Zdravím všechny čtenáře a děkuji za skvělé články. Jsem rád že došlo i na toto zajímavé téma.
Ve škole používám MIT Scratch, některé věci v něm zvládají už i děti v první třídě.
Pro straší žáky jsem před Scratchem používal Robocode a pro mladší želví Logo.
Scratch má ale několik nedostatků, které u větších prográmků dost vadí. Zdatnější žáky proto směruji na PyGame.
Baltík, Karel, Petr zaujaly méně (subjektivní dojem).
Dobrý den
Omlouvám se za pozdní reakci. Úhly a nejen ty jsme se učili tak, že si sami žáci hráli na želvu. Otáčení se dá nacvičit tak, že žák stojí na papíře, kde má nakreslené čísla „o kolik“ se má otočit. Slovu „úhel“ jsme pozornost moc nevěnovali.
V Robocode, které je řádově náročnější, tam jsme si hráli s Pythagorem a goniometrií o dost víc. Pozitivní bylo, že mohli v praxi použít aspoň trochu z toho, co se naučili ve „vyšší“ matematice.