lol .. pokud nemas aspon 150kW, tak poznas i zapnutou klimu, a ta si veme prave neco kolem 5-8kW. Tohle neni uprava, ktera by snizovala vykon na maximu, ale uprava, ktera snizi vykon v celym pracovnim pasmu. Leda blazen by si nechal neco takovyho s autem udelat.
Ostatne, kdyz ze jezdilo jeste s karburatorama, tak je taky vzdycky pri technicky postelovali tak, ze to vubec nejelo, a vsichni to obratem stelovali zpet.
Hm, to je strasne. Na ceskych dalnicich, kde se smi jezdit 130 a jsou casto v takovem stavu, ze se tolik jet neda, vam bude chybet par koni! To asi pri predjizdeni bude muset polovicka vystoupit a tlacit.
Ty kone vyuzijete leda tak Nemecku na par usecich dalnic a je otazka, jak dlouho jeste. Kdykoliv tam jedu, tak vidim nove cedule s omezenim rychlosti a bez omezeni si clovek uz moc nezajezdi.
Ty skodovacky 1.2htpcka je vysmech vsem autum. Motorka na ctyrech kolech. Divim se ze se do toho jeste nemusi lit mix.
Babcina nakupni taska - opel corsa 2006 o stejnem objemu ale s "koleckem" navic ma dost dobry odpich i pri semimanualnim razeni.
Kde u schade clovek kouka pri predjizdeni trabanta do kalendare, tam v pohode opl pidiauto profici. A to je jen "blby" rozdil necelych 10kW a nestredoveke razeni.
Hlavne schade s tim motorem je uz dost nebezpecny auto na predjizdeni a do mesta se taky kvuli absenci automatu u tehle predrazenych socialnich verzi nehodi.
Kopcovity teren? Jako kdyz v Alpach clovek toci pravotocivou serpentinu u niz se az v prubehu ukaze, ze jde o 180 stupnu a volant na doraz a jeste to treba klouze a mel by se starat o razeni a spojku?
Taky jsem to jezdil s manualem, ale prirozenejsi mi prijde, ze kdyz je motor tak slaby, ze to nepobere na prave zarazene rychlosti, tak at si podradi, proc ja bych to mel resit.
Ale ani na Vysocine neni s automatem problem. Nejcasteji vznika, kdyz clovek vyjizdi ze zatacky ma spravne zarazeno a pod plynem a ridic auta pred nim teprve hleda co by tam "nakvedlal" protoze si predem nepodradil.
A kolony na dalnici, nebo kdekoli do kopce...
2 auta s automatem, proc ne :)
Jeste lepsi jsou elektromotory, ktere takovou zbytecnost jako razeni nepotrebuji, ale v tomto segmentu zatim nevzniklo nic uzitecneho a opravdu pouzitelneho.
Me na automatice vadi, ze se s ni z kopce blbe brzdi. Na prvni poloze saltpaky se tyoicky skryva prvni a druha rychlost, pricemz pod urcitou rychlosti se zaradi jednicka, i kdyz nechci. A kdyz treba clovek objizdi Gothard zvenku, smerem na sever, tak se brzdeni motorem dost hodi. Vsak se tam vzdycky najde nejaky blbec, co celou dobu stoji na brzdach, az mu sviti jak zarovka a clovek za nim jede v oblaku smradu. Divim se, ze jsem tam zatim nevidel nikoho, kdo brzdy prehral tak, az nekde vypadl ze silnice.
Jinak jsem jel v Alpach, take na Korsice a Sardinii, kde tehlech pokroucenych silnic take maji dost a nevim, s cim mate potize. Mozna, ze kdybyste si to nepletl s 24 hodin La Mans a radsi se kochal pohledem na krajinu, stihl byste v pohode kroutit volantem i radit. Kdyz clovek umi jezdit, tak zjisti, ze to s tim razenim neni takovy problem.
A v tech Alpach byste s elektromotorem asi moc daleko nedojel. Tyhle elektromobily maji dojezd tak 400 km s vetrem v zadech. To je ovsem v beznem provozu, kterym prejezd Alp smerem do kopce neni. Bych se nedivil, kdyby po 200 km byl akumulator bez stavy a pak muzete jit hledat motel, kde vam pujci zasuvku. Az nekdo prijde s akumulatory, ktere mi na jedno nabiti daji 3000 km, tak na Sardinii pres Alpy asi dojedu, pichnu auto do zasuvky a pujdu vybalovat a chrapat. Ale s dnesim dojezdem je to dobre tak jako nakupni taska.
Auto s elektromotorom (alebo hybrid) ma do kopca vyssiu spotrebu (rovnako ako benzinove/naftove) ale pri jazde dole kopcom zase dokaze (na rozdiel od toho so spalovacim motorom) energiu rekuperovat a dobijat akumulatory (a zaroven tak brzdi, pricom miera brzdenia sa da elektronikou elegantne regulovat).
.
