Christian Linux je jen mírně upravené Ubuntu, takže tam je out of box. Což se některým nelíbí :-)
S evolucí problém nemám, i když ji chápu jinak. Nepovažuju vývoj druhů za nahodilé změny v čase, jak se ta teorie v přírodovědě používaná k vysvětlení viditelných změn v jejich vývoji (jejich podoba), které jsou z nálezů vidět, vykládá.
Evoluce je tvrzení, které se používá jako mantra. Učíme se o ní už ve škole. Ke změnám dochází neustále, z minuty na minutu, ze sekundy na sekundu. Významnou otázkou je, proč. Je to proto, že Bůh čas neztrácí, časem neplýtvá, čas (pro nás se ty změny dějí v čase) nemarní. Všechno má svůj čas.
Kdo si vzpomene na mochametánskou edici Ubuntu od freshmouse?
Říkám vám: Žijte Duchem, a nepodlehnete tělesným sklonům.
Galatským 5:16
Tělesné sklony míří proti Duchu a Duch proti tělu; navzájem si odporují, abyste nemohli dělat, co chcete.
Galatským 5:17
Projevy tělesnosti jsou zřejmé. Patří sem smilstvo, nečistota, nestydatost,
Galatským 5:19
Kdo bude jednat opovážlivě, že by neposlechl kněze, který tam stojí ve službě Hospodina, tvého Boha, nebo soudce, ten zemře. Tak odstraníš zlo z Izraele.
Deuteronomium 17:12
tedy vyvedou dívku ke vchodu do domu jejího otce, mužové jejího města ji ukamenují a zemře, neboť tím, že smilnila v domě svého otce, dopustila se v Izraeli hanebnosti. Tak odstraníš zlo ze svého středu.
Deuteronomium 22:21
vyvedete oba dva k bráně toho města, ukamenujete je a zemřou: dívka proto, že v městě nekřičela, a muž proto, že ponížil ženu svého bližního. Tak odstraníš zlo ze svého středu.
Deuteronomium 22:24
I vztáhl Abraham ruku po obětním noži, aby svého syna zabil jako obětního beránka .
Genesis 22:10
Vězí-li v srdci chlapce pošetilost, trestající hůl ji od něho vzdálí.
Přísloví 22:15
Nepřipravuj chlapce o trest! Nezemře, když mu nabiješ holí.
Přísloví 23:13
Gen 22,10
10 I vztáhl Abraham ruku po obětním noži, aby svého syna zabil jako obětního beránka .
11 Vtom na něho z nebe volá Hospodinův posel: „Abrahame, Abrahame!“ Ten odvětil: „Tu jsem.“
12 A posel řekl: „Nevztahuj na chlapce ruku, nic mu nedělej! Právě teď jsem poznal, že jsi bohabojný, neboť jsi mi neodepřel svého jediného syna.“
13 Abraham se rozhlédl a vidí, že vzadu je beran, který uvízl svými rohy v houští. Šel tedy, vzal berana a obětoval jej v zápalnou oběť místo svého syna.
14 Tomu místu dal Abraham jméno „Hospodin vidí“. Dosud se tu říká: „Na hoře Hospodinově se uvidí.“
15 Hospodinův posel zavolal pak z nebe na Abrahama podruhé:
16 „Přisáhl jsem při sobě, je výrok Hospodinův, protože jsi to učinil a neodepřel jsi mi svého jediného syna,
17 jistotně ti požehnám a tvé potomstvo jistotně rozmnožím jako nebeské hvězdy a jako písek na mořském břehu. Tvé potomstvo obdrží bránu svých nepřátel
18 a ve tvém potomku dojdou požehnání všechny pronárody země, protože jsi uposlechl mého hlasu.“
Nebudu se ale přít s nedovtipným, ani marnit čas s hlupákem.
"Aby byl vesmír v rovnováze, svou vlastní odnož Ubuntu připravili kromě satanistů také křesťané."
Dovolím si opravit tuhle zavádějící či nepřesnou informaci - Satanic Edition vznikla až jako recese a protiváha té pábíčkářské, nikoliv naopak. Pánbíčkářská verze Christianic Edition byla první, po ní vznikla zcela vážně míněná Muslim Edition, dnes označovaná jako "Sabily" a teprve poté i recesistická Satanic.
Takže jinými slovy - černoprdelníci zneužili a zneuctili svobodný software, ze kterého si udělali další nástroj pro svoji vlezlou propagandu, horké mohamedánské hlavy samozřejmě kontrovaly svojí verzí a recesisté si z obou udělali legraci.
Přemýšlím, že bych slepil nějakou pastafariánskou verzi :-D
Moderní křižáci budou mít na krku instalační flashku a budou †ubuntu instalovat na dobytou výpočetní techniku malověrných
http://www.toxel.com/wp-content/uploads/2009/06/flashdrive15.jpg
To by mě zajímalo, jestli je na podíl tolerantních lidí nějaká statistika. Ale opravdu, beze srandy nezaujatá statistika tolerantnosti v závislosti na vyznání.
Já mám zkušenost takovou, že mladí lidé, bývají tolerantnější, než starší. A taky mám pocit, že věřící bývají tolerantnější, než ateisté (například i v této diskuzi, kde jsou snahy o zesměšnění věřících - "pánbíčkáři", "černoprdelníci", apod.). Oba názory jsou ale zatíženy tím, že jsem spíše mladší a věřící.
Jaksi jsem tu toleranci nepozoroval ani u mladych krestanu. Uplne stejne jako ti stari omilaji pindy pana farare, jako svatou pravdu, kterou musi vsichni primout za svou. Boze, to byly kydy! Ze pry potraty nutno zakazat, a to i v pripade, ze tehotenstvi ohrozuje zivot matky. Vsak se za ni krestanska komunita pomodli a buh se postara, aby to dobre dopadlo. No, nejak to modleni v praxi nefunguje. Nekdy vloni v Irsku zemrela Indka s velmi rizikovym tehotenstvim, ktere ji odmitli prerusit, protoze diky flandakum jsou potraty zakazane. Nejakou dobu predtim v Polsku temer oslepla jina zenska. Mela stesti, ze oslepla pouze temer, protoze doktori ji predvidali moznost slepoty az uplne. No, hlavne ze bylo vse ucineno vse pro zachranu nenarozeneho ditete. To, ze v jednom pripade zemela zenska a zustal po ni vdovec a sirotek, je prece vedlejsi. To, ze v druhem pripade zenska skoro oslepla, tak neni dulezite, Vsak ona se uz pri prebalovani nejak dosmatra.
