Hlavní navigace

Seriál Open Inventor

Open Inventor je velmi populární knihovna pro tvorbu realtimové 3D grafiky, tedy i her. Programátorovi poskytuje rozsáhlou množinu C++ tříd, které skrývají před programátorem vlastní OpenGL API a posunují ho na mnohem vyšší úroveň.

Hra Tanky v Open Inventoru

V předchozím článku jsme si v Open Inventoru vytvořili malé bludiště a jeden tank, se kterým se můžeme nyní v bludišti vesele prohánět. Tanky projíždějící zdmi nejsou ale to pravé pro opravdovou hru. Dnes si tedy přidáme detekci kolizí a rovněž trochu zábavných efektů v podobě střel a explozí.

Doba čtení: 5 minut

Píšeme 3D střílečku v Open Inventoru

Po delší době přinášíme na přání čtenářů další dva díly tutoriálu o Open Inventoru, navazující na předchozí jedenáctidílnou sérii. Články ukáží, jak vytvořit jednoduchou tankovou 3D střílečku. V tomto díle vytvoříme bludiště a jeden tank, se kterým se v bludišti budeme moci prohánět.

Doba čtení: 6 minut

Open Inventor: Jednoduchý model

Dnešní příklad má ukázat, jak jednoduše budovat modely v Inventoru "ručně" - tedy ve chvílích, kdy potřebujeme vytvořit jednoduchý model a nechceme k tomu používat modelovací software.

Doba čtení: 7 minut

Open Inventor: Terrain Generator 2

Dnes vylepšíme naše algoritmy pro generování virtuální krajiny do podoby již použitelné v nějaké hře.

Doba čtení: 9 minut

Open Inventor: Terrain Generator (1)

V počítačové grafice existuje několik základních metod pro generování virtuální krajiny. My si ukážeme dvě z nich.

Doba čtení: 6 minut

Open Inventor: Vesmírná scéna (5)

V dnešním dílu si ukážeme složitější chování planet, které se budou pohybovat na základě působení gravitačních sil. V aplikaci také pomocí toolkitu Qt vytvoříme jednoduché uživatelské rozhraní.

Doba čtení: 5 minut

Open Inventor: Vesmírná scéna (4)

Dnes jsou na pořadu dne textury. Otexturujeme si nejen planety, ale vytvoříme i velmi efektní pozadí pro naši scénu, které úplně změní dojem uživatelů naší grafické aplikace.

Doba čtení: 9 minut

Open Inventor: Vesmírná scéna (3)

Dnešním tématem je problematika výkonnosti. Probereme si způsoby rendrování trojúhelníků v Inventoru, pak si změříme výkonnost jednotlivých řešení a provedeme diskusi nad výkonnostními otázkami grafických aplikací vůbec.

26. 9. 2003 0:00
Doba čtení: 14 minut

Open Inventor: Vesmírná scéna (2)

V tomto dílu pokročíme o kousek dál s naší vesmírnou scénou. V prvé řadě zavítáme do tématu osvětlování scény a všeho, co se toho týká. A pak načneme téma rendrování trojúhelníků.

Doba čtení: 7 minut

Open Inventor: Vesmírná scéna

Dnes si ukážeme, jak načítat modely ze souborů na disku, a postavíme si vesmírnou scénu v podobě naší Sluneční soustavy.

Doba čtení: 8 minut

Open Inventor: Jednoduché příklady

Ve třetím díle našeho seriálu si ukážeme pár jednoduchých příkladů, které nás rychle uvedou do možností, jenž nám Open Inventor nabízí.

Doba čtení: 7 minut

Open Inventor: Jak nainstalovat a používat

V tomto článku se dozvíme, jak nainstalovat knihovnu Coin, což je knihovna kompatibilní s Open Inventor API. Vyřešíme také množství otázek, které se mohou během používání vyskytnout.

Doba čtení: 7 minut

Open Inventor: Knihovna pro realtimovou 3D grafiku

Open Inventor je velmi populární knihovna pro tvorbu realtimové 3D grafiky, tedy i her. Programátorovi poskytuje rozsáhlou množinu C++ tříd, které skrývají před programátorem vlastní OpenGL API a posunují ho na mnohem vyšší úroveň. Tak může programátor mnohem rychleji vyvinout to, co potřebuje. Navíc, aplikace napsané v Open Inventoru jsou obyčejně rychlejší než ty přímo psané v OpenGL, jak bude zmíněno v článku.

Doba čtení: 8 minut