Ahoj, elekromobil nemám, ale průměrná hodnota rekuperace na elektro kolu je tak 3 až 7%. Navíc při dojíždění pomocí setrvačností se jízdní vlastnosti značně zhoršují. Došlo to tak daloko, ze jsem rekuperaci vypnul a zaměřil se na kvalitní akumulátory. PS. Rekuperace je smrt pro akumulátory.
Pri autach dosahuje rekuperacia aj viac ako tych 30%, do vyvoja sa tam investuje o niekolko radov viac ako do vyvoja elektrobicyklov. Uz samotne prenasanie skusenosti z elektrobicykla ktory vyvijaju Cinania "na kolene" na elektricke/hybridne auta kde uz existuju dlhodobe sksuenost z prevadzky (napriklad Toyota) je totalnym nezmyslom.
Zadna rekuperace neexistuje ... pokud mas hybrid, tak se aku udrzuje nabitej, a rozhodne se nepouziva pri jizde do kopce, takze pri jizde z kopce neni stejne kam tu energii davat.
Pokud mas elektromobil, tak muzes sice castecne neco vratit, ale vzhledem k tomu, kolik enenergie je treba na udrzovani rychlosti ... je to naprosto smesny. Realita bude takova, ze pokud vyjedes na kopec a pak budes stejnou cestou brzdit rekuperaci, tak vratis do aku min nez 5% toho co si spalil jizdou dokopce.
Rekuperace se nepouziva ani na zeleznici ... vis proc? Protoze to prinasi vic problemu nez uzitku. A pritom je to takovy pekne vsechno elektricky, takze by se to dalo ... jenze bys nejdriv musel za par G postavit skratovaci stanice na kazdej napajenej usek, protoze jaksi je treba nejam odvadet tu prebytecnou energii, kterou treba zrovna nema kdo dalsi odebrat.
Achjo. Krom toho ze hybrid je ekonomicky nesmysl pro bohate zelenouchy, tak i hybrid ma rekuperaci. Jenomze si elektronicky ridi pomer dobijeni z motoru/brzdeni. Krom toho brzdeni elektromotorem je ekonomicke co se tyce opotrebeni.
Na ceske zeleznici se nepouziva u nas kvuli starym lokomotivam jez nezvladaji napetove spicky pri brzdeni a kvuli vice druhum napajecich soustav. Hustota provozu taky neni takova aby to bylo hned kde vyuzit takze se to proste mari v odpornicich. Urcitou budoucnosti pro lokomotivy by mohly byt super kapacitory.
V madarsku se treba vesele rekuperace na zeleznici vyuziva i s prechodem do verejne elektrorozvodne site(jak to filtruji a resi spicky je mi ale zahadou).
A pokud jsme u kolejovych vozidel tak v cajzlu se na nekterych delsich tramvajovych trasach rekuperace taky vyuziva. Stejne tak prazske metro. Tam kde to system umozni a vyplati se to tam se to pouziva.
Ehm ... abys brzdil elektromotorem, tak tu energii musis nekam dat ... a na to se pouzivaji (trebas) odpory ... u lokomotiv nebo tramvaji ... ty jaksi nemuzes konstruovat auto tak, ze se bude brzdit do aku, protoze to by ten aku musel bejt trvale vybitej ...
Metro i ty tramvajovy trate maji prave ty zkratovaci stanice, ktery resej prebytek energie tim, ze ji proste spalej.
Tak dala by se do tech aut instalovat pec na pizzu nebo na chleba. Za Gothardem, pri sjezdu na sever, by byla v plnici stanici pec naplnena, pod Gothardem by byla vyprazdnena do pekarstvi nebo pizzerie. Ale bylo by blbe, ze kdyby v restauraci bylo zrovna malo zakazniku, tak by ty elektromobily musely cekat na sjez kolikrat cely den. No, dalo by se to povzbudit tak, ze v hluchych hodinach bude pizza levnejsi.
Rekuperaciu na dobijanie akumulatoru dnes pouzivaju aj cisto benzinove/naftove auta (napr. VW) - pri hybridoch, kde je kapacita akumulatoru radovo vyssia je rekuperacia este ucinnejsia. Dodatocny krutiaci moment, ktory pri hybride poskytne elektromotor, je pri jazde do kopca vyuzity, teda na vrchole nebude akumulator hybridu nabity na 100% a pri klesani je mozno do neho cast energie vratit.
http://www.vw.sk/modely/polo/vlastnosti/105775_rekuperacia_brzdovej_energie
Brzdeni motorem uz neresim. Stejne jako uz u modernich aut s manualem nepochodis dneska s meziplynem neb kvuli synchronum je to zbytecne. Muzes ziskat cvik. Ale jen na jednom aute. Kdyz mas jine auto tak ucit znova. Tim se dostavame opet k tomu ze pro nekoho je auto jen spotrebni vyrobek pro presun z mista A na misto B. Pokud tedy nevlastnim veterana, tak nema cenu se ucit ridicske figlte a mit falesny muzny pocit ovladano vozu. Neni k tomu racionalni duvod. Dnes uz auto neovladas primo ani volantem protoze posilovace;)
1. Kdyz jedes s necim tezkym co ma automat jako uz ma rada dnesnich autobusu nebo tezky auto tak tam uz mas reseny retarder tak, ze se pripojuje automaticky kdyz slapnes na brzdovy pedal. Takze neco co je blizke rizeni motoru to
2. U modernich aut se brzdeni motorem uz moc neresi(i kdyz existuji automaty co to umi), protoze se opotrebovava prevodovka a spojka. U dieselu trpi motor. Jenomze to nevidis. Takze je jednodussi nechat ojet brzdy a do alp si poridit chlazeni brzd jak to ostatne mistni cini. Keep it simple stupid.