A co se tyka krestanskych cirkvi, tak nejvetsi toleranci pozoruji v pripade pedofilnich a jinych nechutnych afer knezi a cirkve jako instituce same, vcetne napriklad kastrace chlapcu v Holandsku, jako trest za to, ze si stezovali na sexualni zneuzivani. Knezi, namisto aby byli zavreni, az zceranaji, jak jejich mundur, jsou prerazeni do jine farnosti, aby mohli zneuzivat deti, ktere se jim jeste neokoukaly. Prani spinavych penez ve Vatikanu je take v poradku a jen navazuje na dobrou tradici prevazeni nacistickych zlocincu do Jizni Ameriky, aby si tam chudaci po te valce odpocinuli.
Fuj, kde vidite tu toleranci? Nechci hazet vsechny krestany do jednoho pytle, uz proto, ze o tech tolerantnich clovek kolikrat nevi, protoze nikde nekrici a nikoho neotravuji, ale zamette si pred svym prahem a ty otrapy zavrete nekam do klastera. Opravdu nestojim o to, aby se mi nekdo motal do zivota podle zasad z pohadkove knihy zapsane nekolik stoleti po Kristu a dale pravdepodobne prihodne cenzurovane pri kazde prilezitosti. Verte si, cemu chcete, ale drzte to doma a neopruzujte s tim.
Je otázkou jaký je to vzorek - pokud se jedná o mladší čechy (nemoravské), tak existuje poměrně věrohodně vypadající hypotéza kterou nastínil o pár příspěvků výše davkol: jedná se o příslušníky menšiny, a proto jsou tolerantnější než vzorek příslušníků většiny (kteří naopak jsou velmi méně tolerantní než jinde - pro lidi z některých zemí je šokující, že ateisté mohou být agresivně "anti-homo").
Výhodou této teorie je, že se dá aplikovat i na jiné oblasti, například OS :-)
Tady máš taky jedny výrazně tolerantní černoprdelníky: Eight-year-old girl Sunnie Kahle pulled out of a Christian school 'for being too much like a boy'
Tak ono je to těžký. Když rodičům slibují, že budou děti učit a vychovávat podle nějakých standardů a pak přijde nějaká holka, která se chová jako kluk. Tak napíšou jejím prarodičům, že by s tím měli něco dělat a hned je z toho problém, který se řeší na druhé straně zeměkoule. Do té školy mají chodit děti, jejichž rodičům nevadí, že v každé druhé větě se objeví slovo "Bůh", nebo "Kristus" apod. (viz. http://tcs4u.org/index.html). Pokud se s tím někdo neztotožní (já bych to asi nesnesl), tak buďto nezapadne, nebo rozvrátí kolektiv.
Hergot, cim by to tak asi mohlo byt, ze ostatni lide nemaji krestany radi? Naucte se drzet si svoji viru doma a nemontovat se do zivota ostatnim se svymi bozimi zakony, ktere se snazite nacpat do kazdeho pravniho systemu kazdeho statu a budete mit mnohem vic pokoj. A pokud zacnete kastrovat vase knezi, kdyz uz jim nedokazete povolit manzelstvi, tak se to jeste vice zlepsi.
Pokud tvrdíte, že víra v Boha je čistě soukromá záležitost a nesmíme jej ukazovat navenek a snažit se nějak prosazovat svoje názory tak jste sám úplně stejně netolerantní.
K pedofilům obecně bychom měli být netolerantní všichni. Na tom se shodneme. To, že tomu tak ne vždycky je vnímám jako obrovskou chybu dotyčných církevních představitelů. Každopádně si nemyslím, že by mezi kněžími byl větší podíl pedofilů, než mezi skautskými vedoucími nebo učitely (všechno jsou to povolání, na která se budou pedofilové, vzhledem k práci s dětmi, "lepit" poněkud více, a myslím, že 5letý seminář není až tak nespolehlivý filtr.)
Jakou další netoleranci máte na mysli? To, že nechceme, aby stát podporoval homosexuální chování nebo zabíjení?
Viru si ukazujte navenek zpusobem, ktery nikoho neomezuje. Nechte se potetovat nabozenskymi motivy a na krku noste metrovy kriz z sede litiny. Pokud me s nim neryjete v tramwaji do zad, je mi to uplne putna. Ale zanechte snah michat cirkev a stat a respektujte jejich dusledne oddeleni. Nesnazte se neustale matlat slovo bozi do zakonu. Rovnez by bylo dobre, kdybyste se podporovali sami, bez statniho prispevku.
Můžete mi prosím blíže specifikovat, jak Vás teď křesťané omezují?
Také nevím co přesně myslíte snažením se matlat slovo boží do zákonů. To si nesmíme volit politiky, kteří prosazují naše názory?
Pokud jde o státní příspěvek, naprosto s Vámi souhlasím. Bohužel nikdo s tím 25 let nic nedělal, takže teď musíme vzít za vděk současnými nedokonalými církevními restitucemi.
Viz treba snahy krestanu zakazat potraty, vysledek hlasovani v parlamentu kdysi, kdy se pokouseli regulovat prostituci, ale kvuli KDU nebo co to bylo to neproslo a prostitutky staly nadale na Perlovce a u hranic vsude na silnici, protoze krestani nejsou schopni chapat realitu a mysli si, ze zakaz resi vse, prestoze to nefungovalo jiz od dob vynalezu penez. V USA ve skole uci o stvoreni sveta bohem a evoluce podle nich je jen jedna z teorii, pro kterou nejsou zadne poradne dukazy..... Nechat vas radit, jak se vam zachce, skonci to povinnou dochazkou do kostela s penalizovanou absenci a vyukou nabozenstvi ve skolach.
