https://wikileaks.org/ciav7p1/cms/page_13763790.html zmiňují se tam "Vehicle Systems (e.g. VSEP)"
Podle všeho byl hacknutý software auta použit k vraždě Michaela Hastingse
https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Hastings_(journalist)#Controversy_over_alleged_foul_play
díky za odkazy, o tom se dá už bavit.
Ve stejné seznamu jako VSEP je i BSD, Linux, QNX a celé to má nadpis: "možné cíle".
Další odkaz je dobře ozdrojovaný, člověk se pročte k citaci od Richard Clarke:
“So if there were a cyber attack on the car — and I’m not saying there was,” Clarke added, “I think whoever did it would probably get away with it.”
Všechno to je moc varchlaté, o hacku auta nepromluvil nikdo, kdo by měl kredit a dokázal získat určitý řětez důkazů nebo alespoň simalucí. Rozhodně to nelze považovat za skutečnost, pouze jako ještě nevyvrácenou/nepotvrzenou možnost.
Nikde se moc o úpravě SW nemluví, propašovat vlastní kus kódu do auta není opravdu moc snadné, musel bys za výrobcem, ale často jedno komponentu jich dělá více a jsou zaměnitelné, CAN bus je pěkná mrcha a vše napráská, nemluvě o tom, že řada informací se ukládá. Hack auta přes nějakou zranitelnost je už mnohem pravděpodobnější a už pár případů se objevilo.
O tomhle všem píší lidé, kteří se vývoji nebo bezpečnosti příliš nevěnují, mají jen obecnou představu o tom jak to funguje a pak tvrdí a sdílí naprosté nesmysly. Wikileaks je také vtipný, není žádná možnost jak ověřit věrohodnost informací, ono stačí pozměnit 1 % údajů, úniky z principu není možné jednoduše ověřovat a přece se najde řada lidí, kteří tomu 100% věří, byl bych v tomhle opatrný.
Jenže problém bezpečnosti současných aut netkví v otevřenosti software, ale v tom, že nějaký idiot propojí všechno se vším a mezi to nastrká tak maximálně "fajrwól" blokující pár největších průserů.
https://www.wired.com/2016/08/jeep-hackers-return-high-speed-steering-acceleration-hacks/