3. Vychazis z premisy ze razeni kazdeho bavi. Muzu te ubezpecit ze nebavi ani profesionalni ridice s vykloubenym ramenem. Tim spise pokud jde o plny automat kde jeste musis slapat na spojku jak u dedecka automobila.
Ja znam jen automaty, ktere maji dopredu pouze polohu D a tam si samy podrazuji podle aktualni rychlosti.
Pokud bych chtel joo neco ovladat muzu prehodit na +/- a hrat si na manual, ale doposud jsem to nepotreboval (ani pro zrychleni pri predjizdeni).
S razenim problem nemam, ale uz pred vice nez 10 lety jsem se rozhodl, ze to delat nebudu. Stejne jako se kdosi jiz davno pred 2. valkou rozhodl, ze nebude pred kazdym kopcem rucne nastavovat na volantu predstih motoru pri zmene z jizdy po rovine do kopce a naopak.
1. zalezi na rizeni a na typu klimy. Nekde mas blbej mechanickechnahon primo z motoru a nekde je plne elektronicka kde se s tim da delat vic veci
2. Jsou rizeni vykonu a klimy,ze kdyz jim slapnes na krk - napr. potrebujes predjet, tak chcipnou/ztlumi klimu. Takze tech -10% nepoznas
3. Nekdo proste pouziva auto na presun z mista A na misto B a nepotrebuje s autem provadet vykonovou masturbaci. A rikat takovemu ze je blbej je totez jako prohlasit ze zbytek populace co pouziva windows jsou idioti.
Není sazomet jako sazomet. VW V6 TDI má plochy kroutící moment od cca 1500od do cca 3000ot a vrchol výkonu kolem 3300ot (redline 4500ot). Takže minimálně u těchto motoru se dá výkon využít poměrně často.
U prý podvádějících čtyřválců se ten motor do oblasti max. výkonu vytočit dá (narozdíl od kteréhosi modeli KIA, který má deklarovaný výkon při X otáčkách, ale omezovač je o 1000 ot níž), takže se nedá říct, že by se výkon nedal využít.
Větší rozpětí mezi kroutícím momentem a výkonem je daň za downsizing (méně válců, menší objem, ale stejná spotřeba paliva).
Krom toho deklarovaný výkon je dosažen na konci životnosti na nekvalitni palivo. V praxi může být o cca 5 až 10% vyšší. Takže workaround se i přes pokles 6-8HP vleze do deklarovaných parametrů. Otázkou je, zda se paušálně sníží výkon v celém spektru otáček, nebo se jen posune do jiného pásma.
Krom toho, ta studie odhalující VW "emisní skandál" jasně spojuje emise NOx s činností DPF, nejspíše se bude firmware věnovat mimo jiné změně činnosti DPF.
Ne, nejsem z toho rozhořčenej, moje Lambo jezdí na benzín (joke), je mi jasný, že smlouva na auto bude trochu jiná, například jej těžko budu vracet při třetí reklamaci atd... těžko říct no... ty auta jsou schopná provozu, emisemi projdou, pokud by mě nikdo nenutil si ho nechat "opravit", asi bude těžký si na něco stěžovat. Pokud by "oprava" byla povinná, potom už by podle mě zcela jednoznačně došlo k rozdílu oproti původním udávaným parametrům (především výkon motoru, ten bude určitě v kupní smlouvě uvedenej) a potom už by asi bylo snadné od smlouvy odstoupit, nebo minimálně požadovat nějaké odškodné. Možná jim prokázat, že jsem si jako velký ekoterorista kupoval auto proto, že je šetrné k životnímu prostředí a bylo to rozhodujícím faktorem při výběru, taky by to mohlo projít. Ale je to složitý... kdyby to chtěl udělat každej, VW to může asi zabalit, což by byl problém pro zaměstnance, německou kasičku, atd atd... asi by zasáhla nějaká "vyšší moc", která by to rozčísla ve prospěch VW (něco jako směšná miliardová pokuta, velký "tytyty" a jede se dál).
V kupni smlouve si muzes psat co chces, tohle je pravo ze zakona. Stejne jako kdyz ti nekdo proda monitor, o kterym bude tvrdit, ze da trebas 120Hz, a ty pak zjistis, ze da 80, tak ti proste prodal neco jinyho, nez co inzeroval, a je dokonce uplne jedno, po jaky dobe to zjistis. Jen musis obratem po tom kdy si to zjistil reagovat.
Proto se v podobnych pripadech vyplaci odskodne, aby se lidem jak se rika zalepila huba.