Pokud jde o státní příspěvek, naprosto s Vámi souhlasím. Bohužel nikdo s tím 25 let nic nedělal, takže teď musíme vzít za vděk současnými nedokonalými církevními restitucemi.
Aha, takze krome statniho prispevku musite jeste dostat majetek, ktery vam nekdy kdysi i patril,. leckdy ale ne, jindy vam byl zabaven jiz za prvni republiky.... A to vse proti vuli naproste vetsiny spolecnosti, jejiz vetsina do kostela ani nepachne a mozna 10 % jsou aktivni verici, a ktera to bude po leta splacet na danich v dobe, kdy je ekonomika uplne nejhloubeji v prdeli, nezamestnanost vysoka, nejsou penize na duchody a vubec na nic. A to jen proto, aby tech 10 % mohlo radostneji zpivat haleluja, kdyz se sejdou na msi poslechnout si, jake kraviny tam zase vysype pan knez.
Cirkev neni zadna rodina. Je to instituce, ktera svuj majetek ziskala predevsim proto, ze ovladla kazdy aspekt zivota lidi. Jeji cinnost ve spolecnosti je, az na par vyjimek, spise nezadouci. Majetek, ktery si ted nahrabe ta nezistna cirkev, ktere jde jen o obecne blaho, je zcela neumerny poctu vericich.
A ked to nieje rodina tak je ok ich okradat? Podla teba je ich cinnost neziaduca. Podla inych prospesna. Kedze podla teba su neziaduci tak je OK ich okradat? Neviem ci vies ako konkretne ten majetok ziskali ale jednoznacne viem ako ich majetok ziskal stat. Kradnutim a vrazdenim. Zda sa ti ok v demokratickej spolocnosti obhajovat kradnutie a vradenie argumetom ze "Keby sme im to vratili bude to pre nas drahe a mame malo penazi"? Mne sa to v poridku nezda. Lebo ono totiz kde je ta hranica "prospesnosti"? Teraz tvrdis ze ved je to len institucia, ale co ak zajtra ty budes na druhej strane a niekto toto bude tvrdit o tebe? Potom sa ti to asi pacit nebude. Kde je ta hranica kedy treba zastat pri takomto hupom osocovani? Dnes je to podla teba rodina. Otazka znie koho rodina? Tvoja? Ti ludia co sli do vezenia vtedy neboli niecia rodina? Taraninky, vies? Taraninky. Kradez je vzdy kradez. Vrazda je vzdy vrazda. Aj ked tomu povies ze teraz by bol bohaty a teda si to zasluzil. Kradnutie a vrazdy nemozes ospravedlnovat tym ze ty z toho mas prospech. A ked s takymi vecami suhlasis tak sa chod pozriet do Severnej Korey. Tam sa uz nezastavia ani pred rodinou, tam sa vrazdi uz len pri podozreni a aj rodina. Tam taketo argumenty smeruju. Neviem kolko mas rokov ale ja sa pamatam na doby kedy ked som priniesol zo skoly vtip o americkom ruskom a ceskoslovenskom prezidentovi tak rodicia tyzden chodili do roboty so strachom kedy si po nich pridu pani v kozennych kabatoch.
Tak ja, na rozdil od tebe, vim i to, jak cirkev majetek ziskala. Ziskala ho diky svemu mocenskemu postaveni. Bez jejiho pozehnani nebylo mozne si ani prdnout. A cirkvi se za vse platilo. Za svatbu, za pozehnani k valce..... Tu pozemek, tu pytel penez, tu par kravek.... Za ta staleti se to nastrada.
Tedy pokud je cirkvi majetek zabaven, nemluvim o kradezi, ale narovnani.
Nehnevaj sa ale toto je klamstvo. Je to drist ktory je dost rozsireny medzi "vedeckymi ateistami". Zaujimave je ze moji stary rodicia mi nic take nespominali. Zaujimave je ze ani prarodicia. Zaujimave je ze moj svokor kt sa na to pytal este jeho pradeda tiez nic take nespominal. Ale pani "vedecky ateisti", ktori dali svojich rodicov pozatvarat do starobincov (netvrdim ze ty), si vymysleli argument (ano tento argument vznikol na zaklade vedeckeho ateizmu). Spytaj sa svojho deda. Tiez poznam cloveka co takto argumentuje a strasne ho hneva co cirkev ma. A vies preco? Lebo jeho babka darovala pozemky fare. A co je na tom zle? Bolo to jej, mohla si s tym robit co chcela. Ze mali zle vztahy v rodine? To je aj jeho problem nie?
Moc a majetok v stredoveku neboli v rozdelene tak ako si myslis ze cirkev vlastnila vsetko a ludia nic.
Historie neni jen to, co si pamatuji tvi prarodice. Tou dobou uz totiz byla moc cirkve dost v upadku a cirkev zila z toho, co si nasyslila v minulosti.
Pokud babka dala fare pozemky, ucinila hroznou blbost, ale pan farar ji jiste vysvetlil, proc to ma udelat a ze se za to urcite dostane do nebe, kde bude zpivat haleluja hned vedle Krista. Kurna, v tom nebi musi byt nuda a hlasivky aby si tam clovek ztrhal.
Take vim o lidech, kteri odkazali nebo za pakatel prodali nejake cirkvi dum znacne hodnoty. Je zajimave, ze je po radu tydnu predtim pravidelne navstevoval nejaky knez, ale to s tim urcite nema zadnou souvislost.
Jinak puda ma patrit tomu, kdo na ni maka. Mnicha na poli uz dlouho nikdo nevidel, naposledy kdysi davno, kdyz tam bicem pohanel nevolniky na robote.
Vaše poslední věta je lež jako věž. http://abbayedeseptfons.com http://novydvur.cz/cz/work.html
Protože podmínky, ke kterým se stát při jejím zabavení zavázal už nechce plnit.
