Už jsem to konečně našel, s tímhle přístupem experimentuje firma Soukup Graphics Preprocesor, dneska http://www.sgpsys.com a to od roku 1993 a mimo školní nebo výukové prostředí se to ukázalo jako naprosto nepraktické a stejně tak dopadne i Scratch.
Problémem je jako vždy omezená nebo nulová možnost tvorby nových krabiček, to se pak programátor stejně musí naučit C/C++/C# a nakonec na C/C++/C# rovnou přejde.
Přínos to ale mít může, může to přitáhnout nové zájemce o programování, protože tohle funguje ihned bez nějakých nutných znalostí.
Ale to bych řekl, že je naprosto normální situace, kdy se programátor přesměruje na jiný (další) programovací jazyk. Jak se s nadsázkou říká, v oblasti programovacích jazyků neexistuje "stříbrná kulka" a C/C++/C# taky pro programátora nemusí být konečná stanice (a s velkou pravděpodobností nebude).
Takže na to, aby se dítě "chytlo" na programování mi připadne Scratch nebo i ten Baltík dost dobrý, do Céčka nebo nedejbille do C++ bych děti netahal, to by taky mohlo být definováno jako mučení :-)))