Hlavní navigace

Valve uvedlo engine Source 2. Využije nástupce OpenGL

4. 3. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Společnost Valve na Game Developers Conference ohlásila Source Engine 2 a řadu hardwarových novinek. Od herního headsetu a ovladače, přes lehký streamovací klient až po konzole Steam Machines, na které by mělo dojít na podzim. SteamOS by tak konečně mohl nabrat uživatele, jak si Valve slibovalo.

Po deseti letech nový engine

Přestože byl engine Source uveden už před deseti roky spolu s technicky revoluční hrou Half-Life 2, dodnes je mezi tvůrci poměrně oblíbený. Nyní společnost po mnoha letech očekávání ohlásila Source 2, který by měl být ve všech ohledech vyspělejší. Zejména se bude zaměřovat na využití možností Vulcanu, nově představené generace OpenGL. Podpora pro starší OpenGL i DirectX ale samozřejmě zůstane.

Používání Source 2 bude pro tvůrce zdarma, ale je pravděpodobné, že Valve bude vyžadovat procentuální podíl z tržeb, jak to začal praktikovat např. Unreal Engine. Source 2 nabídne i nástroje pro snazší tvorbu uživatelského obsahu, tedy zejména různých předmětů, vzhledů či map, které uživatelé mohou publikovat na platformě Steam Workshop a Valve je následně může zařadit přímo do her.

Herní Chromecast

Došlo i na řadu hardwarových novinek. Pokud vlastníte nabušený počítač, ale rádi byste hráli u televize, řešením je tenký klient Steam Link. Zjednodušeně bychom ho mohli označit jako herní Chromecast. Herní počítač zajistí výpočetní výkon a s ním komunikující Link zajistí prezentaci výsledků na televizi a odesílání reakcí hráče zpět počítači. Obě zařízení musí být ve stejné síti. Link nabídne ethernet, HDMI a dva USB porty (např. pro ovladače). Cena byla stanovena na 50 dolarů.

Hardwarové novinky si můžete prohlédnout v galerii:

Valve se ve spolupráci s HTC pustilo také do herního headsetu. Jmenovat se bude Vive a potěší zobrazovacími schopnostmi. Pro každé oko je připraven displej o rozlišení 1200×1080 pixelů s možností zobrazit až 90 snímků za sekundu. Vive na rozdíl od konkurence nesnímá pouze pohyby hlavy, ale díky řadě senzorů umístěných na těle headsetu i v prostoru. Umožní tak částečné procházení se ve virtuálním světě.

CS24_early

Čekání na podzim

HTC Vive by měl být k dispozici vývojářům už během několika týdnů. Pokud vše půjde podle plánu, do koncového prodeje se dostane snad před Vánoci. Cena zatím nebyla stanovena. Ve stejnou dobu by měl přijít také Steam Controller, který po mnoha úpravách bude méně revoluční, než se předpokládalo. Jeho základ tvoří dvě dotykové plochy a dva kříže tlačítek. Také Controller vyjde na 50 dolarů.

Na podzim bychom se měli dočkat oficiálního startu počítačových konzolí Steam Machines. Několik málo výrobců  je sice začalo prodávat už v minulosti, ale činili tak spíš na vlastní pěst. Celá iniciativa pod taktovkou Valve by se měla rozjet až za několik měsíců. Na GDC se objevila šestice zařízení, ale ve skutečnosti jich můžeme očekávat ještě víc. Na volbě výrobce zůstane, zda konzoli osadí linuxovým SteamOS nebo Windows.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Bývalý redaktor serveru Root.cz, dnes produktový manažer a konzultant se zaměřením na Bitcoin a kryptoměny.