Já v tom vidím prvotní kolizi zacílení. Pojem geek je hodně vysvětlující. Je to skupina lidí, kteří mají zájem se zdokonalovat, ale zatím ještě nemají zkušenosti. V praxi to znamená, že jeden očekává, že rozběhne virtualizaci, druhý očekává, že bude bezpečně routovat (a nějaká magie mu pomůže neudělat chybu), třetí si chce třeba vyřešit WiFi, čtvrtý spustit nějaký malý server. Ačkoliv to zjednodušujeme pod jedno slovo, je to nesourodá skupina.
Při použití pak zjistí, že to není tak jednoduché a že spousta jejich nápadů mezi sebou koliduje. V tomto momentě geek zjistí, že ho Turris neposouvá o nic dál, než jakékoliv jiné zařízení - tedy na jakémkoliv řešení najde nějaký problém.
Jak to sleduji, popsal bych tuto fázi jako dobu deziluze. PR články CZ.NIC už nezabírají, vyvolávají spíš pousmání.
Pokud bych měl hovořit konkrétněji:
1. Bezpečnost zajímá každého, ale platící zákazník neumí rozlišit jestli firewall na TP-Linku mu funguje hůř, než na Turrisu. Doma má ten laciný TP-Link a taky "nikdy neměl problém".
2. Není doplněna žádná přidaná hodnota pro firemní zákazníky. Ti by tomu mohli velmi pomoci, protože pro ně není cena tak velkou překážkou. Z přidaných hodnot bych mohl vyjmenovat např. funkce á la SD-WAN.
3. Geekům není dána žádná "marketingová" podpora, aby mohli zařízení u koncových zákazníků prosazovat. Úplně ideální stav je, když geek může přesvědčit svého zákazníka / známého, aby si to pořídil - tím by měl hračku k dispozici a neplatil by za ni.
Jako krok správným marketingovým směrem vidím Shield. Jinde na root.cz se diskutovaly technické aspekty, i to, že takové řešení nemůže být úplně univerzální. Nicméně v tomto produktu už vidím nějakou vizi. MOX pro geeky, Shield pro consumera. Přidat dvě-tři funkce navíc (argument aktualizace firewallu do sekund od zjištění problému v Austrálii je trochu úsměvný) a může to být zajímavý produkt.
Zajímavé by bylo také uvést use cases pro české prostředí. Např. uvést, pro jaké linky se to hodí (VDSL, UPC 1 Gb, ...) - bez příkras, prostě změřený výkon, testy.
Dovolím si reagovat na následující část:
Přidat dvě-tři funkce navíc (argument aktualizace firewallu do sekund od zjištění problému v Austrálii je trochu úsměvný) a může to být zajímavý produkt.