Můžete uvést nějaké konkretní případy mnichů, kteří nepracují (je pouze sedí, modlí se k samozřejmě neexistujícímu Bohu a pijí víno z klášterního sklepa – nebo jak si je představujete)? Pokud možno několik (třeba aspoň 4), aby to nebyly jen samozřetelné výjimky?
Ja hlavne nevidim, proc by mel stat neco vracet organizaci typu cirkev. Budeme tez vracet majetek Mafii? Take nevidim, proc by mel stat vracet neco podle jakychsi neoverenych pozadavku, jenom proto, ze to cirkev hodila na seznam.
Krestani maji ve spolecnosti minimalni zastoupeni. Cirkev zada zpet majetek, ktery ziskala pofidernim zpusobem. Nevidim duvod, proc ji ho davat. Jeste jsem schopen trpet nejake podivinske mnichy, ovsem i tem bych pudu nedaval, ale napriklad dlouhodobe pronajmul za trzni cenu. Treba uz proto, ze se tim snizi jejich prijmy, ze kterych pak akorat bude tloustnout nejaky prelat v brokatove sutane.
Mafii nikdo nic platit nesliboval.
Pofiderní způsob -- to je co? Doufám, že nechcete vytahovat Bílou horu. Pokud se ptáte církve, jak přišla k majetku, proč jste se neptali i "normálnich" restituentů.
Proč by měl z výnosů řádů tloustnout nějaký prelát? Připadá Vám, že se církev nevěnuje i "veřejně prospěšným" věcem -- Katolická charita je pokud vím největší charitativní organisace u nás, dále např. síť hospiců – žádná "světská" organisace nic takového neposkytuje.
Taky se zkuste podívat v jakém stavu jsou některé navracené budovy. Myslím, že na jejich opravy by nestačily finanční náhrady, ani kdyby byly dvojnásobné.
Normalni restituenti nemeli k ziskani majetku organizaci, ktera zcela ovladala spolecnost po temer 2000 let.
O tom pofidernim zpusobu ziskani majetku jsem zde ja i jini jiz psal.
Katolicka charita sice mozna dela zasluzne veci, ktere doufam nejsou podminene modlenim a ucasti na ritualnim paleni kondomu, nicmene cinnost cirkve jako celku povazuji spise za znacne skodlivou. A napriklad charita ve stylu matky Terezy by mela byt trestana spise dozivotnim vezenim, nez vyznamenanim svatosti. Ostatne i to, ze takovou fanatickou kravu nekdo porohlasi za svatou take o necem vypovida.
Stav navracenych budov jiste neni uzasny. Nejedna se jen o cirkevni majetek, ale o spoustu dalsich veci. Fabriky byly zprivatizovany, pricemz majitel je koupil za ucelem demolice, hrady a zamky rozprodany, vydrancovany a ponechany zpustnuti, lesy prodany na stojato....
Ad síť hospiců, žádná "světská" organisace nic takového neposkytuje - hospiců je v ČR více, a řadu z nich neprovozují církve. Například tenhle:
http://www.cestadomu.cz/historie.html
Kdo jste, že si osobujete právo rozhodovat o tom, jak mají ostatní nakládat se svým majetkem. Může se Vám to nelíbit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžete dělat, Vaší povinností je to respektovat. Rozhodně nemáte právo tento majetek sebrat (znárodnit, zabavit, kolektivisovat, ukrást) a nechat si ho na věky nezaplativ za něj.
Ja, bohuzel, nemam moc rozhodovat o tom, jaky majetek ma cirkev mit a jaky ne. Nicmene si dovoluji mit nazor na majetek, ktery cirkev ziskala zneuzitim sveho postaveni.
Jinak co se tyka toho znarodnovani atd, tak si nastudujte pozemkove reformy jiz nekdy za Rakouska Uherska. Jinak to totiz kolikrat nejde. Pozemky se nahromadi v urcitych rukach a blokuje to uplne vsechno. Lidi, kteri makaji, nemaji sanci ziskat pozemek a tak akorat makaji na nejakeho zdegenerovaneho papriku s modrou krvi nebo nejakou faru.
Jo ale to co tu proběhlo v r 48 nebyla pozemková reforma. Tady se totiž sebralo všechno všem. Tehdy vlastněný majetek církví určitě "úplně všechno" neblokoval.
These o tom, že majetek darovávali lidé pod jakýmsi nátlakem je podle mě naprostá pitomost, to by se dalo aplikovat úplně na jakýkoliv převod majetku komukoli.
Zopakuji to ještě jednou. S jeho zabavením se stát zavázal církve platit. To jednak nikdy neděla pořádně (viz dezolátní stav mnoha budov) a teď už ani to dělat nechce. S toho mi jednoduše vychází, že zabavený majetek z jehož výnosů církvím platil musí vrátit.
Taky by mě zajímalo jak si přesně představujete to "akorát makání na nějakou faru."
Však na majetkové přesuny z této pozemkové reformy (Benešovy dekrety) se restituce nevztahují. Resp. neměly by, někteří právníci mají určitě jiný názor, ale co právník, to názor, takže... Restituce se vztahují jen na majetek zabavený komunisty v rámci znárodňování. Asi jsem se špatně vyjádřil.
Mimochodem Němci a Maďaři se píší s velkými písmeny.
No, já je rozhodně velkýma psát nebudu. Alespoň tyhle němce a maďary ne, stejně jako jsem nenapsal kolaboranty s velkým K.
V roce 48 byl vydán retroaktivní zákon o likvidaci zbytků německé evangelické církve, která zde po odsunu němců zbyla. Církev byla fakticky zlikvidována už v roce 45, nicméně nad rámec Benešových dekretů. Tento zákon zábor majetku zpětně legislativně ošetřil.
A vidíte to, dneska by po tom zase hrabala chtivá pracka ze sudet. Ano, malé s.
No tak pokud to berete takhle... Já taky občas protestativně napíšu pražan nebo čech, abych si jako Moravák přidal na sebevědomí.
