Kdyby se lidé obtěžovali po každé takové akci dát trestní oznámení na nesoulad s kupní smlouvou – bylo by dávno vyřešeno.
Dále by požadovali náhradu škody za náklady vzniklé tím, že výrobek neodpovídá tomu, co zákazník věděl při koupi.
Nikoli pouze vrátit peníze, ale peníze + náhradu škody za to, že výrobek nečekaně měl dodatečné podmínky, se kterými nebyl zákazník seznámen. Doprava, ztracený čes, cena pošty, pokud se někam musí zasílat.
Namísto toho se všichni zbytečně pokouší vrátit Windows, na což nemají nárok.
Tak si nejprve u svého poslance zajistěte, aby dopsal do trestního zákona paragraf o trestného činu nesouladu s kupní smlouvu. Ať pak můžete podávat trestní oznámení. Žádný takový čin totiž zatím (snad nikde na světě) neexistuje.
Nebo ideálně rovnou do ústavy právo na koupi notebooku v konfiguraci která vám vyhovuje, to by se pak ještě líp vymáhalo.
Náhradu škody. Jaké škody? Zákazník objektivně věděl, že kupuje notebook s Windows. Stejně tak věděl co obsahuje MS EULA, když je schopný o tom psát analýzy na root.cz. Pokud vznikla nějaká škoda, tak nepochybně prodejci, protože mu museli odpovídat na ty emaily. Zákazník si zjevně koupil ten notebook s úmyslem vyvzdorovat si právo na vrácení. Ano měl by škodu prodejci nahradit.
"...zjevně koupil ten notebook s úmyslem vyvzdorovat si právo na vrácení..."
Pane, vy mě vážně děsíte...
Copak oni mi nemohli hned odpovědět něco jako
"Dobrý den,
na základě našich směrnic Vám nemůžeme nic vrátit, dle EULA prosím vraťte celý počítač na tuto adresu: xxxx.
V případě dalších dotazů se na nás obraťte na tomto telefonu: xxxx.
Díky,
obchodní odd. ACER"
Copak já jsem je donutil všechno tak zdržovat a natahovat? Copak já jsem je donutil odepisovat mi protiřečící si stanoviska ("můžete vrátit do 30 dnů" a potom "neměl jste si to kupovat")?
Jsem šokován :(