Kdyz uz jsme u ozivovani starych dosovek, tak si trochu pridam.
* Doomovky uz jsou prepsany snad vsechny. Duke3D, Heretic, Blood, Wolf3D, Doom tak stokrat...Nebo treba taky skvela rezba Rise of the Triad.
http://icculus.org/rott/
* Uzasny platformer Flashback se dockal noveho open-source kabatku s nazvem REminiscence.
http://cyxdown.free.fr/reminiscence/
* A konecne, vnuk samotneho Williama "B.J." Blazkowicze - Commander Keen s IQ 314 taky zaziva znovuzrozeni. Teda, engine uz nejakou dobu funguje na Invasion of the Vorticons, ale Goodbye, Galaxy! nas teprve ceka.
http://clonekeenplus.sourceforge.net/
Pekne... to byly casy !ROTT byla panecku rezba !Je skoro s podivem ze se o ni malo kdo a malo kde zminuje.Tak nejak zapadla.Asi ve stinu Duke Nukem 3D (tam se clovek aspon zasmal).Mimochodem pamatujete jeho predchudce Duke Nukem 1 a 2 ?Klasicke plosinovky v EGA grafice ?Jojo.. to uz je davno...
No pro Linux existuje Dave Gnukem http://gnukem.sourceforge.net/
Situace okolo her na linuxu mi pripomina doby kdy se na PC objevil DOOM a komunita okolo Amigy se zoufale snazila dokazat, ze neco podobneho jejich milacek zvladne take (ze strany PCckaru tyto mnohdy zoufale pokusy sklidily jen posmech (dnes uznavam, ze opravneny)).
Jakozto milovnik starych pocitacu a hernich konzoli musim rict, ze napriklad v clanku recenzovany remake "Z" mne chladnym nenechava.Pokud jde o takove retro, tak to chapu.Stara poctiva rucne kreslena grafika ma proste sve kouzlo.Ale co dal ?Hra ARX FATALIS se za retro jiz povazovat neda, ale za novinku take ne.Jiste, v roce 1997 bych asi slintal, ale dnes ?Hra mi silne pripomina verzi Quake pro Nintendo N64 (ktera byla opravdu povedena)).
A Imperium Galactica ?Podivejte se prosim do SCORE !Ovsem okolo roku 1996 !Ano, takove hry se v DOSu a na WIN95 hraly jiz 15-ti lety !!!
To safra NIKDO nedokaze udelat pod LINUX neco jako STALKER, nebo Call of Duty (pro zajimavost zde: http://cod5.gamefan.cz/galerie/screenshoty.html )?
NE EMULACI, ale proste nejakou PECKU !
A tak to POZOOOOR !To JA hry na Atari 800 hraju :o) !A taky na C64, na ZX48, na Sega Mega Drive, na 8-bit Nintendu a na Atari VCS a spouste dalsich :o)))) !
Ale vazne: Doba kdy jeden ctverecek nahanel druhy a prodavala hlavne zabavnost a originalita, je nenavratne fuc.V dnesni dobe prodava nejen hratelnost, ale i VZHLED (nebo spise technicke provedeni) !Pravda, pro nekolik malo uchylu (mezi ktere se hrde hlasim) je hra udelana v textovem rezimu temer nirvana (nekde jsem zahledl ASCII Dooma), ale vetsina je jineho nazoru ;o) !A nazor vetsiny je to na cem se da VYDELAT !No... na tehto hrat by se spis prodelalo :o( !
Penumbra, Amnesia, Quaky všechny, UTčka (krom tý 3ky, no), OilRush se blíží. Věřím, že časem se vydaj všechny Source hry, jelikož, když už budou na Mac, tak vydání na Linux je víceméně otázkou překompilování.
A ty tisíce dalších kvalitních indie her...
A ad COD. Co je na CODu tak skvělýho? Krom trochu lepší grafiky stejně nepřináší nic novýho. Stále je to jen obyčejná střílečka s typicky o hovně vojenským příběhem.
