Je to sice asi do jisté míry cesta do pekel, ale v tomto případě se mi to vlastně docela líbí.
Při mém způsobu využívání auta si moc neumím představit situaci, kdy by mi nestačilo 150kW a i kdybych z toho ždímal maximum, tak vím, že to je vlastně ok, protože maximum je minimálně o 13% dál a jsem na to auto vlastně hodný.
Taky mi stacilo u auta 55kW. To byl ale atmosfericky lehky ctyrvalec s automatem. Tam stacilo nechat prevodovku v kickdownu na dalnici a ochcavky zustaly daleko vzadu. Jenomze to je tak konfigurace pro prazaka a okoli. Uz jen diky automatu a nesizenemu motoru ideal na dynamickou jizdu za levno. Daly se jeste potunit hranicni intervaly razeni kvaltu akorat spojka dostavala zabrat.
Akorat v mem rodnem kraji jsou kopce nemilosrdny soudce a vykon je treba kdyz uz clovek neco veze. Za to ze si neurazi akumulator nebo vanu holt plati horsi aerodynamikou.
Co se kopců (i převážení čehokoliv) týká, není moc podstatný výkon ale točivý moment. V našem dvoutunovém mikrobusu (za prázdna) máme motor 88 kW. A jede kopce nekopce úplně normálně tak, jak mi naprosto stačí. Jenomže to je celkem nepřekvapivě diesel, který má točivý moment úplně jinde než benzín. V benzínové podobě by měl spotřebu patnáct na sto se štěstím. A pochopitelně má z téhož důvodu maximální rychlost 150 km/h.
Ohánět se jen nějakým "výkonem" jako to kdekdo dělá je nesmysl.