Nevím jestli jsou pěkné, ale jsou čerstvé, ještě na nich nezaschl ustalovač.
Podklad jsou původní formuláře pro zápis programu. Na zadní straně FRB konektory s vyvedeným displejem a klávesnicí. Sloužilo to k záznamu programů na magnetofonovou kazetu, TI58 neměla na rozdíl od TI59 záznam na magnetické štítky. Autorem interface byl kolega Janata.
K volnému použití:
http://leteckaposta.cz/697618754
Tak ja to k moji mam daleko a musel bych hodne hrabat, nez bych padl na to, kam jsem ji schoval. Ale z Wikipedie by nestacily? https://en.wikipedia.org/wiki/TI-57 Je tam i vzac ejsi verze s LCD.
BTW, k TI-58 dodavali futral z cerneho polyetylenu, takova rakev s vikem, co se odklapelo nahoru. To mel kolega na VS a do toho se pod tu kalkulacku dal narvat dost pekny stos tahaku. :-)
Nevim co mas za SS ale ja jako strojar jsem mel na SS vic matiky nez kde kdo na VS. Integraly,derivace, limity jsme zacli uz na konci druhaku.
Ale samozdrejme to chapu, napriklad moje segra tohle na gymplu absolutne nemela. Coz tak uplne nechapu proc, protoze alespon uvod je snad na kazde VS.
Mimochodem, podivej se prosim, jak vypada treba takova statni maturitni test z matiky :-) To je prece k smichu. http://www.novamaturita.cz/download.php?id_document=1404038158&at=1
Tak to je tezce naprd. Kazdopadne ja si na SS nestezuju, brali to tam hodne prakticky coz mi pomohlo. Kazdopadne co uci na VS je k breku. To jsou lidi co si stojej za svou teorii a jak jim clovek rekne neco z praxe tak na tebe cumej jak na idiota ze sis to prave vymyslel. Ostatne i podle toho znamkujou...
Souhlas ta maturita je saskarna, hlavme ze si plno lidi stezuje jak je tezka...
Tak ona ta matika byla dost zjednodusena, tak trochu ve stylu tady je postup, tak ho aplikujte. Vylezla z toho desna rovnice a z te se musely do tabulky napocitat hodnoty, coz bez aspon TI-57 byla silena pakarna.
Jinak uroven matiky byla take tragicka, zcela nedostacujici probiranym problemum, takze to koncilo nesmyslnym sprtanim hafa vzorecku, o kterych nikdo nevedel, jak se do sveta vylihly.
1995-9 stejna stredni skola, podle popisu zrejme stejnej obsah, ale nutno rict, ze na FELu to byl naraz drzkou do zdi a teprv jsem ziral, jak strasna lama v ty matice jsem. Nicmene jako celek byla (a myslim, ze porad je) SPS ST uplne uzasna skola s prima lidma. (A s prima matikarkou. Jen bych se tu latku neopovazil v kontextu -- aspon tehdejsich -- gymplu povazovat za nakej nadstandard, jak ukazala konfrontace na vejsce.)
A pak musíte studenty v prváku složitě přesvědčovat, ať zapomenou na vše, co se učili ohledně diferenciálního a integrálního počtu na střední, a vysvětlit jim to znovu, od začátku a pořádně. Raději ať se na střední naučí pořádně středoškolskou látku, jako práci se zlomky, s rovnicemi/nerovnicemi a jejich soustavami, s logaritmy, s goniometrickými funkcemi, s komplexními čísly, úpravu výrazů, než když neumějí ani jedno, ani druhé.
Že neumějí ze střední derivovat za problém nepovažuji. Ale když jim vysvětlujete postupy integrace různých typů integrandů a narazíte na to, že totálně plavou ve vztazích mezi sin/cos/tg/cotg, že se zamotají při úpravě zlomku, kde se vyskytují racionální exponenty, že neumějí vydělit mnohočlen atd., tak je to docela problém. Student, kterého na střední naučili zderivovat polynom, ale přitom neumí aplikovat základní vzorce týkající se polynomů a goniometrie, a to přesto, že je zná, je mnohem větší problém, než někdo, kdo netuší, co je derivace, ale zato mu nedělají problémy záležitosti jako převod na tangens polovičního úhlu, řešení exponenciálních rovnic apod.
Většina neúspěšných studentů na technikách shoří na matematice, ale v té matematice paradoxně na nedostatečné znalosti středoškolských počtů. Ale dnes už je to stejně jedno. Co dnes má odvahu hlásit se na techniku, to by před nějakými 20, 30 lety mělo problém, aby je vzali do učení na elektrikáře.
Raději ať se na střední naučí pořádně středoškolskou látku, jako práci se zlomky, s rovnicemi/nerovnicemi a jejich soustavami, s logaritmy, s goniometrickými funkcemi, s komplexními čísly, úpravu výrazů, než když neumějí ani jedno, ani druhé.
Potiz je, ze na nekterych strednich skolach se stredoskolska latka kolikrat blbe vysvetluje, kdyz k ni neni odpovidajici matematicky aparat, vcetne tech komplexnich cisel. Konci to biflovanim vzorcu, kterym nikdo nerozumi. Proto se snazi zakum nalit do hlavy te matematiky kousek, jinak by se nehnuli z mista. Jak jinak by to mohli delat?
Tak zrovna na elektroprumce se s komplexnimi cisly setkaji studenti dost brzy. Jestli si pamatuju, tak uz ve druhem rocniku pri reseni obvodu. Potom ve ctvrtem jsme meli analyzu harmonickych signalu, takze Fourierka a spol., mozna se to ale dneska uz neprobira (i kdyz aspon povsechne informace by podle me mel elektroprumyslovak o teto problematice mit).
Tak pokiaľ si spomínam, úplný základ bola TI-57. Tú som používal aj pri maturite (1982) pri spracovaní výsledkov z laboratórneho merania - než prácne opakovať výpočet pre niekoľko desiatok meraných hodnôt, stačilo iba zadať nameranú hodnotu a spustiť pripravený program. Ušetril som si tak kopec času ...:-)
Naštěstí existoval nějaký trik, jak na displeji nechat svítit jen tečku, takže spotřeba šla dolů a kalkulačka vydržela zapnutá z Jižňáku až do Dejvic.
Vůbec bylo zajímavé, že se u nás prodávala s originálním manuálem + manuálem od Jiřího Mrázka, kde byla spousta informací navíc.
Od Jiřího Mrázka je dobrá publikace Hry s kalkulátory (pro neprogramovatelné kalkulátory). Když jsem chodil na základku nebo už na gympl(?), sjížděl jsem ji na kalkulačce, kterou máma dovezla z Rakouska v roce 1982.
http://www.databazeknih.cz/knihy/hry-s-kalkulatory-101868