Hlavní navigace

Do'SSi Zo'la

10. 6. 2005
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Souboje jeden proti jednomu, na život a na smrt; vítěz a poražený nás provázejí od samého počátku našich životů. Také dnes na přesně takový narazíme. Budeme se procházet po vrtkavých dlaždicích a doufat, že právě tu příští před námi nesestřelí soupeř svým přesně mířeným fireballem. Kdo se udrží nejdéle, dojde spásy a vítězství. Tedy alespoň do další výzvy. Představujeme vám hru s krkolomným názvem Do'SSi Zo'la.

Do'SSi Zo'la v sobě spojuje akční prvky s logickou hrou. Nelze jen tak bezduše pohybovat panáčkem a doufat v lehké zdolání protivníka. V rozvaze, pečlivém zvážení kroku i naší střely tkví správná cesta. Představme si tedy, oč kráčí.

Hra se odehrává na ploše, jež je tvořena destičkami. Na začátku si kliknutím levého tlačítka myši na libovolný čtverec určíte výchozí místo své obludky. Poté, co tak učiní oba hráči (v případě hry human vs. human), se dostaneme k samému jádru Do'SSi Zo'la. Střídáte se po jednom kole, které zahrnuje v podstatě dva úkony. Jednak posun vašeho panáčka na jiný prázdný čtverec, jednak vystřelení ohnivé koule či dvou. Následuje tah oponenta. První, kdo nemůže nikam táhnout a je zablokován, prohrává a jeho figurka páchá harakiri.

Dossizola 1

Nyní zaměřme zraky na hlavní menu a nastavení hry. Půjdu-li pěkně odshora dolů, je to:

Výběr hry:

human vs. human – ideální řešení pro hašteřící se sourozence
human vs. computer – klasická hra proti počítači. Zde si navíc lze nastavit stupeň umělé inteligence. Pod panáčkem je na výběr ze tří AI.
computer vs. computer – máte-li zájem o naučení se taktiky nepřítele nebo máte-li zlomené obě ruce.

Dossizola 2

Meteorits: po skončení tahu obou hráčů dojde k pádu jednoho fireballu. Ten dopadne na libovolné náhodné pole. Tato volba je zajímavým zpestřením. Záleží pouze na vás, jak se dokážete se situací vyrovnat. Mnohdy totiž náhodný zásah výrazně nakloní váhy smrti.

Move: zde si nastavíte, zda před střelbou podniknete krok jeden, či hned dva. Vhodné zejména při větším poli. Umožňuje hráči v podstatě se nepohnout neboli pomocí dvou kroků se dostat do stejné pozice jako na začátku tahu. Což sami poznáte, že je někdy životně výhodné.

Dossizola 3

Fireball: opět jest na výběr simple nebo double. Dvě ohnivé koule ve vašem arzenálu dodávají hře rychlejší spád.

Game speed: nechcete-li u hry Do'SSi Zo'la zestárnout, ačkoli ani při nejpomalejší možnosti to tak hrozné není, zvyšte si její rychlost. Ta se pohybuje v rozmezí 32 FPS – 128 FPS.

Dossizola 4

Grid size: velikost hrací plochy. Lze si vybrat od nejmenšího 4×4 po největší 9×7. Kombinujte a nalezněte nejlépe vyhovující bitevní pole stejně jako Žižka.

Do'SSi Zo'la je neobyčejně pěkně zpracovaná hra. Už samo úvodní menu nám skýtá pěkný pohled, obzvláště zaměříme-li se na pozadí. Poletující andělé rovněž působí velmi libě. Zde si někdy zkuste snížit rychlost na 32 FPS. Vhodná je i změna hracích ploch, vyskytují se v několika barevných a stylových provedeních. Sice jich není extrémně moc, ale aspoň nějaká. Vytknul bych však naprostou absenci jakýchkoli zvuků. Ono je lepší nic než nevkus. Dotáhl-li však autor hru do tohoto povedeného stádia, mohl si udělat také tu práci s příjemnou zvukovou stránkou, která by tak prožitek ještě více dokreslila. K jednoduchému ovládání nám plně vystačí myš.

CS24_early

Dossizola 5

Hra Do'SSi Zo'la je vhodná pro všechny věkové skupiny. Mezi její klady patří kvalitní zpracování, skutečnost, že se nejedná o pouhou bezduchou mlátičku, nebo třeba možnost hry dvou hráčů, jelikož hra proti počítači se může stát po pár kolech monotónní. Šla by však také vylepšit. Zvětšit pole a přidat více hráčů. Nápadů je mnoho, ale neupírám tvůrci hry dobrý nápad a zábavu, kterou přináší. Do'SSi Zo'la je rozhodně dobrou volbou.

Potřebujete jen základní knihovny SDL a SDL_image, ke kompilaci navíc SDL-devel a SDL_image-devel, což by neměl být problém. Stačí jen rozbalit balíček, který jste si stáhli ze stránek, a provést základní instalaci.

./configure
make
make install 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku