Naprosto minimální.
Komerční subjekty obvykle vyberou dobře hned napoprvé, případně chyby napraví dřív, než se prodraží - a když ne, tak změny dělají v rámci jiných úprav.
Rozhodovat se dlouho, špatně, opakovaně - a váhat s nápravou, dokud to nebude opravdu drahé je specialitou (nejen našeho) státního sektoru.
jak vidím státní zakázky, v komerčním prostředí se pohybujeme na 1/10 nákladů, často i méně. Účastnil jsem se pár nabídek na státní zakázky a velkou část nákladů tvoří neskutečně konkrétně požadavky nebo obrovské množství vstupů v textové formě (20 000 xml specifikací vytištěných na papíře byl jeden z extrémů u zakázky pro adis před pár lety).
Pak samozřejmě záleží jak to mám postavené, někdy to je pouze změna v nastavení, někdy se musí složitě prohledávat různé systémy a měnit vše ručně, pak draze testovat. U státu je ještě problém, že spousta věcí musí projít výběrky, musí se oslovit dodavatel, tomu se to musí zaplatit, vše rozpočtované dopředu, takže se náklady nabalují.