Mě by spíš zajímalo pro jaký jazyk vscode používají. V pythonu nebo javascriptu/typescriptu se v tom docela dá pracovat, ale pro vývoj v C/C++ mi to přijde dost nepoužitelné. Pokud se člověk smíří s HW nároky a nevadí mu nulová konfigurovatelnost UI, tak je to poměrně dobrý editor/IDE.
HW nároky jsou vyšší třeba v porovnání s eclipse. vscode si klidně vezme 1GB RAM na projekt o velikosti do 10000 řádek kódu.
Nepoužitelné pro C/C++ mi to přijde:
- žádné refaktorizační funkce (nechodí mi spolehlivě ani přejmenování proměnné)
- chybí rozumné UI pro věci jako vypsání použití symbolu (popup, který zmizí při editaci)
- chybí vypsání hierarchie dědičnosti
- chybí integrace unittestů
- outline se nedá přesunout do vlastního panelu, takže bojuje o místo s prohlížečem souborů projektu
atd.
Zkoušel jsem jak C++ plugin, který i přes svou neschopnost vytváří gigabajty metadat i na malých projektech, tak i clangd, který se zdá být v beta verzi, takže ani funkce popsané v dokumentaci nejsou spolehlivé. Používám to na linuxu, nevím jestli to není třeba na windows lepší. Přitom většina těch funkcí v pythonu funguje, i když pro python je jejich implementace složitější.
Nižší? Mno to je dost otázka, protože to záleží na množství aktivních pluginů. Vyšší spotřeba u JetBrains je možná, protože je to vždycky kompromis mezi rychlostí odezvy (cache) a nároky na cpu+paměť. PyCharm i CLion navíc rozumí kódu opravdu dobře. Jejich rafactoring nástroje jsou nejlepší co jsem kdy používal. A to něco stojí.
Nicméně VSC a ostatní na Electronu založené projekty nejsou také zrovna etalon efektivity. Je to přístupem takový moderní Emacs (zobrazovací jádro + pluginy, jen Emacs místo javascriptu používá elisp) a i u toho se mi podařilo se dostat na 1 GiB spotřebované paměti.
Já třeba na C++ a CMake projekty používám QtCreator s povoleným LLVM. Refactoring není moc dobrý (skoro neexistuje), ale je to rychlý použitelný a relativně nenáročný editor.
Electron UI není víc náročné než spuštěný webový prohlížeč. Pluginy často spouští proces na pozadí, ten může být hw náročný, ale to není chyba VSCode.
> Je to přístupem takový moderní Emacs (zobrazovací jádro + pluginy, jen Emacs místo javascriptu používá elisp
právěže neni, pluginy mají přístup jen k dost omezeným funkcionalitám. Uživatelské skripty mimo pluginy pokud vím zatím nepodporuje. Atom v tomto ohledu nabízí víc možností.
> Electron UI není víc náročné než spuštěný webový prohlížeč. Pluginy často spouští proces na pozadí, ten může být hw náročný, ale to není chyba VSCode.
Jenže bez nich není VSCode nic jiného než textový editor (možná.. spousta základních funkcí je poskytována pluginy). Takže pokud porovnáváte plné IDE s VSCode, musíte do toho zahrnout i pluginy pro daný jazyk a prostředí.
Tiez som to pred asi dvoma mesiacmi cvicne skusil pouzit na nejaky moj sukromny projekt, ktory ma cmake / gcc / gdb a par tisic riadkov kodu. Vysledok je ten, ze pre automaticke pouzitie bud s cmake alebo s gdb je potrebne rucne editovat json co si k projektu VSCode spravi, aby vedel co kde a ako. A to aj po nainstalovani prislusnych pluginov.
To som zhodnotil, ze aj KDevelop vedel uz pred 10timi rokmi lepsie a ze vysledok je vlastne rovnaky, ako s vim-om. Vim akurat nezozerie giga ram.