Existují dva brandy produktů, kde si vždycky říkám, kolik toho jejich vývojáři musí smršit, abych ten produkt konečně opustil a nahradil jiným, byť to bude bolestivé, protože v tom původním produktu jsem tak zažraný, že se bude muset stát něco opravdu zásadního, abych ho byl ochoten opustit.
Tím prvním jsou od pradávna Windows a s Windows 11 to začíná být opravdu vážné, jenže k opuštění asi nedojde, protože to používá strašně moc lidí a několik z nich se spoléhá na to, že s tím docela dobře umím a kdykoli jim jsem schopen s tím pomoct.
Tím druhým je Thunderbird, který používám od doby, kdy to ještě byl Netscape kombinující web browser, html editor, mail klient a možná ještě něco, co jsem vždycky míjel. Na jednu stranu je obdivuhodné, že to pořád pracuje s těmi samými daty jako kdysi dávno (maily si většinou ze serverů stahuji a na serveru je nenechávám, tzn. všechno je to v mnoha gigách někde na disku), jen se to postupem času proupgradovalo až k současné verzi, na druhou stranu je tam tolik chyb, které mě někdy přivádějí k šílenosti, že si říkám, že tohle už fakt déle nepůjde používat.
No, uvidíme, co ta kompletní překopávka rozhraní přinese ;-). Ani Microsoft se nikdy ze dne na den (z verze naverzi) nerozhodl kompletně překopat rozhraní (jasně, „Metro“, ale pořád tam byly ty staré Windows a ty „nové“ šlo kompletně ignorovat, mimochodem třeba pro mě byly Windows 8.1 skvělou verzí, od desítek to jde zase do kytek a jedenáctky jsou instantní zlo). Na druhou stranu … co chce kdo nového vymýšlet na mailovém klientovi? ;-)
Že se občas netřídí příchozí maily podle pravidel, protože „se složkou se pracuje“, že se občas staré již přečtené maily označují za nepřečtené, že občas načítání složek trvá dlouho, že občas správce hesel zapomene všechna hesla a takové ty drobné provozní problémy, které by si takhle vyspělý produkt (myslím stran toho, jak dlouho už existuje) neměl dovolit.