Jaké reálné přínosy ten nový systém má mít? Samotné nepoužívání disket není důvodem k upgradu stejně jako třeba programovací jazyk není argument pro zavedení nebo nahrazení nějakého softwaru.
Existují emulátory disketových mechanik - jejich zavedení by bylo levné a protože to zařízení neobsahuje žádné mechanické části, odpadla by nespolehlivost s nimi spojená. Tohle bych čekal, že se udělá už dávno. A pak se může vést racionální diskuse o přínosech a nákladech případného nového systému (už bez bulvárních a emotivních výkřiků o nějakých zastaralých disketách).
A co takhle podivat se do zdrojoveho clanku? Nadpis je klasicky novinarsky chytlavy, ale je to o cele rekonstrukci ridiciho systemu.
The $212 million contract includes support services from Hitachi for "20 to 25 years," the Chronicle said. .... Beyond the floppies, though, the Muni Metro needs many more upgrades. The SFMTA plans to spend $700 million (including the $212 million Hitachi contract) to overhaul the light rail's control system. This includes replacing the loop cable system for sending data across the servers and trains. The cables are said to be a more pressing concern than the use of floppy disks. The aging cables are fragile, ... The SFMTA is reportedly planning for Hitachi to start replacing the loop cables with a new communication system that uses Wi-Fi and cellular signals for tracking trains by 2028....
Asi uniklo to podstatné z mého komentáře:
Tohle bych čekal, že se udělá už dávno. A pak se může vést racionální diskuse o přínosech a nákladech případného nového systému (už bez bulvárních a emotivních výkřiků o nějakých zastaralých disketách).
Chápu, že jednou za delší dobu je potřeba něco nahradit. Ale za normální považuji, že během té delší doby probíhá nějaká dílčí údržba a rozvoj. Proto bych čekal, že ty mechanické disketovky nahradí v průběhu těch 20+ let nemechanickými emulátory, které jsou spolehlivější, a dnes budou vycházet články s nadpisy o tom, jaké skvělé vlastnosti bude případný nový systém mít (místo skandálních výkřiků o disketách).
Na druhou stranu, že to celou dobu používají, může znamenat, že ty 5,25" diskety jsou dostatečně spolehlivá a použitelná technologie (což z osobní zkušenosti můžu celkem potvrdit, protože svoje diskety z počátku 90. let pořád přečtu :-).
Funguje to? Funguje. Je to spolehlivé? Asi ano, když to tam mají několik desítek let.
Potom se Ti nevyplatí naskakovat na každou módní vlnku a ve výsledku mít nekonzistentní systém alá kočička s pejskem pekli dort.
A k tomu jsou navázané nějaké legislativy a procesy.
Naopak to může poukazovat na dobře navrženou architekturu.
25. 10. 2024, 09:10 editováno autorem komentáře
Jejich situaci naprosto neznám, ale dokázal bych si představit, že by nový systém mohl třeba lépe optimalizovat vzdálenosti mezi vlaky, a tím dosáhnout vyšší kapacity. Nebo si třeba koupí novější a rychlejší vlaky. Nebo třeba chtějí na starý systém napojit nějaká moderní bezpečnostní opatření (detekce pádu do kolejiště) a s rozhraními 90. let je to peklo, a postupně by za ten vývoj vrstev kompatibility utratili víc než za jednorázový update.