Proč se tu o něm nepíše? No, třeba proto, že se tu o něm již psalo?
http://www.root.cz/clanky/minecraft-krychloidni-svet-neomezenych-moznosti/
Nové? A zahrát? Muhehe. Třeba ten zmiňovaný Arx Fatalis je pěkně starý a než půjde v linuxu hrát, tak to uplyne několik let.
To je zoufalost. Pro lidi pracující s linuxem a kteří si zárověň chtějí slušně hrát, je lepší si pořídit zavaděč od MS a dívat se na PC po přebootování jako na konzoli. Proč ne rovnou konzoli? Kdo by chtěl zastaralé krámy s vysokou cenou her?
Zdravím! Chtěl jsem jen podotknout, že o problematice vývoje her pro Linux se tu již několikrát psalo - v kostce jde o to, že se to finančně nevyplatí a že jediná cesta je hra pro widle a vedlejšák to samé ve zdroji přepsané pro Linux. Ale finančně je to oběť :-( Osobně to řeším prací v Linuxu a hraním ve widlích, což asi dělá spousta uživatelů :-)
Asi proto, že lepší nejsou (duh!), což říkám jako člověk který dlouhodobě freeware (pro Windows) recenzuje. Mimochodem, co se freewaru týče, na rozdíl od komerčních her Linux zdaleka tak pozadu není, většina shither na které si za měsíc nikdo nevzpomene vychází jen pro Widle, ale troufám si říct, že naprostá převaha "velkých", kvalitních a hraných her vychází multiplatformně, obvykle včetně Macu, takže ten argument je mimo.
Mnoho freeware pro okna je lepší, o tom se klidně pohádám. Jenže to nebyl smysl mého příspěvku. Reagoval jsem na to, že Humble Indie Bundle už dvakrát dokázal, že Linuxáci nejen, že v klidu za hru zaplatěj, ale dokonce jsou ochotní zaplatit dvakrát víc jak Widláci. To se prostě z této akce vyvodit nedá.
Jenže ono je sice k dispozici vela her zdarma ale i obrovské množství her za peníze (a to i za větší částky než je průměr vybraný při HIB), tak proč by si oknaři měli vybrat ty z HIB a ještě za ně dávat nějaké větší částky. Kdyby byl výběr rovnaký, mělo by smysl tahat nějaká data a něco z nich vyvozovat. Můj názor je, že linuxáři jsou ochotní platit za sw stejně jako oknaři, prostě protože když jde o peníze, tak nikdo nechce platit víc než musí.
Naozaj netusim, kam tym mieris. "Oknari" predsa zaplatili tiez, dokonca ich platiacich pravdepodobne bolo i viac, akurat zaplatili v priemere menej, ako uzivatelia Linuxu. Ludia z oboch skupin nemuseli platit viac, nez boli ochotni, jedni boli ale ochotnejsi. To proste neobkecas :p
A opat opakujem, ze dake "keby bolo keby" nema ziaden ziaden vplyv ani na vysledok, ani na uvazovanie pripadneho vyvojara. To bude zohladnovat sucasny stav, nie hypoteticku (ne)moznost, ze sa niekedy pocet hier pre Windows a pre Linux vyrovna.
Pouzit frazu "tak naposled" v kombinacii s tvrdenim, ktore je predlozene prvy krat je znacne nevhodne. Doteraz si sa predsa snazil urcit podmienky, za akych by prave taketo zobecnenie platilo.
Uznavam, ze su dva pokusy na vyvodenie obecneho pravidla primalo, ale ich vysledky su podla mojho nazoru jednoznacne (mimochodom, pay-what-you-want akcia vyvojara Wold of Goo dopadla tiez rovnako, aj ked nie s tak velkym rozostupom.) Otazkou teda je, kolko "pokusov" by podla teba bolo nutne vykonat, aby sa dal vysledok zovseobecnit.
