Normalne bych to presel, ale kdyz uz je tu forum venovane opravam teto zpravicky, tak bych mozna jeste opravil tuto nesmyslnou vetu:
"Jedná se o první update této za poslední 2 roky od verze 2.1."
;-)
Zajimava zpravicka, na kterou ceka jiste dalsich X lidi, kazdopadne bych priste velmi ocenil alespon jeden odkaz, ci male shrnuti co je vlastne noveho. Dekuji.
Já bych si moc přál, aby se OpenGL udrželo a pořádně rozjelo. Nic lepšího a portabilnějšího není. Bohužel obávám se, že jeho význam jde dolů. A DirectX existuje jenom Windows.
protoze existuje k nemu milion extensions misto aby potrebna funkcionalita byla jiz v core. To je stejny jako s jaberem - milion specifikaci, ktere klienti dodrzuji jen z casti a servery taky. proto vetsina klientu stoji za hovno.
Pojem "vertexova pole" je hodne nevhodny preklad. Mozna by bylo dost lepsi to nechat v originale jako vertex array object.
A 32bitove textury? Ty OpenGL podporuje minimalne od verze 1.1. Jde spis o textury obsahujici celociselne hodnoty.
A nez renderovani do sRGB framebufferu je v tehle verzi novinkou spis uz jenom renderovani do framebufferu (drive to bylo jen jednim z rozsireni).
Jinak celkove je OpenGL 3.0 velky zklamanim predevsim z duvodu, ze posledni dva roky bylo slibovano neco uplne jineho (vicemene kompletni predelani celeho API). Posledni zprava od standardizacni komise byla vloni v zari, ze narazili na par problemu, ktere je treba vyresit, ale ze vsechno bude brzy v pohode (na lonskem SIGGRAPHu se tvrdilo, ze specifikace je az na par detailu uz prakticky hotova). No, pak nastalo skoro rocni ticho a ted se dozvime, ze v lednu se rozhodli zahodit nove API a pokracovat jen dalsim vylepsovanim stavajiciho, ale nikdo se neobtezoval to od ledna az do ted verejne oznamit, takze vsichni byli porad nateseni.