Zatím se celé SteamOS jeví jako Fail. Výkon Intelu nižší než v samotném Ubuntu. Na vlajkové nVidii výkon vyrovnaný, mírně ve prospěch Windows 8. Nu, vím že se neměli čekat zázraky, ale myslel jsem, že nějaký trumf v rukávu bude a zatím nic moc.
Otazka spis zni ... a co si na tom zahraju? Zatim nic moc.
Z tech par games co ve steamu mam asi nic, takze to ani nebudu zkouset. Ostatne, defakto vsechny pripominky co se tu resi, jsou z tohodle pohledu nezajimavy. Jediny co me jako potencielniho hrace zajima ... funguje to proste tak, ze kliknu, neco se sosne, a hraju? Pokud jo, tak to fail neni, pokud ne ...
Doporučil bych vám projít nějaké testy, na phoronixu například, po pár úpravách již hry běžely lépe než na Windows. Osobně používám linux všude asi 2 roky, a za tu dobu šla podpora HW (hlavně grafických karet značně nahoru)... Samozřejmě že za ty dva roky nebudou karty vyladěné 100%, ale již se to začíná obracet... A myslím že Steam tomu hodně pomohl!
A otázka na zamyšlenou: Proč PS4 stojí na freeBSD?;-)
Toz to problem neni, jadro Linuxu je take dost stabilni (na herni konzoli urcite) a v tom PS4 stejne asi neni vic, jak jadro a par knihoven, coz z Linuxu lze poskladat take. A logicky PS4 nezalozili na Widlich, protoze i kdyby nebyly problemy se stabilitou a vykonem, porad jeste by tam museli dat disk, na ktery se to vejde a jeste platit licenci, coz jiste take bylo duvodem volby BSD.
Xbox 360 i Xbox One jsou založené na Windows. Nemají problémy se stabilitou ani výkonem, a kupodivu nepotřebují ani disk (stejně jako embedded Windows v řadě dalších aplikací).
Těch "pár knihoven" je to, co dělá PS4 PS4. Sony se poměrně pochopitelně nechce je uvolňovat pod GPL. FreeBSD je v tomhle daleko svobodnější, než Linux.
To me tesi, ze tam nemuseli implementovat prilis mnoho bugu do OS. Ono staci, ze Xbox ma tradicne nespolehliby HW.
Jinak nevim, co vam brani prohanet sve proprietarni aplikace a knihovny nad GPL jadrem. To neni nic proti nicemu. Jedine, co by se po vas chtelo, je zdrojak od GPL knihoven, ktere modifikujete. Kdyz si napisete vlastni, jsou vase a licencujete je podle sveho rozhodnuti.
Nevim, ja to moc nestudoval, protoze nevyvijim a z diskuzi si to uz nepamatuji. Ale mam pocit, ze se myslite. Vy byste zde neodvozoval nove jadro, ale spustil si nad nim sve aplikace a pouzil sve knihovny. Pokud si je zbastlite z fleku, tak ke GPL nakaze by dojit nemelo.
"However, software running as an application program under a GPL-licensed operating system such as Linux is not required to be licensed under GPL or to be distributed with source-code availability—the licensing depends only on the used libraries and software components and not on the underlying platform.[50] For example if a program consists only of own original custom software, or is combined with source code from other software components,[51] then the own custom software components need not be licensed under GPL and need not make their code available; even if the underlying operating system used is licensed under the GPL, applications running on it are not considered derivative works.[50] Only if GPLed parts are used in a program (and the program is distributed), then all other source code of the program needs to be made available under the same license terms."
Právníci SONY by asi vyžadovali lepší ujištění, než článek na Wikipedii, který linkuje web FSF. Zvlášť v situaci, kdy autoři jádra tlačili například nVidii k uvolnění zdrojáků driverů, s tím že linkují kernel, takže jde o odvozené dílo. Přestali s tím až když reálně hrozilo, že nVidia přestane vydávat drivery pro Linux.
BTW už na konci odstavce, který jste linkoval, se dočtete o LGPL.
Navíc v SONY by k zamčení konzole samozřejmě potřebovali spoustu změn v kernelu a jeho modulech. To by jim z hlediska GPL neprošlo, a při uvolnění zdrojáků by to jaksi celé ztratilo smysl.