Uživatelé, pro které je určena tahle kniha, nechtějí víc funkcí. Naopak je tam toho pro ně obvykle až moc. Nejsem profesionální grafik a proto mi GIMP stačí; a to v něm dělám opravdu hodně věcí. Navíc ilegálně používají Photoshop obvykle právě ti uživatelé, kteří jej vůbec nepotřebují, protože oříznout a zmenšit fotku můžete ve dvaceti jiných aplikacích zdarma. A těm by GIMP bohatě stačil.
Suhlasim, ze cielova skupina je asi trosku ina, ale osobne si myslim, ze po plnom zapracovani geglu bude tato knizka uzitocna aj tej cielovej skupine ktoru som popisal ja. Mate pravdu aj v tom, ze drviva vacsina (budme uprimni, 8 z 10tich) ilegalnych pouzivatelov photoshopu by si vystacila s cimkolvek inym vratane gimpu, ale to im nikto nevysvetli, ani tato knizka (ale keby sa jej podarilo odlakat co i len malu cast z nich bude to prospesny uspech). Ostava nam tu vsak pomerne velka skupina ludi, ktori maju fotografovanie sice iba ako konicek, ale za to su nesmierne sikovni a GIMP im uz nestaci, a zaroven samozrejme ze utracat naozaj nekrestanske peniaze na licenciu PS ked ide iba o konicka, do ktoreho vrazili uz aj bezkat vacsinou desattisice KC je naozaj mimo. Tu skupinu odhadujem na 20% ilegalnych pouzivatelov. A tejto skupine opat v drvivej vacsine pripadov, a tentokrat mozno dokonca viac ako 80%tam, chyba k prechodu jedina a uz par krat spominana vec. Ked tato podmienka padne, verme, ze to bude uz naozaj zaciatkom buduceho roka, tak tato knizka bude opat velmi zaujimavou, pretoze technicky im uz nic chybat nebude, ale prakticky stravili pridlho v prostredi PS, takze akakolvek zrozumitelna prirucka im pride vhod.
no, presne na toto som znamemu nainstaloval GIMP pod Windows…
je to dost zle, dialogove okna uplne v prdeli, tlacitka za okrajom okna a podobne.. snazil sa s tym chvilu robit, ale dost veci bolo neintuitivnych
Paint.NET tieto zakladne veci(orezat foto, zmensit , urobit vyrez, nejake tie upravy farieb,zopar efektov) zvladne uplne v pohode a ma to viac ‚user friendly‘ prostredie
Takze CMYK to neni … to je pro ofsetisty co zustali u CMYKu … ja uz delam CMYK+4 … na coz mi staci RGB a rozdil nepoznam … tisk z RIPu ;-))
Jedine co by se mi hodilo by bylo 16bit … no muj fotak umi jen 14bit … abych si nemusel obcas zony pripravovat z RAWu pomoci vice expozic … i kdyz na velkou cast veci mi staci to, co umi 8bit jpeg … kdyz tisk je na urovni 6bitu ;-))
Jako Gimp neni dokonaly, novy photoshop ma spickove retusovaci schoapnosti … udela je sice blbe, ale zato behem par kliku … na poctivou manualni praci je gimp OK …
A hlavne, novy Gimp bude eno nuno … skoda ze az pristi rok ;-( … no ale jde to.
Ja tvrdim, ze az bude mit GIMP gegl, nastane smrst pluginu, nebot vetsinu veci brzdilo prave stare jadro …
Jo ale nativni LAB prostor bych moc moc chtel … ;-)) … mozna vic nez vicebit ;-))
Jo ale nativni LAB prostor bych moc moc chtel … ;-)) … mozna vic nez vicebit ;-))
To byste si asi rychle rozmyslel, konvertovat 8bit RGB to LAB a zpět…
Citing Andrew Rodney, from comments on: http://photo.net/learn/digital-photography-workflow/advanced-photoshop-tutorials/sharpening-in-lab-color/
Every time a conversion to LAB is produced, the rounding errors and severe gamut mismatch between the two spaces can account for data loss, known as quantization errors. The amount of data loss depends on the original gamut size and gamma of the working space. For example, if the working space is Adobe RGB, which has 256 values available, converting to 8-bit LAB reduces the data down to 234 values. The net result is a loss of 22 levels. Doing the same conversions from ProPhoto RGB reduces the data to only 225 values, producing a loss of 31 levels. Bruce Lindbloom, a well-respected color geek and scientist, has a very useful Levels Calculator, which allows you to enter values to determine the actual number of levels lost to quantization (see the “Calc page” at http://www.brucelindbloom.com). If you do decide to convert into and out of LAB, do so on a high-bit (16-bit per channel) document.