Vlákno názorů k článku
Volkswagen chce měsíční poplatek za softwarové zvýšení výkonu elektroauta od brk - Je to sice asi do jisté míry cesta...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 8. 2025 7:52

    brk

    Je to sice asi do jisté míry cesta do pekel, ale v tomto případě se mi to vlastně docela líbí.

    Při mém způsobu využívání auta si moc neumím představit situaci, kdy by mi nestačilo 150kW a i kdybych z toho ždímal maximum, tak vím, že to je vlastně ok, protože maximum je minimálně o 13% dál a jsem na to auto vlastně hodný.

  • 19. 8. 2025 13:58

    Trident

    Taky mi stacilo u auta 55kW. To byl ale atmosfericky lehky ctyrvalec s automatem. Tam stacilo nechat prevodovku v kickdownu na dalnici a ochcavky zustaly daleko vzadu. Jenomze to je tak konfigurace pro prazaka a okoli. Uz jen diky automatu a nesizenemu motoru ideal na dynamickou jizdu za levno. Daly se jeste potunit hranicni intervaly razeni kvaltu akorat spojka dostavala zabrat.
    Akorat v mem rodnem kraji jsou kopce nemilosrdny soudce a vykon je treba kdyz uz clovek neco veze. Za to ze si neurazi akumulator nebo vanu holt plati horsi aerodynamikou.

  • 20. 8. 2025 8:13

    martinpoljak

    Co se kopců (i převážení čehokoliv) týká, není moc podstatný výkon ale točivý moment. V našem dvoutunovém mikrobusu (za prázdna) máme motor 88 kW. A jede kopce nekopce úplně normálně tak, jak mi naprosto stačí. Jenomže to je celkem nepřekvapivě diesel, který má točivý moment úplně jinde než benzín. V benzínové podobě by měl spotřebu patnáct na sto se štěstím. A pochopitelně má z téhož důvodu maximální rychlost 150 km/h.

    Ohánět se jen nějakým "výkonem" jako to kdekdo dělá je nesmysl.