Už mi to s v3 provedli. Ublock Origin se vyměnil sám za Ublock Origin Lite.
Ani jsem si rozdílu nevšiml, ale YT si platím (hlavně kvůli iPadu), přestal mě ten boj bavit a navíc, "hoden jest dělník mzdy své".
Musim ti podekovat ze to platis.
Ja bych jim za to nedal ani korunu.
Navic nejenom ze blokuju reklamy, ale zaroven mi to samo preskakuje reklamy primo ve videu (sponsor blok)
Pro moji zvedavost, nemas rad BDSM ?
Na druhou stranu, pokud youtuber dela kvalitni kontent, nemam problem jim poslat donate. Ale naprimo, bez zadneho vypalneho 30ti urovnim pijavic.
(marketaci atd.)
28. 2. 2025, 23:38 editováno autorem komentáře
Platím z několika důvodů:
1) děti (resp. vnoučata, kolem začátku školního věku, YT kids už nestačí)
2) já na iPadu (history channel apod.)
3) YT music do auta
To dohromady není špatný deal, v prohlížeči bez reklam je příjemný side effect.
BDSM nehledám a nevybaflo na mě. Na druhou stranu mi tam lezou ptákoviny, na co někdy kouká ten prostřední sedmiletej.
Morální aspekty si nechte (viz výše) , "kdyby Google něco", to je jako, chci Teslu, ale nekoupím si ji, protože Muskovi zrovna hráblo.
3. 3. 2025, 06:32 editováno autorem komentáře
Přesně tak - není to špatný deal a rozhodně to není jen o reklamních blocích. Třeba tu YT music v ceně spousta lidí pomíjí. Tam je mimo rámcově velmi podobného rozsahu hudby jako u ostatních str. služeb i výhoda v tom, že v jedné aplikaci jde rovnou hrát audio stopa z mnoha videí na klasickém YT. Takže třeba na cesty spousta živých koncertů, starých přenosů z TV, uploadů z desek pro nějaké vzácnější věci, ale třeba i rozhovorů.
Navíc v Premium je i dvakrát vyšší datový tok pro audio - 256k v AAC.
Což jde pak mimochodem zpřístupnit i v yt-dlp, pokud se tomu předá správná cookie a token.
Nevyhoda. 256 AAC je porad jen lepsi podlouchatelna plechovka. Takze pro hifi nepouzitelne. Zvlast kdyz mate uz "vycviceny sluch" z audio editu.
Ale hlavne youtube music, aspon co jsem zkousel 2 roky zpatky, neresi zdroje. Takze muzete mit nejaky debilni moderni autotune cover pop pro ktery je i 256 prilis, ale zdroj uz prosel dynamickou kompresi.
Apple nebo Tidal vybira zdroje a treba Tidal shani i studiove mastery.
Ale :) Možná jste si trochu zapřeháněl, ty rozdíly jsou u většiny materiálů při férovém ABX testu ze stejného nekomprimovaného zdroje opravdu minimální a i když je třeba u některých pasáží účastníci testu zaznamenají, pak jejich subjektivní preference a určení co je ztrátové a co bezztrátové málokdy sedí. Dělal jsem tohohle za posledních řekněme dvacet let mraky.
Fakt to má daleko do plechovky :) A to teď úplně pomíjím rezervy, co má většina lidí v poslechovém řetězci a prostředí, které to oboje ovlivní zásadně víc.
A k tomu výběru, na Tidalu ty studio mastery jsou jen u vybraných alb, podobně jako třeba na Apple Music. V podstatě jsou tam nad rámec standardního formátů ještě nabízeny bezztrátově zakódované zdrojové soubory např. 44.1/24, 96/24 atp.
Nemá to nic společného s tím, že by tam byl nějak jinak upravený zvuk, míň dynamické komprese atp. nebo že by se to lišilo od toho, co je na všech ostatních streamovacích službách.
A je logické, protože je vydavatelství, případně sami umělci mají většinou jeden master, který prostě používají všude (mimo vinylů) a dost často jej do všech služeb natlačí najednou přes vybrané agregátory.
Samozřejmě můžete narazit i na kompletně jiné remastery, dokonce i remixy starých desek. Ale to je něco jiného, protože mají odlišný ISRC kód a jsou na těch službách i vícekrát (např. Davisovo Kind of Blue najdete všude minimálně třikrát). Nebo je naopak všude, včetně Tidalu, jen ta poslední remasterovaná verze. Jestli chcete jinou, tak si to musíte buď naripovat z vlastního CD třeba z 90. let nebo někde stáhnout. To co bude dostupné na streamovacích je čistě v kompetenci vlastníka práv. Streamovací služby samy o sobě s tím nic neřeší, krom nějakých historických promo akcí, kdy tam byla exkluzivních vydání dopředu (např. U2 na iTunes atp.)
A ano, pokud někdo chce bezztrátový stream a opravdu ví, že to chce, pak má samozřejmě možnosti (Tidal, Apple, Deezer..) jak to pořídit extra. Ale jak jsme zmiňovali, tady jde o to, že je to ve velice slušném výběru v rámci jednoho předplatného YT.
Ještě přidám, že typicky hraje roli ještě mnohem víc aspektů. Například YouTube Music není moc často integrované do dedikovaných přehrávačů (streamerů, AV receiverů), v tomhle je asi nejdál Spotify, který to má nejlépe zmáknuté, a Tidal, na menších počtech zařízení i Deezer.
Tohle je mimochodem stejný problém i u Apple Music, byť tam si to sami uzavírají do své "walled garden", nebo např. pro Amazon Music, který má také Hi-Res, je levnější atp., ale zas jen přes jejich aplikace.
YouTube Music jede buď z aplikací (iOS, Andorid) nebo z prohlížeče. Já třeba při práci mám jen vyhozenou PWA aplikaci z Chrome.
Takže třeba pochopím, že tohle může být vcelku další bytelný argument, proč si někdo zaplatí extra službu.
Osobně nemám ani tak problém s placením, jako spíše s tím, že se tam pak musím pořád přihlašovat. Na to, abych si tam párkrát do roka našel návod na upgrade RAM v notebooku nebo něco podobného, mi pravidelné předplatné přijde jako ne příliš výhodné.
A na druhé straně je člověk donucen sledovat videa vložená z YouTube do povinných školení v práci, která jsou dost nezáživná sama o sobě, natož přerušovaná reklamou.
Ptal jsem, se, zda s tím lze něco dělat, a odpovědí byla nechápavá protiotázka: Vy tam nejste přihlášený?
Ukázalo se, že oni si tak sbírají informace, kdo ta videa opravdu viděl, a kdo to školení flákal - no a já jsem v obou kategoriích. ;oD