Pokud jde o odsun Němců, problém je, že ne všichni odsunutí byli kolaboranti a zrádci. Prostě nesnáším princip kolektivní viny. Vzhledem k tomu jak se vyznáte v Bibli, jistě znáte příběh o tom, jak Abrahám překecal Boha aby nevyhladil Sodomu kvůli pouhým 10 spravedlivým. A nejhorši na tom byl divoký odsun, kdy někteří češi (s malým č) ukázali, že se od nenáviděných Němců příliš neliší.
Myslím že nemáte pravdu. http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=pra%C5%BEan&Hledej=Hledej
Církve jsou instituce škodící osobním svobodám i zdravému rozumu. Jejich majetek byl nabytý velmi divokým způsobem ještě v době, kdy byly například povinné desátky. Na dnešním území ČR byly desátky povinné až do roku 1848. To se může zdát jako dávná minulost, ale církve umí majetek dobře opatrovat. Bůh je totiž milosrdný, všemohoucí... ale potřebuje PRACHY :D
Právní závazek vrácení majetku církvím chápu, i když se mi vůbec nelíbí. Minimálně bych každou žádost *velmi* důkladně prověřil.
BTW není trochu paradoxní, že současný papež - na rozdíl od mnoha předchůdců - hlásá pokoru a skromnost, zatímco se české církve se snaží pustit národu žilou?
Ehm, v čem spočívala ta *nezastupitelná* role církve? Křesťané zpočátku povinné desátky neměli. Zavedli je až v raném středověku, když už jejich role byla dostatečně silná. Stavby pro hromadění desátků byly ve vesnicích většinou největší stavbou hned po kostele. Docházelo ke vzpourám proti placení desátků, byly vedeny desátkové války. Církev si obyvatelstvo prostě podrobila. Jste služebníci boží (nebo odpadlíci - ti byli vyhnáni či zabiti), my reprezentujeme boha, budete nám platit 10% výdělku. To je hnus, hnus a hnus.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Des%C3%A1tek#Des.C3.A1tky_v_k.C5.99es.C5.A5anstv.C3.AD
Mimochodem když jsme u toho, tak konec Říma a nástup křesťanství znamenal v Evropě potlačení svobod, úpadek vědy, křížové výpravy, obrovské náboženské války, pogromy na židy, řádění inkvizice, církevní daně, odpustky, a další "radosti". Křesťané zaslouží "poděkování" za dobu temna, kterou Evropě přinesli. Teprve osvícenství a sekularizace umožnily lidem dostat se ze spárů moci- a peněz-chtivé církve. Zásadním krokem bylo odstavení církve od moci, resp. rozluka církve a státu. Jsem velmi rád, že dneska je role církve ve veřejném životě minimální, a většině lidí je spíš pro smích. Jestli chcete provozovat pseudo-kanibalské rituály pojídání Kristova těla a popíjení Kristovy krve, věřit v nesmysly jako je neposkvrněné početí, přeměna vody na víno apod., tak to považuji za nesmírně stupidní. Samozřejmě vám v tom nemůžu bránit - klidně si dál žijte ve středověku.
Ano, podobne mel treba organizovany zlocin nezastupitelnou roli v zivote spolecnosti a kazdeho individua v Chicagu a jinde. Ale pokrok byl v tom, ze "desatek", zvny poplatech za ochranu, platili jen obchodnici, hospodsti a podobni lide. Na rozsireni ochrany na 100% obyvatelstva patrne nemela Mafie dostatek zamestnancu.
These o tom, že majetek darovávali lidé pod jakýmsi nátlakem je podle mě naprostá pitomost, to by se dalo aplikovat úplně na jakýkoliv převod majetku komukoli.
Jiste, oni tam ti knezi na ne nemirili kusi, ze kdyz nepodepisi, tak je prispendli ke zdi. Ne, to si ti dotycni jednou kupovali podporu cirkve, bez jejihoz souhlasu si clovek ani prdnout nesmel. Jindy si dotycny myslel, ze darem cirkvi si koupi listek do nebe.....
No tak prostitutky nevím, já jsem ještě mladý, na toto si nepamatuji. Ale nevím proč by měl stát prostituci jakýmkoliv způsobem podporovat.
Pokud jde o učení o evoluci ve školách, myslím, že škola spravovaná státem, tedy všemi – i námi křesťany – by neměla v těchto otázkách přímo říkat toto je pravda a toto ne. Měla by říci: Kreacionisté si myslí tohle, evolucionisté tohle, budeme se učit o evoluci. To, že v ni nevěřím, neznamená, že se o ní nebudu učit. Ne všichni věří v severskou mytologii, islám, křesťanství etc., přesto se o nich v ZSV učíme všichni.
Potraty: My si myslíme, že je to vražda. Vy byste s vraždou (normálního narozeného člověka) souhlasil? Nebo byste řekl, fajn zakazovat vraždy je blbost, protože si to myslí většina. Zkuste náš postoj alespoň pochopit, když už s ním nesouhlasíte.
Nevím, jestli jsme se v otázce státního příspěvku pochopili. Stát by církve platit neměl, měly by se platit samy (ze svého majetku či příspěvků členů) – v tom se mnou snad souhlasíte. Problém je, že se při zabavení majetku zavázal, že tak činit bude. Proto když by měl stát církve přestat platit, měl by vrátit ten majetek, který jim sebral.
To, že se tak děje teď, kdy jsme na tom ekonomicky špatně, ale není problém církví. Stát (občané) měl dost času to řešit v době, kdy naše ekonomika rostla. Pokud by se stále čekalo, problémy by rostly (blokovaný majetek, zvyšování příspěvku, další církve, co by naň dosáhly), navíc by to bylo protiústavní.
Jak často chodíte do kostela, že můžete říct, že tam chodíme poslouchat kraviny? (zrovna nedávno se u nás mluvilo o lásce k bližnímu – fakt kravina)
Ale nevím proč by měl stát prostituci jakýmkoliv způsobem podporovat.
Kristova noho, proc by mel stat prostituci podporovat? Staci, ze jsou kurvy v politice. Stat ma prostituci regulovat a zdanit, jako kazdy jiny prijem.
