Hlavní navigace

Rust Meetup #4

Sdílet

sindriava 4. 6. 2017

Prague Rust Meetup — v pondělí 5. června 2017 se v letenském baru Loki'd bude opět konat pravidelný měsíční sraz pro všechny příznivce programovacího jazyka Rust.

Většina programátorů se s tím setkala nejméně jednou. Nevysvětlitelný SIGSEGV, problémy se synchronizací mezi thready, nebo naprosto očividný bug, který snad ani nebylo možné přehlédnout. Rust je jazyk navržený specificky aby takovéhle problémy řešil.

Nejenom že při kompilaci garantuje, že program bude korektní z hlediska přístupů do paměti, ale také garantuje bezpečný provoz několika threadů. V porovnání se stávajícími hráči na poli systémových programovacích jazyků je pak vybaven modernějším typovým systémem, pročištěnou syntaxí a stovkami knihoven.

Pokud vás Rust zaujal, přijďte se v pondělí podívat, čím přesvědčil firmy jako je Dropbox, Coursera nebo Samsung. Odejdete nejenom s nainstalovaným kompilátorem, ale také skvěle najedeni.

Více o Rustu si můžete přečíst přímo na Root.cz.

Tato zprávička byla zaslána čtenářem serveru Root.cz pomocí formuláře Přidat zprávičku. Děkujeme!

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 6. 2017 22:37

    čumil (neregistrovaný) ---.156.broadband14.iol.cz

    kravina
    naboptnalejsi typovy system akorat zpusoby ze lidi budou ztracet zbytecne casu tim jak ho ojebat
    uz samotna idea udelat co nejvic v compile time se ukazala na procesorovem designu jako totalni selhani, je silenstvi zkouset to same furt dokola a cekat jiny vysledek

  • 4. 6. 2017 23:17

    Honza (neregistrovaný) 91.219.246.---

    Dejme tomu, ale zprávička je o tom, ke se ti lidé, kterým je to potřeba vysvětlit, sejdou... Není o typovém systému Rustu!

  • 5. 6. 2017 8:14

    klokan

    Vy jste mi koukám přímo mudrc. Scheduling instrukcí během překladu (VLIW a Itanium) a statický typový systém spolu absolutně nesouvisí. To první je problém návrhu procesoru a v praxi se to ukázalo jako fiasko (dost se divím, že si vůbec mysleli, že to bude fungovat), to druhé je problém návrhu jazyka a skvěle se to osvědčilo. Jebání typového systému je typické pro programování v C, protože jeho typový systém je na jednu stranu tak neexpresívní, že vyhnout se castům, void*, NULL, uniím a dalším "vymoženostem" je možné opravdu jen v těch nejtriviálnějších programech (za předpokladu, že nedělají žádné IO!!!). Současně je ale tak vágní, že není schopný poskytnout žádnou formu důkazu korektnosti. Totéž platí, i když v menší míře, pro Javu a C++. Až někdy budete mít čas, zkuste si trochu pohrát s jazyky, jako je Ada a především Hindley-Milnerovské jazyky jako ML, Haskell a dneska Rust, o kterých jak je vidět zatím moc nevíte. Uvidíte, co to je vyspělý typový systém a jaký je to mocný nástroj do rukou vývojáře.

  • 6. 6. 2017 20:17

    čumil (neregistrovaný) ---.156.broadband14.iol.cz

    ty si tady nováček viď ?
    O Haskellu vym víc než ty, ... věděl bys to pokud bys tady byl když jsem ještě ved flejmy o impuritě FP v Haskellu ...

    btw jde tady o compile time vs run time. Škoda že ses nechyt

  • 9. 6. 2017 6:09

    klokan

    Svatá prostoto. Nevím jaké jsi vedl flejmy o Haskellu ale tohle ti opravdu moc nejde. Zprávička se zmiňuje o diskusích o typovém systému v Rustu. Ty se snažíš flejmovat o tom, že to údajně nějak ukázalo jako špatné z hlediska návrhu procesorů. To je sice naprostá blbost, protože jediný vliv statického typování na runtime je ten, že zjednodušuje a urychluje výsledný kód, ale dál setrváváš ve svých naprosto mylných představách, které svědčí o tom, že jediný případný příspěvek, který by od tebe bylo lze očekávat v diskusi o Haskellu je opravdu jenom ten flejm a nic víc. Nevím sice, čeho jsem se jako nechyt, ale tobě můžu doporučit, aby ses hodně pevně chytl záchranného kruhu, protože v tom plaveš tak, že se jinak utopíš.