Ale notak. Jak jsem tu psal výše, jezdím celkem běžně s dvoutunovým mikrobusem, který má 88 kW. A zcela nepřekvapivě jezdí naprosto normálně. Takže řešit, jestli 340 kW nebo 370 kW je jednoduše směšné. Reálně při předpokladu jedné hmotnosti mnohem víc záleží na točivém momentu. Aby ten výkon měl s autem jak pohnout. A pak jen záleží, jestli potřebujete rychlost nebo sílu. To je jedna věc. A druhá je, že i ta potřeba výkonu/síly má určitý limit, od kterého se začíná limitně blížit zbytečnosti. Prostě normální mezní užitek. Teoreticky zpracováno už asi sto padesát let.
Ostatně když nemám výkon na předjíždění tak prostě nepředjíždím. To je prvek bezpečnosti asi stokrát základnější, než když se tu budeme utloukat nějakými kilowatty. Ostatně druhé auto, se kterým běžně jezdím je starý matiz po babičce, kde je třičtvrtělitrový motor s asi 38 kW výkonu. Dnes s ním jezdím jen do nejbližšího města ale jednu dobu jsem s ním občas jezdil trasu Praha-Ostrava. Normální auto. A jako každé normální auto ho řídí řidič, který ho musí řídit podle toho, co je zač. To je prostě pořád dokola.
Je zbytečné se ohledně toho hádat. Za chvíli tady příjde někdo s tím, že na mopedu se také dopraví z A do B a vše co má víc než jeden válec je pro rozežrané buržousty. A bude mít pravdu. A ten, co příjde po něm, že jezdí jen na kole a je to v pohodě. A také bude mít pravdu. Protože každý má holt jiné needs a take wants. Ale jen martinpoljak tady má zjevně autoritu určovat, co je vhodné úplně pro všechny protože sežral všechny rozumy světa a co splňuje jeho wants a needs to musí zákonitě stačit každému nebo to jest matematicky dokázáno :-)
To sis spletl s Danym a Ladisem.
To, co Martin říká je, že od určitého výkonu/kroutícího momentu je to zcela jedno. 150kW nebo 200kW? To běžný řidič na běžných silnicích nepozná. To je to, o čem je řeč. Předjíždět bezpečně se dá i 34kW. Jen u toho musíš přemýšlet a plánovat. A to je věc, kterou odmítá většina uživatelů auta dělat. Pak to na silnici vypadá tak, jak vypadá.