Pokud jde o učení o evoluci ve školách, myslím, že škola spravovaná státem, tedy všemi – i námi křesťany – by neměla v těchto otázkách přímo říkat toto je pravda a toto ne. Měla by říci: Kreacionisté si myslí tohle, evolucionisté tohle, budeme se učit o evoluci. To, že v ni nevěřím, neznamená, že se o ní nebudu učit. Ne všichni věří v severskou mytologii, islám, křesťanství etc., přesto se o nich v ZSV učíme všichni.
Necht se o kreacionismu uci v ramci vyuky o ostatnich bajkach. Skola ma ucit to, pro co mame nejake vedecke podklady. A urcite by nemela ucit kreacionismus jako teorii rovnocennou teorii evolucni.
Potraty: My si myslíme, že je to vražda. Vy byste s vraždou (normálního narozeného člověka) souhlasil? Nebo byste řekl, fajn zakazovat vraždy je blbost, protože si to myslí většina. Zkuste náš postoj alespoň pochopit, když už s ním nesouhlasíte.
Myslete si, co chcete, ale myslete vyhradne za sebe. Rozhodne tedy ne za znasilnene zeny, zeny s rizikovym tehotenstvim, ktere je ohrozuje na zivote nebo treba zeny, ktere by dalsi dite uvrhlo do materialniho svrabu. Vy krestani si myslite, ze zeny chodi na potraty s lehkou mysli a ze je to pro ne jakasi nahrazka antikoncepce, kterou ale take zakazujete. Jenze tak to v naproste vetsine pripadu neni.
Ad majetek cirkve: Ten by mel byt umerny procentu vericich, ktere je mizive. Zbytek si platte z vlastni kapsy, kdyz o to tak stojite. Mocna a bohata cirkem neni ve spolecenskem zajmu. Podivejte se do Irska, jak je tam dodnes spolecnost zdeformovana vlivem cirkve.
A ze se restituce deji v ekonomicky spatne dobe? Ze to neni problem cirkvi? To jdete rici tem duchodcum, co vybiraji popelnice. Kdyz nase ekonomika rostla, restituce se nekonaly asi proto, ze na to strany, ktere jeste nedosahly dnesni miry korupce a prohnilosti, nemely mandat. Nyni se tak deje, prestoze na to strany nemaji mandat, proti spolecenskemu konsensu. Nevim, na koho kdo vi, ze ukradl prase, ze se to podarilo prosadit, ale deje se tak proti vuli zhruba 70 % obcanu CR.
Jak často chodíte do kostela, že můžete říct, že tam chodíme poslouchat kraviny? (zrovna nedávno se u nás mluvilo o lásce k bližnímu – fakt kravina)
Do kostela nechodim, ale to, co tam rikaji, neberte vazne. Laska k bliznimu je akorat navnada, abyste tam chodili. To, ze se nemate chovat, jako svine, vite i bez cirkve. Te jde hlavne o to, aby tam chodilo co nejvice ovecek, ktere by mohla manipulovat s ohledem na sve mocenske a financni zajmy. O lasce k bliznimu urcite nemluvil kardinal Duka, kdyz nazval lidi protestujici proti estitucim luzou. Podle vasi cirkve je vetsina naroda luzou, protoze nema v umyslu se nechat cirkvi odirat jeste vice, nez se to deje nyni.
To, o co se tu snažíte je sice chvályhodná činnost, nicméně ze svých zkušeností vím že taky naprosto marná. Tihleti lidé jsou již křesťany po dlouhé generace a nejspíše už mají svoje náboženské přesvědčení zakódované hluboho ve své DNA.
I kdyby jste jim předložil sebeneoblomnější fakt, stejně si najdou nějaké totálně na hlavu padlé alternativní vysvětlení, které ovšem bude v souladu s bludy, kterým zasvětili svůj život.
A to, že víře obětovali značný kus života, je podle mě taky hlavní motor té jejich frašky. Investovali do náboženství tolik času, námahy a energie, že si prostě ani nechtějí připustit že by všechna ta jejich snaha byla na draka
Koukám, že se to pěkně rozjelo. Takže:
Co se prostituce týká, je to způsob obživy. Zedník prodává ruce, inženýr mozek, politik hubu, fotbalista nohy, prostitutka vaginu. Všechno jsou to věci složený z buněk, zásobený kyslíkem... Kde je, sakra rozdíl? A váš argument, že je to nemorální a stát by měl dát ruce pryč, je mimo. Drogy jsou ještě mnohem horší a máme tady spotřební daně na alkohol a nikotin... Další věc je, že sexualita patří mezi základní potřeby a je lepší, když chlapa uspokojí někdo dobrozolně za úplatu, než když někde číhá v parku.A stát by tak měl, minimálně částečně, pod kontrolou zdravotní stav prostitutek a ještě vybíral daně... Postihovat prostituci jo, ale omezit to na případy, kdy se prostitut(ka) prodává pod nátlakem. Ne zavřít majitele webu, který inzeruje prostitutky, zabavit mu majetek za 100 000 a pak ho pět let živit v kriminále. Nechat ho, ať se za trest živí sám a ještě platí daně, jako kdyby na tom webu inzeroval třeba dlaždiče a instalatéry. To ho vytrestá víc a stát na tom nebude škodný.
Potraty, no to je kapitola sama pro sebe. Zásadní problém je v tom, jak definujete vznik člověka. U vás je to okamžikem spojení vajíčka a spermie. Jenomže potom je řada dalších okolností - například nidace (zahnízdění v děloze) - šance 1:6, že se chytne. Takže na jednoho člověka statisticky vychází pět potratů, který ale zařídila vyšší moc (ve vašem vnímání světa bůh) - proč následujete vraha? A další věc, antikoncepce. Kondomy počínaje (tvrzení, že kondomem, kterým neproteče voda, projde o několik řádů větší virus HIV, by bylo úsměvný, kdyby na ně neumírali afričani). A tvrzení o tom, že hormonální antikoncepce způsobuje potraty je taky hodně mimo - kombinovaná hormonální antikoncepce má hned několik mechanismů, primárním je zabránit dozrání vajíčka (to zanikne ještě před ovulací - v normálním cyklu jich začne zrát 12, dozraje jenom jedno nejsilnější, který ostatní zabije) a stejně by při doporučované abstinenci zaniklo. Sekundární mechanismus je zahuštění hlenu děložního hrdla, kterým neprojdou spermie. Teprve pokud oba tyto mechanizmy selžou, nastoupí nemožnost nidace (tzn. "vražedný mechanismus používaný bhem ve velkým měřítku"). A víš co? Když lupeš s hormonálkou, spermie a vajíčko se mají šanci potkat jednou za cca 80 let, pak s velkou pravděpodobností nedojde k nidaci - podle tebe potrat. Když lupeš bez ochrany a ženská ti za půl roku otěhotní, má za sebou pět "potratů". Tak co je horší? Podle mě poslouchat slepě černoprdelníky.
