Hlavní navigace

I Have No Tomatoes

8. 9. 2006
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Žili v míru a harmonii. Nebe bylo modré, slunce svítilo, vody hojnost a oni zráli. Však jednoho dne nastal krutý a nečekaný zvrat. Ani staří kmetové netušili proč. Byl počat žlutý ďábel a bratrovražedný boj nastal. Zabíjel své druhy. Čím více, tím lépe. Myslíte, že byste to dokázali lépe? Proč si takovou roli nezkusit, že?

I Have No Tomatoes je další z oblíbeného žánru arkád. Připomíná legendární starce jako Dyna Blaster či Atomic Bomberman, ale je založena na jiném herním principu. Se svým žlutým běsem musíte za celkových deset minut transformovat v kečup co největší počet nebohých rajčat. Souboj se odehrává v klasickém bludišti na čtvercovém poli. Celkový počet deseti arén zajišťuje mírnou rozmanitost. V každé místnosti se bojuje přesně jednu minutu. Po skončení všech střetnutí, pokud jste byli dobří, následuje zápis do tabulky highscore. Odpočet do konce bludiště je uveden v pravé části obrazovky a nad ním je uveden počet rajčat, které jste poslali k nebeské zahrádce. Je hloupé, aby se ničilo rukama, že? Právě proto disponujete bombami. Máte jich nekonečno a plamen je od začátku nastaven na maximální sežehnutí na rozdíl od Dyna Blasteru. Okamžitě po položení se proto schovejte za nejbližší roh. Nejste proti vlastním zbraním imunní.

Tomato 1

Po nepřátelích zůstávají různobarevné diamanty. Doporučil bych je sbírat, přinášejí totiž další ze široké škály bonusů. Patří zde Trap, Wild Fire, Napalm Strike, Will O'The Wisp, Potato Man, Flower Power, Teleport, Turn, Lightning Bolt. Některé jsou útočné, jiné vám mohou zachránit život. Jakmile se k bonusu dostanete, příliš s použitím neotálejte. Po smrti vám mizí. Životů máte hojnost, takže jejich nedostatek nepocítíte. Příliš však nezmírejte. Následuje vždy vcelku dlouhý respawn. Dlouhý vzhledem ke krátkému hernímu času. Ničit nepřátele můžete i vlastním tělem, třeba naběhnutím na soka. Vzhledem k časové ztrátě je to však nevýhodné. Než se však dostane k samotnému hraní, musíte překonat hlavní nabídku. Ta je prostá a přehledná. Skýtá náhled do tabulky nejúspěšnějších, novou hru, nastavení a opuštění hry. V nastavení si volíte hlasitost hudby a zvuků, možnost změny pohledu a ovládání.

Tomato 2

Skládá se z: Moving style – Buď relative nebo absolute. Každý hráč si vybere vyhovující nezávisle na kolegovi. Move forward, around a Turn left, right – funkce se liší v závislosti na vybraném stylu. Jak jste však zajisté pochopili, bude se jednat o klávesy pohybu po bludišti.

Tomato 3

Throw a bomb – Položíte nálož. Ve hře se nevyskytuje dálkové odpálení jak jste zvyklí, pouze základní časové. Přeci to nemůže být až tak lehké.

Use a special – Z horní části obrazovky vyjede menu, kde si zvolíte ideální bonus k použití.

Při hře dvou hráčů se skóre sčítá a společně se také do tabulky zapisujete.

Grafické zpracování je vskutku líbivé. Pozadí, rajčatoví hrdinové, kouzla, vše je pěkně sladěno. Když k tomu připočtu zvukovou složku, je hodnocení ještě vyšší. Rovněž nápad není špatný. Není to čistý remake, ale prokazuje, že autoři mají fantazii a nápad. Možná je jen zbytečně krátká a bez příběhu. Onen úvod je jen jedna z možných fikcí, vymyslete si klidně jinou, ale proč nebýt po dlouhé době záporný hrdina? Volba mezi single player a two players také hru příjemně oživí. Hratelnost je skvělá, jen jsem si zvykal na absolutní typ ovládání, jsem zvyklejší na relativní.

ict ve školství 24

Tomato 4

Závěrem bych pogratuloval autorům k dobrému titulu za vstřícnou cenu. Hráčům mi nezbývá než titul I Have No Tomatoes vřele doporučit. Přináší zábavu nejen pro jednotlivce ale také sehraný tým. Navíc není zbytečným zabijákem času, přesně vám lov na rajčata odměří. Pokud nenávidíte tento druh zeleniny v základním stavu stejně jako já, je volba jasná a připočítejte další dvě razítka s hvězdičkou k dobru. Dosti již bylo slov, je čas na kečup. Hranolky mi stydnou a I Have No Tomatoes přichází.

Tomato 5

K instalaci potřebujeme I Have No Tomatoes data package (kolem 8 MB) a zdrojové kódy (já použil SDL_mixer verzi – má pár kilobajtů). Zdrojové kódy rozbalíme a pomocí make zkompilujeme, jsou třeba knihovny SDL, SDL_image a SDL_mixer (předpokládám, že v ne-SDL_mixer verzi je třeba FMOD). Po úspěšném make se vytvoří binárka tomatoes  – ta nám je ale bez dat k ničemu, rozbalíme tedy data package a nakopírujeme obsah do adresáře k binárce. Nyní už můžeme spustit ./tomatoes a hrát; pár konfiguračních voleb můžeme změnit v  ~/.tomatoes/config.cfg.

Autor článku