Autoři Unity si neuvědomili jednu věc: Mac OS X není svatým grálem jednoduchosti a ergonomičnosti kvůli základnímu návrhu systémového rozhraní, ale kvůli tomu, že to, co mají, mají promyšlené a doladěné do detailu. V tom si měli vzít autoři Unity příklad, ne v tom, že bezhlavě přijímají věci jako globální menu, což je dost zásadní regrese v ergonomii.
Všichni se jen snaží vypadat. :-) Apple když se v Xerox PARC inspiroval tamějšími výzkumníky vynalezeným GUI, taky okopíroval jen něco - na co měl síly, výpočetní výkon a co se jim zdálo podstatné na tom všem. Microsoft od Applu taky, atd. Když se pak zeptáte bývalého člena týmu, který v PARC ty principy GUI před 35 lety vymýšlel na jeho názor na současnost, jen na adresu těch firem utrousí poznámku o naprostém nepochopení celého toho konceptu. A když pak člověk něco dělá třeba ve Squeaku, začne mu docházet, jak to asi celé bylo myšleno původně a klade si otázku, proč si neustále všichni nadále hrají jen s tím torzem, jež z toho někdy na přelomu 70. a 80. let vysekal Apple.