Překvapuje mi, že ještě nezrušili tým F#. Sice ho používám, ale myslím, že počet uživatelů F# je minimální oproti jiným jazykům, na nichž se MS podílí. Nicméně pro jistotu postupně už několik posledních let vše přepisuji do jiného jazyka, kde bych v případě nutnosti dokázal na kompilátoru pracovat sám.
Po vyzkoušení Rust, Nim, Zig, Odin jsem skončil u podmnožiny C3. Přišlo mi, že je dost jednoduchý a v případě nutnosti se dá celkem snadno přejít k C.
Přepis jsem začal frontendem, který v reálném čase vizualizoval nějaká data, byl napsaný v F# a používal knihovnu Avalonia. Bohužel měl výkonostní problémy, ale díky nim to byl ideální kandidát na přepis.
no možno preto, že žiadny neexistuje. Ja aspoň neviem o takom tíme. F# je hotový jazyk a tie mierne doplnky do .NET ekosystému pre F# zrejme robia C# vývojári. Drobné úpravy jazyka robí komunita.
Aj kvôli tomu vznikla F# foundation. Keď sa darí jazyku Lean, čo je oveľa viac obskúrny jazyk, bude sa dariť určite aj F#.
Aj keby F# stihol osud Visual Basic (inkubátor), čo nepredpokladám, tak budeme môcť spúšťať F# programy najbližších 20-30 rokov určite.
no možno preto, že žiadny neexistuje. Ja aspoň neviem o takom tíme.
Oficiálně se ten tým jmenoval F# Compiler and Tooling. Naposledy, co si vzpomínám ho vedl Vlad Zarytovskii - v popisku na GitHubu má C++ compiler backend (previously - F# compiler and tooling team lead) @ Microsoft. Z čehož usuzuji, že už ho nevede a je otázkou, zda ten tým existuje.
mierne doplnky do .NET ekosystému pre F# zrejme robia C# vývojári
Ne, C# vývojáři na F# vůbec nemyslí. Soudím podle toho, jak se do C# a .NET přidává funkcionalita, aniž by se myslelo, jak se zaintegruje do F# (např. generátory kódu).
> tak budeme môcť spúšťať F# programy najbližších 20-30 rokov určite.
Možná, pokud se najde nějaký dobrodinec, který to bude udržovat. S tím by ale musel udržovat celý .NET, pokud s tím MS přestane. Což se klidně může stát, pokud usoudí, že to nenese zisk. Ostatně MS už některé technologie opustil a podporovány nejsou (LightSwitch pro vývoj db aplikací, XNA Game Studio pro vývoj her, Silverlight jako náhrada Flashe, Windows Phone).
Ne, C# vývojáři na F# vůbec nemyslí. Soudím podle toho, jak se do C# a .NET přidává funkcionalita, aniž by se myslelo, jak se zaintegruje do F# (např. generátory kódu).
Otázka je, či sú s ohľadom na funkcionálny prístup v F# tieto veci vôbec pre F# relevantné a či to, čo umožňujú v C#, nie je v F# vyriešené inak.
čo umožňujú v C#, nie je v F# vyriešené inak
Konkrétně generátory zdrojového kódu nejde v F# používat, jsou pouze pro C#. Takže pokud chcete např. volat nativní metody a použít k tomu LibraryImport, tak musíte vytvořit projekt v C#, v F# to nejde. Podobně generátory kódu pro regulární výrazy nebo ASP.NET.
S tím pak souvisí překlad do nativního kódu (NativeAOT), který nejen kvůli absenci generátorů v F# prakticky nefunguje.
Moj dojem je že odkedy je F# pod F# foundation tak sa vyvýja rýchlejšie ako v minulosti. Nové verzie vychádzajú pravidelne. Aj keď za mňa je F# tak či tak nudný mainstreamový funkcionálny jazyk a už ma nedokáže ničím prekvapiť...
Taký Chapel https://chapel-lang.org/ mi príde oveľa zaujímavejší, škodaže má zatiaľ dosť mizerný tooling.