Hlavní navigace

Turris Omnia: crowdfundingová kampaň v číslech a obrazech

Bedřich Košata

Crowdfundingová kampaň routeru Turris Omnia na portálu Indiegogo.com skončila po dvou měsících s 858 tisíci dolarů, tedy s více než osminásobně překonaným cílem. V tomto příspěvku se podíváme blíže na průběh kampaně, a to zejména s pomocí grafů a tabulek. Nejvíc přispěli Češi, Američani a Němci.

Kampaň odstartovala raketovým tempem a během prvních 24 hodin se vybralo více než 100 tisíc dolarů. Bylo to způsobeno zejména tím, že informaci o kampani dostali všichni, kteří se již dříve předregistrovali jako zájemci o Omnii. V následujících dnech pak již kampaň postupně zpomalovala a s výjimkou několika dní, kdy se objevila zmínka o projektu na zajímavém portálu, nepřekročil denní výběr 10 tisíc dolarů. To se změnilo až s příchodem nového roku. V závěru kampaně se pak podařilo vybrat za jeden den přes 111 tisíc dolarů, tedy téměř tolik jako za celý prosinec.

Denní přírůstky v dolarech

Denní přírůstky v dolarech

Vývoj příspěvků po dnech v dolarech

Vývoj příspěvků po dnech v dolarech

Měsíční přírůstky v dolarech

Měsíční přírůstky v dolarech

Zajímavý byl také vývoj vybraných prostředků z jednotlivých zemí. Od začátku až do konce kampaně se držela v čele Česká republika, i když její náskok se postupně měnil. Na druhém místě se držely Spojené státy americké, které v některých chvílích dotahovalo Německo. Asi nejzajímavější pro nás byl ohromující skok v objednávkách z ČR v posledních dnech. Ten je vidět zejména v relativním vyjádření jednotlivých zemí.

Vývoj příspěvků v dolarech podle země

Vývoj příspěvků v dolarech podle země

Vývoj relativního zastoupení zemí v procentech

Vývoj relativního zastoupení zemí v procentech

Z pohledu zemí jsme si všimli ještě jedné zajímavosti. Národy se výrazně lišily ve své ochotě kupovat, která by se dala vyjádřit počtem návštěv na jeden nákup. Následující tabulka ukazuje toto číslo pro vybrané země.

Počet návštěv na jeden příspěvek

Počet návštěv na jeden příspěvek

Nejlépe se nám dařilo přesvědčit návštěvníky ze Švýcarska, kde každá pětadvacátá návštěva končila koupí některého perku, nejhůře pak Řeky, kde bylo třeba návštěv šestkrát více.

Jako poslední se podíváme na úspěšnost jednotlivých perků. Celkově se prodalo přes 3400 routerů v plné výbavě v různých kombinacích (samotný, s tričkem, se samolepkami atp.), 160 routerů bez wifi a necelých 70 samostatných desek. K tomu jsme v posledních dnech kampaně nabídli doplňkové perky – LTE balíček, balíček pro hackery a rozšíření na 2 GB RAM. Tyto nové perky se velice ujaly a prodalo se jich za pár dní téměř 2000 kusů. Nejúspěšnější byly 2 GB RAM, které si koupilo přes 1500 zájemců, tedy téměř polovina zájemců.

Vývoj počtu perků

Vývoj počtu perků

Na závěr zbývá ještě dodat, že kampaň jsme okamžitě po skončení první fáze přepnuli do tzv. In demand módu, tedy průběžného financování, ve které jsme již vybrali přes 30 tisíc dolarů. Pokud tedy máte o Omnii zájem, je stále možnost se přidat a projekt podpořit.

(Napsáno pro blog CZ.NIC.)

Našli jste v článku chybu?

22. 1. 2016 9:11

Prosím příště udělejte lépe grafy. Mimo barev se dají použít i různé styly čar, případně se dá legenda seřadit podle maxima v grafu. Tohle je z hlediska čitelnosti dost hrůza...

24. 1. 2016 21:11

PO (neregistrovaný)

A hlavne pridali tu moznost na 2GB ram ... ja osobne si myslim, ze kdyby ruzne streach goaly (kovovy case, 2Gb ram, pripadne krabicka pro NAS) byli uz od zacatku, vybralo by se 2x tolik.

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Vitalia.cz: Taky věříte na pravidlo 5 sekund?

Taky věříte na pravidlo 5 sekund?

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

DigiZone.cz: TV Philips a Android verze 6.0

TV Philips a Android verze 6.0

Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

Lupa.cz: Co se dá měřit přes Internet věcí

Co se dá měřit přes Internet věcí

Vitalia.cz: Jsou čajové sáčky toxické?

Jsou čajové sáčky toxické?

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Vitalia.cz: Láska na vozíku: Přitažliví jsme pro tzv. pečovatelky

Láska na vozíku: Přitažliví jsme pro tzv. pečovatelky

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Vitalia.cz: Potvrzeno: Pobyt v lese je skvělý na imunitu

Potvrzeno: Pobyt v lese je skvělý na imunitu

Root.cz: Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

120na80.cz: Horní cesty dýchací. Zkuste fytofarmaka

Horní cesty dýchací. Zkuste fytofarmaka

Lupa.cz: Propustili je z Avastu, už po nich sahá ESET

Propustili je z Avastu, už po nich sahá ESET

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Podnikatel.cz: Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Měšec.cz: mBank cenzuruje, zrušila mFórum

mBank cenzuruje, zrušila mFórum

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky