Vlákno názorů k článku Nejslavnější období čtverečkových dungeonů od . - V článku je totiž nadprůměrné množství zavádějících a zkreslujících...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 9. 2009 10:35

    . (neregistrovaný)

    V článku je totiž nadprůměrné množství zavádějících a zkreslujících formulací.

    Například pro toto:
    Jednalo se o hru určenou pro slavné osobní počítače Amiga dodávanou na pouhé trojici disket.
    Slovo „pouhé“ zde působí značně nevhodně. Takový Dungeon Master byl dodáván na JEDINÉ disketě, Chaos Strikes Back na disketách dvou a to proto, že na druhé bylo pěkné animované demo a nápovědná věštírna, samotná hra se hrála jen z první. Eye of the Beholder byl také na třech, Ishar 1 na dvou, Ishar 2 na čtyřech, Xenomorph na dvou, takže ty tři diskety Black Cryptu byl na tehdejší počet spíš vyšší než „pouhý“.

    Kromě původní amigácké verze je dnes možné vyzkoušet i verzi portovanou na operační systémy Microsoft Windows, které musí mít nainstalovány knihovny DirectX 3.0
    Na PC vyšlo pouze demo zahrnující první dvě patra.

    Nebo pro toto:
    před několika měsíci dokonce byla vydána nová kompilace těchto her (Ishar Compilation) určená pro systém Microsoft Windows. Nicméně i původní varianty Isharu vydané před patnácti roky je možné spustit v DOSBoxu či některém emulátoru Amigy.
    Ishar Compilation není nic jiného, než původní Ishary s přibaleným DOSBoxem a stručným manuálem v PDF, který je odlišný od původního manuálu Ishara a třeba kódy požadované ve hře jsou v tabulce hned na začátku ve formátu číslo stránky-číslo řádky-číslo slova-správné slovo. Navíc „některý emulátor amigy“ je také zavádějící, protože poté, co skončil Fellow, je tu jeden jediný a to (Win)UAE.

    Nebo pro tohle:Hra obsahuje cca dvacet tisíc lokací.
    Nevím, jak ostatní, ale mezi mými RPG-pozitivními kamarády se lokací nerozumí jediné políčko na mapě, ale právě mapa. Jeden ostrov, jedno patro podzemí či věže apod. Naštěstí pojetí „lokace = políčko“ vyplývá z dalšího kontextu, ale v první chvíli mi šla čelist dolů.

    Nebo nepřesnost typu úrovně Master Fighter. V DM/DM2/CSB nebyla úroveň Master Fighter. Po Expertovi následovalo šest mistrů označených dle patřičné silové runy, takže LO Master až MON Master. Poslední úroveň je Archmaster.

    Co se týče lákání potvor pod dveře, tak vůči tomu byla imunních i řada potvor v původním DM. Jakmile jste jim pustili dveře na hlavu, utekly.

    Trochu mimo mi přišlo také opakované zdůrazňování, která jak ta která hra měla kouzelný systém založený na jiném principu než DM. Abych byl upřímný, nepamatuju si z těch tuctů dungeonů, co mi prošly pod rukama, nějakou jinou hru (vyjma Ultimy), která by měla kouzlení bez svitků/písemného seznamu kouzel. Jinými slovy – prakticky všechny dungeony mají kouzelný systém jiný než v DM.

    Ještě bych dodal k DM2, že největší slabinou amigácké verze nebyla hrozná grafika (ač bylo na A1200 k dispozici 256 barev z 16 milionů, hra používala pouhých 64 barev a, jak bylo zmíněno, oproti PC verzi zmizela řada animací), ale celkem zásadní problém byla příšerná pomalost při hraní. Bylo znát, že hra je primárně vyvíjena na 40MHz PCčkách a optimalizace na Amigu nula nula nic, takže 14MHz A1200 se dost zadýchávala.

  • 8. 9. 2009 10:46

    atarist (neregistrovaný)

    Spis bych napsal „E-UAE“ nez „WinUAE“, precejen jsme na Rootu :-) Takze tech emulatoru je vic, dneska skutecne zalozeny na (otevrenem) kodu UAE – WinUAE, WinUAE, MacUAE (ten nevim, jak je na tom s funkcnosti)…

  • 8. 9. 2009 10:51

    . (neregistrovaný)

    Těch (něco)UAE je celá řada, ale jsou to víceméně jen porty. Jediný jiný emulátor Amigy než (něco)UAE byl zmiňovaný Fellow, ale ten je už drahnou dobu mrtvý:
    http://fellow.sourceforge.net/…on/index.php