Prezradím jedno tajomstvo. Deti nezaujíma ako funguje ARM architektúra, ale keď v nich učiteľ vzbudí nadšenie pre počítače a naučí ich programovať (praktické veci ktoré môžu hneď využiť), tak sa v budúcnosti možno dostanú aj k teoretickým znalostiam o tom ako funguje ARM. Stále je to lepšie ako keď v prvom ročníku strednej školy známkujú žiakov za obrázky v mspaint. A to nesrandujem. Majú na to aj učebnicu :)
aka skola taki ziaci taka spolocnost.
zacinat sa da od praktickeho a prejst na teoriu, aleho aj od teorie a prejst k praxi. tym prvym sposobom sa clovek nauci viac a vyprodukuje sa vacsie mnozstvo rozdielne vzdelanych jedincov. druhy sposob vyprodukuje zopar kockacov co dokazu od zaciatku prekuknut technologiu a masu znechutenych.
Ten manuál jsem si stáhl a vypadá to připravené dost zajímavě. Podle mě by to klidně mohlo pokrýt druhý stupeň ZŠ; když to porovnám s informatikou tak, jak se vyučuje u nás... (i když Stratch zvládnou i druháci, takže možná i prvná stupeň...)
Koho to zaujme, tak právě díky hardware Rasperry (malý počet mezivrstev) má blízko k tomu se něco naučit o ARMech, trošku mě to připomíná "naši" dobu osmibiťáků :-)
Prozradim tajemstvi i take tobe. Deti ani pred 20 lety nezajimalo jak funguje procesor jakykoliv.
Jde o to ukazat co to umi. Programovat je naucit maximalne vypocet ctverce apod.
ALE udelat zajmove krouzky, kde ti co to chytne=bude fakt zajimat se neuci o hooodne vice.
Je trochu miumo si myslet, ze vsichni maji umet vse. Nekdo umi dobre stavet modeli letadel, jine udelat stul a nekdo dalsi programovat.
ZS by mela naucit jenom prave jenom "zaklad" ktery ukaze co lze. Kdyz nebudou krouzky kde to ta mensina co to bude zajimat nebude rozvijet pak se muze zrusit zakladni skola. Lepe receno, pak se tam muze ucit jenom cist, psat a pocitat a na ostatni se vykaslat. Pak ale budem misto prumyslove zeme, zeme zemedelska(rozumej hur jak rozvojova).