Také bych byl rád za informace, v jakém je to jazyce.
Re. HW nároky:
Z mého pohledu "nedávno" jsem adminoval pár stovek počítačů s 37 MB RAM, CPU Pentium 133MHz.
OS byly upravené odlehčené Win 98 SE, říznuté některými knihovnami z Win 95, a celé, včetně ovladačů, se to vešlo pod 50 MB.
Kromě cca 250 výukových programů to zvládalo stovky her. Mnohé, velmi propracované, které skýtaly inteligentní zábavu na měsíce hraní.
Je žalostné vidět, že dnes si i jediná stránka Gmailu sežere 500MB RAM jen to hvízdne.
Ja se tomu vubec nedivim. Ono jeste nedavno mel Chrome ocividne nejaky problem s GC nebo necim tomu podobnym. Tu chybu dela do dnes ale treba do minuty dojde k uvolneni pameti. Nicmene chyba spocivala v tom ze kdyz jste neustale nacitali ve stejne zalozce stejnou stranku, tak Vam postupne rozstlo vyuziti pameti. Takze kdyz jste cely den vyvijeli nejaky web, tak Vam zalozka s danym webem zabral klidne i 2GB RAM. Ostatne zkuste si to i ted. Otevrete si Spravce uloh co je v chromu, a na jedne zalozce mackejte neustale F5. Treba stranka teto diskuze mi zabirala neco okolo 110 000 kB. Po asi 20ti aktualizacich jsem se dostal na nejakych 180 000 kB a pak to cca do minuty spadlo zpet na 110 000 coz prave v minulosti nedelalo.
Nevyužitá paměť svědčí o špatně napsaném operačním systému(správa paměti). K čemu je volná paměť? Zůstane ta paměť obsazená ikdyž ji bude žádat jiný program?(Třeba jiný tab browseru?) Jiná otázka je jak funguje GC v JavaScriptu. Většinou velmi dobře. Ale uvolňuje se pokud je žádána paměť, jinak i odstraněné instance v paměti zůstávají, dokud někdo nechce paměť a pak se uvolní. Poměrně běžná praktika.
Ikdyž jazyk zvolený vývojářem může být hlavně v případě OS docela zajímavou informací, většina postesků nad chybami v JS pramení z nedostatečné znalosti jazyka jako takového. Chyby mohou být ve virtuální mašině co ten JS zpracovává. Ale spíš bývá chyba mezi klávesnicí a židlí. Rád se nechám poučit o známých chybách v JS nebo jeho implementaci ve V8.