Rekli, ze pri mereni jinak ridi motor. Kdyz nekdo dostane zadani, ze v takove a takove situaci se ma auto chovat tak a tak a splni to, a pak se to v jine situaci chova jinak nez se to autorovi mereni pozdava, je chyba na jeho strane. Mel si vylepsit lepsi proces.
Podobne se podvadi vsude mozne. Komunikacni spolecnosti pouzivaji "comfort noise", coz je IMO mnohem spise podvod, protoze si platite za spojeni a pritom ho nemate.
Teď už jen zjistit, co udělalo Německo jinak, než si USA přálo. Nord Stream 2? Podpora Rusů v Sýrii? Francie si vyžehlila své "hříchy" nedodáním Mistralů.
Pokud řídící jednotka dynamicky vyhodnotí situaci a posoudí, že při běhu bez zátěže nemusí produkovat tolik emisí - tak je takové chování ok.
Problém je v samotném testování, které probíhá za nesmyslných podmínek - odlišujících se od běžného provozu. Pokud ale politici chtějí ukázat, jak jsou ekologičtí a že mohou přinutit automobilky aby překonaly fyzikální zákony, tak asi jiná možnost není.
http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-09-21/volkswagen-drops-15-after-admitting-u-s-diesel-emissions-cheat
Fakt to vypadá jako vypuštěná zpráva pro účely vyšších zájmů. Vůbec nejde o emise.