To je úplně irelevantní, kdo tam co bude instalovat. Motivace googlu je jednoduchá: Reklama v autě, provize pro google. Placená aplikace v autě, provize pro google. CyanogenMod si tam nainstaluje minimum lidí a googlu je to úplně jedno, provize za reklamy a placené aplikace dostane tak jako tak.
Zákazník si přijde koupit auto a prodejce mu řekne: Auto1 je dražší, protože se platí za Android a nejde tam nic naistalovat. Auto2 je levnější, protože se za Android neplatí a můžete si tam naistalovat oblíbenou navigaci, přehrávač hudby a já nevím co ještě. Zákazník pošle prodejce někam a koupí si auto1 ;-).
Proboha to nebude systém, který řídí brzdy! Bude to systém na úrovni navigace, který když přestane fungovat, tak si zanadáváš a jedeš dál. Co a jak tam půjde instalovat v tuhle chvíli nikdo neví, ale google bude tlačit na to, aby tam šlo instalovat pokud možno cokoliv, protože z toho bude mít provize.
Preto tomu tak dobre rozumies! Iste bude riadit niektore funkcie v aute ako napriklad kurenie, zobrazenie chyb a stavu motora, ... takze bude pripojeny na zbernicu auta. Inac by to nemalo ziadny zmysel a mohli by ti tam prilepit normalny tablet a hotovo. A este raz, ANDROID neobsahuje ziadne reklamy.
Nerozumies ale mas plno reci.
V současných autech se bežně používají dva typy sběrnic. CAN bus a LIN bus. CAN bus umí na HW úrovni řízení priorit, retransmit zprávy, kterou se nepodařilo doručit a podobné věci, nicméně je to docela drahá sběrnice. Proto jsou na CANu připojeny jen kritické komponenty (airbagy, ABS, ESP...). LIN bus priority ani retransmit zpráv neumí, ale je podstatně levnější, takže se na LIN bus připojuje všechno ostatní. Ta věc s androidem bude připojena na LIN bus. Pokud vyhoří celý LIN bus, nemělo by to způsobit, že něco zásadního (jako airbagy nebo ABS) přestane v autě fungovat. Proto je klidně možné, aby si tam uživatele instalovali nějaké svoje aplikace. Ty máš ale zřejmě nějaké lepší informace a přesně víš, jak to bude fungovat (asi jsi byl na Open Automotice Alliance konsorciu).
Chce to vidět trochu do budoucna a víc souvislostí:
http://searchengineland.com/googles-automated-cars-the-perfect-venue-for-ads-52705
OMG, to je dost hrozné čtení. A když z toho auta vystoupíte, bude vám Google cpát reklamy rovnou do očí pomocí Google Glass. A u toho samozřejmě vždy sbírat osobní údaje, číst maily, lokalizační údaje apod. Moc pěkná budoucnost :(
Ale bral bych to z té lepší stránky: nejspíš všechny tyhle věci pojedou na (modifikovaném a důkladně uzamčeném) "otevřeném" Linuxu. A to je přece super :D
System bude pripojenej na sbernici. A co na ni bude nebo nebude delat, je uz ciste vec APLIKACE. Na tu sbernici jaksi potrebuje bejt pripojenej proto, aby se dostal k vecem jako trebas otacky, spotreba, palivo v nadrzi ... a odtud uz je jen krucek k "zabrzdi" ... a nebo ... TED ROZHODNE NEBRZDI ... jak myslis ze to dela ESP?
Reakce na tema sbernice v aute.
LIN vs CAN, viz napr. http://www.talktomycar.co.uk/can.htm
LIN je "hloupa" sbernice a slouzi napr k ovladani el. zrcatek.
Nektera auta maji nejakou multimedialni sbernici, viz odkaz vyse a nebo jako napr. v mem aute jsou dva okruhy CAN bus, jeden pro kriticke rizeni a druhy pro user comfort system, jako autoradio, multifunkcni volant, uni displej. Nevim presne, ale troufam si rict, ze z non critic sekce se nelze dostat do critic sekce, tzn. ze neni mozne napr. knoflikem na radiu zvysovat otacky motoru atd. Automobilky to budou mit urcite podchycene, aby jakakoliv vec s androidem v aute nemohla byt zneuzitelna vzhledem ke kritickym systemum v aute. To ze napr. palubni pocitac umi ukazat spotrebu paliva a ujetou vzdalenost jeste neznamena, ze lze pomoci nej hacknout ridici jednotku motoru.