Cely ten obor se nam vymlk z rukou.
Na automobilky se hrne hora zakonnych pozadavku (R155 a R156 byl jen zcatek) na aftersale softwarovou podporu. Za to si nemuze nechat platit, protoze poskytovat ji je pozadovano zakonem do konce zivotnosti vozidla (coz je dnes pocitac na kolech).
Takze automobilky hledaji jak to financovat. Nacpat to jako naklad pri prodeji nejde (na to je trh moc trzni).
A jako bonus je stale nedoresena otazka jak se stavet ke zpusobilosti vozidel po softwerovem EOL (tedy de jure i de fakto nezabezpecenych). Je tam jen mechanizmus jakym vyrobce EOL muze provest (a vzhledem k nakladum jiste provede). A navic je tu problem s EOL pri krachu automobilky, kdy sw podpora vozu muze koncit okamzite (tyka se zejmena cinskych vozu, kde uz ted vznika a krachuje jedna automobilka za druhou)
Ne.
Neni to problem funkcnosti, ale pravni zpusobilosti k provozu. Taky nemuzete tvrdit, ze bez STK to jezdi stejne jako s ni, staci se o vuz starat.
A odpojeni vozu? Letosni vozy maji vse zabezpecene a propojene spolu sifrovane. Vemte stipacky, vystrihnete modem a auto pravdepodobne nepojede (protoze je to dusledek narizeni, ktere najednou ma splnovat a nesplnuje)