Ono je to běžné už asi dlouho. Takto jsem koupil už dávno základní model osciloskopu, pak malý hack a z osciloscopu do 70MHz byl 200MHz model, zázračně se zvětšila RAM, přibyl dekodér protokolů. Jenom popisek na krabici zůstal.
U výtahů jsem viděl, že byl příplatek za to, že šlo zvolit více pater najednou atp... jenom u aut na to nějak nejsme zvyklí...
18. 8. 2025, 18:21 editováno autorem komentáře
Ten motor je dost spolehlivý na to, aby žádný velký servis nepotřeboval a s STK byl nulový problém. Na staré octavii jsem po šesti stech tisících nechával měnit odešlý EGR ventil a to bylo co se motoru týká vše. Na STK neměla nikdy problém. Evidentně vůbec netušíte o čem mluvíte. Jen pak nechápu, proč se k tomu tedy vyjadřujete.
20. 8. 2025, 08:02 editováno autorem komentáře
Jasne. Vubec netusim se opravy dieselu jsou drazsi a z vaseho pripadu lze delat univerzalni use case... Diesel nemuze opravovat kazdy trouba. Nektere servisy je proste neberou na ani na opravu. Vymeni vam maximalne turbo a hadice coz zvladne kazdy negramotny pepek.
Je to o ekonomii. Jezdite dlouhe trasy a treba jeste s nakladem fajn.
Pokud taky jezdi nekdo kdo ma rezervy na naklady s nenadalou opravou - treba vstriky,turbo, emisni system je to v pohode.
Pokud si ale nejaky socialni pripad koupi diesel ze usetri na palivu a pred STK breci ze nema na opravu? Vite kolikrat na cestach potkavam auta ktera coudi jak kamna s hadry? To je dusledek toho ze auto chce trochu utrzby. A ta je drazsi nez u benzinu.
Dusledky techto socialu vydite casto v autobazarech.
Ano ano. Co staci uzivateli "martinpoljak" to bude stacit vsem.
On mluvil o jedničkové octavii a vy jste na něj navázal. Pokračuji tedy v kontextu. Pokud to myslíte obecně, musíte to napsat. Diesely se normálně udržovat dají. Jen jako uživatel pochopitelně musíte chtít. Ale to není problém ani techniky ani nějakého zvládání ale prostě ochoty starat se o vlastní auto.
20. 8. 2025, 12:34 editováno autorem komentáře
No nevím, najel jsem asi stopadesát tisíc s tou starou octávií co jsem zmňoval, kterou jsem koupil od rodičů a nějak jsem neměl problém, že bych se s ní nikam nepodíval. Kupoval jsem ji na delší cesty a jezdili jsme s ní skoro jen delší cesty. Provozně to bylo extra levné a spolehlivé auto, stálo mě asi čtyřicet tisíc což byla zhruba tržní cena (prodávala to formálně firma takže jsem ji legálně o moc výhodněji dostat nemohl) a i když započítám servis, ušetřilo mi to tak třista tisíc oproti novému autu. Škoda, že pak zrezivěla definitivně; to byl mnohem větší problém než motor a ekonomická sebevražda jak píší jiní pohádkáři už vůbec ne. A není to zdaleka jen má zkušenost.
Jenomže když jsou někteří jako vy arogantní trotlové co evidentně sami koupí všechno když to očekáváte od ostatních a myslí si, že to tak dělá každý, je to pak těžký, že jo... Ano, když kupujete ojetá auta, musíte vybírat podle úplně jiných hledisek než podle toho, že se vám tohle nebo tamto líbí. To je fakt hrozně překvapivé.
Tak jasne, ze nekam jeste vjedete. Ale jinak po Nemecku a nejen tam LEZ a s cimkoliv horsim jak Euro4 uz smolicek. A nekde ten limit chteji posunout k Euro6. Jasne, muzete kaslat na znacky, kterym nerozumite... ale to se pak to vlastnictvi take muze neprijemne prodrazit 🤣 A nikoho nebude zajimat, ze vyse pokuty prevysuje cenu vaseho autovraku.
Je vam jasne ze vas prispevek je na hrane s pravidly diskuze? viz. https://www.root.cz/pravidla-pro-diskutujici/
Paragraf 353 nebo 356 vam nic nerika? Da se diskutovat i bez toho aniz byste ve vasi odpovedi schvaloval nasili ci vyhrozoval smrti nejake skupine obyvatel ktera zaujima uplne jiny nazor.
Kdyz argumentujete tim ze lidske pravo neni kdeco. Lidske pravo neni ani rizeni motoroveho vozidla. Uz velmi dlouho je to privilegium.
Předpokládám, že Rigol DS1054Z nebo obdobný, tohle bylo svého času (~2018) hodně populární. Crack se jmenoval "Riglol". Přijde mi škoda, že nešlo nikde najít, jak k jeho vytvoření došlo. Nicméně uvnitř je normální Linux, takže předpokládám, že to někdo prostě vytáhl a zreverzoval - a výrobce nepoužil například asymetrickou kryptografii, aby takové snadné generování klíčů nebylo možné napsat.