A našlo by se plno dalších šíleností:
- Neochota přijmout sebe sama (jako spojení těla a ducha, berou je jako konkurenty, i když člověk je směsicí obojího),
- Nepřijetí vlastního těla se vším, co k němu patří (pohlavní orgány,..)
- Předsudky (proti sexuálním menšinám,...)
- Lpění na dogmatech (je to v Bibli, tak je to pravda) - osobně bych byl raděj, kdyby to brali tak, že pokudje Bůh stvořitelem, musel "narogramovat" pomocí DNA naše chování a pokud je přirozenost člověka v rozporu s Biblí, mělo by být preferováno písmo, který něměl homo vaticanis možnost pozměnit - vlastní DNA (tzn. kdyby měl být sex až po svatbě, ženský by nemenstruovaly už před svatbou atd.)
- Pokřivená morálka (raděj budeme přihlížet smrti matky během život ohrožujícího těhotenství, který nepřežije matka ani plod, než jejím třem dětem nechat matku naživu)
- Vymytý hlavy (týden co týden pravidelný nedělní výplach, hygiena je důležitá)
- Výsledkem křesťanské slopečnosti je, že jako nehorší nadávka je bráno přirovnání k části ženskýho těla, která dává muži i ženě potěšení a přichází jí na svět nový člověk. Tohle mluví o jejich logice samo za sebe!
A k objektivní kritice patří i to, že z pohledu historie nedávno (ještě 100 let nazpátek jsme měli monarchii) existovala dvojí moc. Světskou, ale to se musel človvěk dobře narodit, a potom církevní, která byla dosažitelná i pro prosťáčky. Takže svině typu B. Sobotka, M. Hašek, D. Rath, M. Zeman a další měli jedinou možnost, stát se duchovním a manipulovat lidi skrz jejich víru. A protože svině míří nahoru, nezastavili se ve vesnickým kostelíčku a zaváděli docela brutální šikanu stáda oveček (desátky, odpustky, "obětování svěrače" ministrantů) a něco z toho, co tihle pazgřici zavedli, se určitě používá do dneška.
Co se církevního majetku týká: vrátit a neplatit církve z rozpočtu, ale musí se to udělat TRANSPARENTNĚ na základě doložených faktů. Ne jenom hodit čísla do smlouvy a neříct, jak se k nim došlo.
Vidím, že se umíte se sexuálním zneužíváním křesťanskými knězi a jeho zametáním pod podlahu vypořádat opravdu lehce.
Zamýšlel jste se někdy nad důvodem, proč kněží zneužívají děti? Podle mě existují dva důvody:
- Katolíci (a nejen oni) trvají na celibátu. Jenže jsme lidé, a máme silný rozmnožovací pud. Naprostá většina "světského" pohlavního zneužívání není dílem pedofilů - jde o náhražkovou aktivitu, když dotyčný nemá k dispozici ženu. U kněžích to nejspíš bude stejné.
- Pokud je někdo sexuálně vyšinutý, dost možná to ví, a vybere si celibát a sebedisciplinu - tedy dráhu kněze. Pak to prostě neudrží na uzdě, protože je to moc silné.
Zákaz potratů samozřejmě lidi omezuje, i když mě v tuto chvíli ne.
OK, jsme příslušníci evropskeho rimsko krestanskeho prostoru. Pojďme si tedy společně poslechnout nějaké kázání v kostele (snad nás u toho kněz nebude sexuálně zneužívat), rituálně pojíme tělo Kristovo a krev Kristovu, a pak můžeme třeba zmlátit nějaké židy a ukamenovat pár homosexuálů. Pokud bychom udělali něco špatně, tak stačí párkrát zdrávas Maria, případně dát odpustek. A hlavně nezapomeňte platit desátek, protože všemohoucí Bůh potřebuje vaše PRACHY :D
Me osobne omezuje kazdy zakaz, ktery je zalozen na princxiopech a nazorech, se kterymi nesouhlasim a to i kdyz ja na potrat urcite nepujdu.
Prostitutky mi nevadi, je mi jich akorat lito, ze se musi vyspat s kdejakym hnusakem, o ktereho by si jinak ani kolo neoprely. Nicmene mi vadi, kdyz se problemy prostituce resi napriklad nefunkcnim zakazem nebo predstiranim, ze prostituce vlastne neexistuje. Kdyby bylo po mem, byla by prostituce remeslo, byla by provozovana za urcenych podminek, tedy napriklad ne na ulici, prostitutky by platily dane jako kazdy a za pasactvi by bylo deset let natvrdo, v pripade nuceni (sexualni otroctvi) a nasili pak rovnou 25.
V Belgioi a Holandsku jsou prostitutky ve vitrinach, jak se dari resit pasactvi nevim, ale asi to bude lepsi, nez v CR. Na druhou stranu treba ve Francii, kde je prostituce nelegalni a navic ted maji novy zakon, podle ktereho budou pokutovani zakaznici prostitutek, jsou holky v nekterych ctvrtich na kazdem rohu, pasaku spousta, k tomu pridruzene problemy s drogami a obchodem s nimi a stejne se nakonec ukaze, ze to zase nic nevyresi. Nadrzeni samecci si urcite kvuli pokutam koule neuriznou.