"Pouzit frazu "tak naposled" v kombinacii s tvrdenim, ktore je predlozene prvy krat je znacne nevhodne. Doteraz si sa predsa snazil urcit podmienky, za akych by prave taketo zobecnenie platilo."
>>>
"Reagoval jsem na to, že Humble Indie Bundle už dvakrát dokázal, že Linuxáci nejen, že v klidu za hru zaplatěj, ale dokonce jsou ochotní zaplatit dvakrát víc jak Widláci. To se prostě z této akce vyvodit nedá."
Ale uznávám, že jsem do toho motal i něco jiného a asi mám i problém jasně se vyjádřit.
No jak se to vezme, pro casual hrace asi ano... Nicmene onlive nejdrive musi mit servery v Evrope, musi mit klienta pro Linux a i tak.. Dost dlouho se vyvijeli mysi s malou odezvou - protoze je to znat, s tim nic neudelate a onlive proste na FPSka nikdy nebude to prave orechove kvuli odezve (i kdyz male). Nicmene nadseni z onlive taktez sdilim!
velmi pekne stranka na linux hry je : http://penguspy.com/ alebo http://www.ubuntugamer.com/
teraz hram akurat Tiny & Big in Grandpa’s Leftovers a Xonotic (velmi podareny fork nexuizu), mozno by to chcelo napisat aj o takychto hrach a nie len o hrach co vyzeraju jak z roku 1997
Linux verze i pro 64 bit, 30 dolarů, stáhnutelné online. Za půl hodiny od placení jsem už hrál. viz http://www.heroesofnewerth.com/
Dámy a pánové,
dovolím si také přidat svoji trochu do mlýna. Proč neustále řešit nativní instalátory win her? Starší a léty prověřené hry jsou super, ale proč, když každý ví, že herní titáni jakou EA, Cryotek, 2k etc etc, nemají pražádný zájem podporovat os, který má globálně zastoupení uživatelů v rámci nějakého mizivého procenta?
Ano, souhlasím, je to začarovaný kruh. Uživatelé windows, kteří jsou většinou hráči nechtějí o linuxu ani slyšet, protože se na tom nedá hrát. A herní vývojáři se o portování her na linux nezajímají, protože ho nikdo nepoužívá -> neberte doslovně prosím.
Otázkou znamená, co s tím? Nebylo by daleko lepší dávat nejenom na Rootu, ale i na dalších serverech (nejenom) o linuxu návody, jak zprovoznit win hry pod winem?
Když se podívám na seznam aplikací a her, co (ne)fungují pod Wine, tak mě napadá: Proč mi to kua nikdy nešlo??!
Nebude daleko více užitečnější, když někdo napíše návod, jak zprovoznit, třeba zmiňované CoD: Black Ops, Medal of Honor, Dead space 2, F.E.A.R, Crysis nebo zkrátka všechny HRY, co mají nějaké jméno a kvalitu? Něco, co je aktuální a prostě a jednoduše IN? Copak je moc chtít po hře, aby:
a) Šla nainstalovat?
b) Šla hrát rychle a stabilně?
Fandím Linuxu. Sám jej používám několik let, ale dokud nebude Linux herní platforma, tak má prostě smůlu a bude to jenom okrajová záležitost nebo záležitost pro hardcore uživatele.
Tímto příspěvkem nechci spustit flame war nebo se někoho dotknout. Spíš je to podmět k zamyšlení...
Ono to s tím "mizivým procentem" není zase až tak špatné, viz: http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp
Jsem teď koukal na http://www.happypenguin.org a tam už je to mrtvý čtyři měsíce.
Chtel bych uvest na pravou miru: Imperium Galaktika je ve stejnym stadiu, jako kdyz jsem na to pred par mesicema narazil. Tzn Je prepracovana grafika, lze si nacheatovat vsechny planety a lze stavet budovy, ale to je vse, cas je zamrzly a nic dalsiho nejde delat, to znamena, ze si rozhodne NEZAHRAJETE!