"Jsou tam nejaky prednosti u tech 2 jazyku o kterych nevim?"
AngelScript se hojne pouziva pri vyvoji her (zejmena komercnich). Dao je skriptovaci jazyk "nove generace", takze lze pouzit na vypocetne narocne ulohy i na rozsahle projekty (ostatni interpretovane jazyky mu v rychlosti zpravidla nesahaji ani po kotniky). Dao obsahuje moderni pristup k paralelnimu programovani apod. Rozhodne ho slava teprve ceka (v asijskych zemich je mnohem znamejsi nez v zkostnatele Evrope).
No dobry a vcem je jejich vyhoda oproti jinym jazykum? Neslo by nastrelit? Zatim jsem se nic nedozvedel.. beru argument ze dao je rychly interpret (mimochodem dost debilne nazvany interpretovaci jazyk, dao je uz terminologicky obsazene:),nebo to ma s dao jako takovym neco spolecneho?),
Vzhledem k tomu, ze na strankach jazyka to je strucne a jasne popsane, nechci to tady vyjmenovavat. Zajimave je, ze Dao neni tak ukecane, je pekelne rychle (spustte si The Computer Language
Benchmarks Game), ma BNF syntaxi pro definovani maker (coz je dost dobra machrovina) atd. Ten zpusob paralelniho programovani je tez velice zajimavy a bohuzel malo rozsireny. Krome toho je to dost lightweight, ale ma dostatek zakladnich knihoven... Na tech strankach vsechno maji strucne a jasne popsane.
Jinak nevim co znamena Dao, znam pouze DAO jako data access object.
Osobne vidim vyhodu v tom, ze se mi v nem velice prijemne dela jak prace mala (nahrazka AWK apod.), tak v nem mohu psat velke projekty jakehokoliv druhu (diky prime moznosti bindingu C/C++) pri zachovani velice vysoke rychlosti a pomerne minimalni velikosti kodu. Dokonce se da dobre vyuzivat i ta kombinace statickeho a dynamickeho typovani (ve vhodnych pripadech uvedu typ a nemusim jako v beznych dynamicky typovanych jazycich nic kontrolovat ruznymi asserty apod., ale je to proste odhalene jiz pri analyze, tzn. pred spustenim).
no cetl jsem ho, je to popis hybridu c++/java, zkousel jsem daovm nainstalovat, marne.. dao je prave data access object, google na velikost nehledi :)
skoda ze ani stable verze 1.1 na debianu nejde kompilovat, pak je to jejich vsude citovane simple opravdu simple - nebudu se tim zaobirat pockam na stabilnejsi verze
Jasne. Ale kdyz chci neinterpretovany jazyk, tak mne to je skoro jedno. Rozdily jsou pouze v syntaxi a uspornosti zapisu (napr. jsem kodil ciste objektove i v C) - ruzne jazyky delaji ruzne akce za programatora, ale take ruzne dobre/rychle. Lze nalezt hned nekolik vysoce kvalitnich jazyku - proste je v teto oblasti preplneno :).
Na poli interpretovanych jazyku to je ale uplne jina liga - tam je vyber take sice hojny, ale kazdy jazyk ma z technickeho hlediska vzdy alespon jedno velke "ALE" a Dao je proste vyjimka, kde to "ALE" jsem jeste nenasel a uz ho dlouhou dobu hledam (jeste pred dvema mesici tuto pozici "ALE" tak trochu suplovala chybejici moznost exportu + spusteni bajtkodu; oboje je vsak nyni jiz plne funkcni).
Btw tim technickym hlediskem myslim i multiplatformnost apod., nikoliv vsak problemy typu "zadna velka firma ho nepouziva; v euro-americkych distribucich ho nenajdeme" apod.
Nerad bych se tady vsak poustel do flejmu o programovacich jazycich :).
Jinak komilatory D tusim porad generuji v prumeru pomalejsi kod nez napr. GCC s C++ (STL + Boost), ale ruku do ohne bych za to nedal. Je tomu jeste porad tak?
"to "ale" u DAO je asi v uzivatelsky zakladne"
Proto jsem psal o "ALE" z technickeho hlediska :). Kazdopadne plati, ze kdyz chci neco poradne a na dlouho, musim si to udelat sam a nepouziji hotovy produkt. Kdyz to chci rychle, tak outsourcuji (cele nebo ruzne casti) a nebo vezmu predpripravene reseni ala Drupal s tim, ze za 2 roky to stejne zahodim a bud vezmu zase nejake docasne reseni a nebo budu s rostoucim skripenim zubu udrzovat to "narychlo splasene/slepene" reseni.
Kdyz to shrnu, zalezi pouze na pozadavcich zadavatele. Z technickeho hlediska vsak Dao povazuji za opravdovy skvost (knihovny s obdobnou funkcionalitou jako STL, Boost apod. Dao samozrejme ma a odladene, proto jsem reagoval spise na neexistenci frameworku apod. molochu).
Hledal jsem něco o dao a na netu vpodstatě nic není (asi taky protože DAO je častěji používané v jiné souvislosti). Zajímalo by mě, jak si zjistil, že "ostatni interpretovane jazyky mu v rychlosti zpravidla nesahaji ani po kotniky".
Já mám z toho jazyku dojem, že je to spíš jazyk pro vědce z jiných oborů než informatika, pro snadné skriptování (vestavěný pattern matching, hodně zvláštní makra a přitom hodně statický typový systém).
Tak nevím, nakolik jste četl článek pečlivě - ale já z něj pochopil, že ten Modem Manager je pro správu GSM/3G modemů. Klasický modem - tzn. to co se připojovalo jedním koncem k počítači a druhým do klasické telefonní pevné linky (PSTN), to už asi dnes opravdu nepoužívá snad nikdo. I když z nějakého důvodu někteří výrobci notebooků tyto modemy do svých počítačů stále dávají - možná je to pro nějaké rozvojové země, kde jinou možnost přístupu k internetu, než dial-up, nemají. Nebo je to na faxování, kdo ví. I když fax už snad dneska také skoro nikdo nepoužívá.
Ale GSM a 3G/4G modemy, to je jiná káva. Ty náhodou i v dnešních noteboocích mohou být velmi užitečné. Ono totiž jaksi ne všude je WiFi...
Že drahé, o tom řádná. Nicméně v okamžiku kdy potřebuji někde na cestě jízdní řád, mapu, poštu a pod. (nebo třeba najít nejbližší WiFi :-)), je hledání, kde je nějaká WiFi až druhá, horší možnost.
GSM/WiFi router v kapse má ovšem také něco do sebe. Podíváš se na WiFi v okolí a připojíš se k té své ;-)