Nebylo.
TSM má problém třeba v US s tím, že oni chcou provoz 24/7 a těm zaměstnancům se to nějak nelíbilo, takže tam radši importujou vlastní lidi z Taiwanu. V německu to bude asi podobné. Navíc takto si tu továrnu navrhnou na základě vlastních zkušeností.
Ono ti lidi z Asie pracujou trochu jinak než my tady...
Spis ty nase zakony prikazuji nejaky velky nasobek na ty nocni smeny.. pritom to je celkem normalni ze jsou fabriky co jedou 24/7, ne? (treba elektrarny a veskere dohledy nad necim). To zas tolik lidu na provoz fabu snad v noci netreba.. dyt je to cely robotizovany. Otazka je nakolik jsou "rozhrani" vyzuzivana 24/7, ze nekdo porad neco privazi a odvazi.. ale to by zas resil nejaky sklad/buffer a vice dveri :D
A teď si hodíme trochu reality....
To prý je důsledkem toho, že by výstavba byla dotována. Jako třeba parcela a její příprava a zrychlení na stavební povolení, včetně emisních povolenek.
Ovšem TSMC od toho spíš jde od toho i přes tento slib... Pro něj je levnější postavit někde v asii. Levné energie na výrobu a její příprava na zapojení atd je taktéž zdarma...Levná a víc spolehlivá pracovní síla. Dokonce více kvalifikovaná než co by dostaly zde.
Dokonce je to stále levnější to mít v asii i přes tu "drahou" dopravu (které jak víme třeba přes čínu je dotována pomocí státních dopravců).
Evropa pro cizí mega firmu je na výrobu špatná, ale na odbyt dobrá... to je asi tak všechno. To je realita a ty tlachy o tom, že prý... V Přešticích (kousek od Plzně) se mluví o obchvatu téměř 50/60 let. O zimním nebo plavečáku možná ještě déle...
To prý postaví... .je to stejné... Jenom tak dodatek k tomu, než to tu postaví, tak ta fabrika bude zastaralá..