Jsem asi hnidopich ale opět jsem narazil na zdrcadlový problém ilustračního obrázku. Vingl je zrcadlově otočen, neb má stupnici od nuly směrem doleva. (vnější stupnice. Vnitřní stupnice je tatáž, ale o 40mm posunutá. Vingl je klasická styřicítka čínské výroby. Na obyčejné nanesení kolmice, např. na dlaždici stačí).
V tomto případě je muž rýsující na dlaždici levák. Budiž. Trochu zbytečně však využívá zmíněný vingl, neb na obzoru je vidět slušná diamantová řezačka jež pravý úhel v sobě má embedovaný.
Nemůžu si to odpustit, ale DWM je můj oblíbený window manager a není popsaný zrovna nejlépe.
Nenechte se zastrašit konfigurací přepsaním zdrojáku, pro základní konfigurace které byste prováděli na kterémkoliv WM (klávesové zkratky, použité barvy, defaultní ternimál, názvy tagů, pravidla, ...) má program oddělený soubor. Je to přehledné ikdyž neumíte Cčko. Editace dalších souborů jsou snad jen v případě patchů a jejich slušnou kolekci má Suckless na svých stránkách. Info na panelu (dafaultně jen verze DWM) se nastavují skriptem (zase, info na Suckless), takže je to plnohodnotný panel.
DWM NEMÁ virtuální plochy, jeho systém tagů je širší. Ve zkratce - můžete zobrazit více tagů naráz; důvod, proč to může fungovat a nerozhází vám to jakákoliv uspořádání na jednotlivých plochách, jako by tomu bylo třeba u i3, je layout který DWM používá, a to je - stack oken a master. Prostě 2 sloupce, jeden s méně velkými okny a druhý s více malými.
Dále jednotlivá okna lze připojit k více tagům, to je další rozšíření vůči běžným virtuálním plochám. Ve výsledku jsou velmi použitelná pravidla, na kterém tagu okno otevřít. Na jiných WM je používám velmi nerad a okno si radši přesunu manuálně.