Tak za tu prdel se můžeš dostat do pekla. Copak jsi nečetl Prokletí od Ch. Palahniuka?
http://www.databazeknih.cz/knihy/odeon-svetova-knihovna-prokleti-115059
Svobodný software takto „zneužít“ nelze – ten ti přímo zaručuje právo „spouštět program za libovolným účelem“.
Ten software je neutrální, nestranný a může ho používat kdokoli – nikoho nelze kádrovat, jestli jeho víra (nebo způsob užití) je správná nebo už ne – software (resp. jeho licence) tohle prostě řešit nemá.
Ja uz pana Boranka vazne nemuzu. Toto je clanek, jehoz informacni hodnota je NULA. Nekolik verzi ubuntu s jinou tapetou na pozadi ma byt clanek hodny root.cz?
Nebo je to vazne nekdo, komu toto prijde jako prinosny clanek?
Pan Boranek soustavne vydava clanky, jejichz jedinym obsahem je nekolik "sexy" screenshotu a par radek kolem, ktere nereknou nic vic nez ony screenshoty.
Fuj!
V podstate mate pravdu - protoze jsem vlastne nenapsal to podstatne - OPRAVDU by mi nevadilo kdyby tyto screenshotove "clanky" pana Boranka tvorily 2% clanku na rootu - a to je to, co me stve nejvice - on by root bez podobnych "vyplnovych" clanku "pro pobaveni" asi mel problem vubec nejake clanky vydavat.
Vubec by mi nevadilo, kdyby ten den, co vyjdou blaboly olepene screenshoty pana Boranka, vysel i jeden kvalitni RELEVATNI clanek. Misto toho je zde recenze nejake podradne "indie" hry.
Ve skratce: velmi me trapi, jak root.cz neustale upada a misto kvalitnich clanku se zde vice a vice objevuji naprosto banalni texty, ktere by klidne mohly vyjit na novinky.cz. Pan Boranek mi pak lezi v krku proto, ze temer kazdy jeho clanek je zastupcem teto kategorie (banalni text vhodny pro novinky.cz, tedy blabol).
Ale obchodní model v tomhle případě funguje (resp. měl by fungovat) principem:
1. Autor napíše článek
2. Root vydá článek a přidá reklamu zadavatele
3. Root naláká čtenáře na obsah článku
4. Čtenáři vidí reklamu
5. Podle počtu těch, co článek/reklamu viděli, dostane root zaplaceno
6. Autor dostane odměnu podle toho, kolik čtenářů nalákal
A pokud je za to psaní placený, měl by minimálně umět poutavě napsat to, co čtenáři chtějí. Jinak, být majitel firmy, bych viděl jenom dvě možnosti:
1) Zavřít firmu, protože si na sebe nevydělá
2) Sdělit autorovi, že oceňuju jeho snahu, ale nejsem schopný reklamní místo v jeho článku prodat platícímu zákazníkovi a ukončit s ním spolupráci.
V komerčním sektoru mimo nadnárodní korporace totiž vždycky platí, že buďto si na výplatu vydělám, nebo ji nemám.
Program Quelea jsem přeložil do češtiny. V podstatě si ale myslím, že aplikace postavené na Javě potřebují dost výkonný stroj, což jsem si myslel už před více než deseti lety.
Něco k tomu remcání, co se s ním čtenář mé poznámky setká výše. Nedivte se tomu, nedělejte si z toho hlavu. Já třeba mám při jejich čtení úsměv obrazně myšleno od ucha k uchu. Už jsem to kdysi kdesi napsal, tyto ovečky jsou na tom z hlediska schopnosti přijímat dokonalejší myšlenky, které jsou eticky ve srovnání s předchozím přechodným stavem správné, skvělou půdou. Takové borce a borky prostě a jednoduše miluju. Mnu si přitom ruce a poskakuju radostí. Myslím si, že už teď běží správným směrem.
Už to tady nakousli jiní, ale výběr těch "divných" distribucí mi přijde hodně mimo. Jediné opravdu divné distro je to sebevražedné. Ale zase to stojí za to. :-) Jinak, když vezmu svoje openSUSE s KDE a najdu si na http://kde-look.org/ (nebo analogickém webu pro jiné DE) nějakou hodně obskurní tapetu a sadu ikon a přidám pár ptákovin, tak vlastně taky dostanu "divné" distro hodné zařazení do seznamu. No, nějak mi to přijde málo... A když budu borec, tak si na jedno odpoledne pustím https://susestudio.com/ (Debian a Ubuntu rodina mají, pokud vím, také nějaký jednoduchý nástroj na tvorbu odvozenin) a naklikám si vlastní ISO, kde tyhle "velkoleposti" budou hned po instalaci. A když budu hustodémonsky krutopřísný, tak si tam přihodím jednu miniaplikaci, kterou během jiného odpoledne zbastlím. Této mety dosáhlo z výběru zjevně pouze (kromě sebevrahů) ono vysmívané křesťanské Ubuntu... ;-) Jako nápad mi ten námět na článek přijde dobrý, ale nějak se nemohu zbavit dojmu promarněné příležitosti...
Nejlepší je asi Suicide linux, avšak "rm -rf /" snad ne. Jestliže Debian tento příkaz umožňuje, tak je tady něco špatně (ano beru, že Linux vykoná, přesně to co chci, ale něco prostě nejde, RH ani Fedora jej nespustí). Chtělo by to asi fakt to náhodné smazání.
Co se týče Red Star OS, tak asi na 3-4 odkazu na Googlu sou i linky ke stažení (toť k obtížnosti stažení :D , ale instaloval bych jej pouze do uzavřeného virtuálu - tím mám na mysli bez jakékoliv interakce s okolním světem).
Pro upřesnění k jednomu komentáři: AnyonymousOS sice vznikl, ale nemá nic společného s Anonymous. Dokonce mi příjde nebezpečný, radši Backtrack nebo Kali.
Jinak článek mi příjde fakt takový nemastný neslaný, myslel bych, že se zde ukážou fakt nějaké "divné" distribuce, ale naskinovat si Linux, donstalovat pár balíčků, případně změnit boot screen mi příjde docela málo (představoval bych si třeba změnu příkazů a podobně, možná sem moc náročný).