Hahaha, bez problémů se sprajty. Čti dál:
Tahle konverze asi bude v nějakým textovým módu, bych tipoval. Manic miner měl všechny předměty a cihly místností v rastru 8x8. Samotná figurka a nepřátelé byli v rastru 16x16. Když Manic skáče přes zeď/podlahu je jakoby za ní. Na platformách bez atributů je většinou pořád bílej a jakoby před zdma a podlahama.
Atributový clashe se tam projevovali hlavně když Manic skočil poblíž nepřítele do stejnýho 16x16 výseku, jako se objevovala ta obluda. Dalo by se tomu zabránit, pokud by Manic byl ze spritů. Ale ty nemají na Atari hires rozlišení, ne? Opravte mě, jestli se pletu. Takže, tam problémy s atributy budou.
Místnost č. 1 - Robot měl bejt žlutej, je bílej, proto se při přibližování k němu neobjevujou atributový problémy.
Místnost č. 2 - spodní tučňák světle modrej, Manic taky. Když Manic vyskočí vejš, má bílou hlavu, modrý nohy - problém s atributy.
Místnost č. 3 - kachny mají bejt barevný jsou bílý, viz místnost č.1
Místnost č. 4 - taktéž.
Místnost č. 5 - záchody a Evžen jsou načervenalí, Manic taky.
Místnosti č. 6 a 7 - opět všechno bílý.
Takže problémy s astributy tam jsou (místnost č. 2) u zbytku jsme se tomu elegantně vyhnuli tím, že jsme vobludy a Manica nabarvili stejnou barvou :-)
Kdyby Atari mělo hires sprity, tak no problem, šlo by to obejít.
"Ale ty nemají na Atari hires rozlišení, ne? Opravte mě, jestli se pletu."
Podle me se nepletes, v podstate hires mody (1 grafickej, 2 textovy) jsou v Atarku reseny trosku hackem (citace color a pixel clocku...), ale sprity jsou odvozeny od color clocku, takze rozliseni 128/160/192 pixelu. Vertikalne je to plne rozliseni, nejakych 240 radku (par zatemnenych, klasika).