Internacionalizace takového obchodu dokáže vygenerovat výrazně větší tržby, ale kromě tradičních problémů člověk potom musí řešit i věci jako svolení k použití trademarku. Řada open-source projektů poskytuje kód pod svobodnou licencí, ale trademark si chrání.
Třeba u loga Fedory potřebujete svolení Fedora Projectu, respektive Red Hatu, abyste mohli předměty s jejím logem oficiálně prodávat. V rámci toho schvalovacího procesu se ověřuje, že se to logo používá podle pravidel, že se jedná o vhodné předměty (precedent, kvůli kterému se to začalo dělat, byl údajně ten, že někdo začal logo tisknout na kondomy) atd.
No a teď absolvujte takový proces s každým větším open-source projektem...
No těmi kondomy asi chtěl propagovat Linusovo „Software is like sex…“.
Microsoft si mimochodem dal v tomto směru vlastní gól: https://kazzan.wordpress.com/2008/07/06/microsoft-forefront-promotional-item/
(A ještě tam byl, slogan, tuším, „Nasaďtw si ochranu proti virům!“.)