Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Seriály
»
Tutoriál Vulkan
Seriál Tutoriál Vulkan
Vulkan je moderní grafické a vypočetní API. Seriál nás do Vulkan API uvede.
RSS tohoto seriálu
1
–
13
/
13
Vulkan: prezentační režimy a točící se trojúhelník
Dnes rozšíříme náši prezentaci do okna o možnost nastavit PresentMode, tedy prezentační režim. Zkusíme prezentovat jak na frekvenci obrazovky, či pouze když vznikne potřeba, tak i na maximum FPS.
Jan Pečiva
26. 8. 2022
Doba čtení:
18 minut
Vulkan: okno měnitelné velikosti
Pokud se pokusíme změnit velikost vulkanního okna v aplikaci z minulého dílu, může to vést k ukončení aplikace chybou. Dnes si ukážeme, jak ošetřovat veškeré změny rozměrů vulkanního surface.
Jan Pečiva
12. 8. 2022
Doba čtení:
18 minut
Vulkan: swapchain a prezentace na obrazovku
Minule jsme vytvořili třídu VulkanWindow. Tématem dneška bude swapchain, tedy objekt pro zobrazování výsledků rendrování v okně. Ten nám poskytuje schopnost zobrazit výsledky rendrování na surface.
Jan Pečiva
29. 7. 2022
Doba čtení:
21 minut
Vulkan: třída zapouzdřující okno
Minule jsme si ukázali, jak otevřít okno na třech plaformách. Dnes vytvoříme třídu zapouzdřující okno Vulkanu a ošetříme některé záludnosti správy prostředků v kontextu možné přítomnosti výjimek.
Jan Pečiva
15. 7. 2022
Doba čtení:
17 minut
Vulkan: vytvoření okna
V letošní prázdninové sérii o API Vulkan si ukážeme, jak otevřít okno a jak do něj rendrovat. Naším cílem budou primárně platformy Win32, Xlib a Wayland. Dnes začneme otevřením okna a vytvořením surface.
Jan Pečiva
1. 7. 2022
Doba čtení:
20 minut
Vulkan: první vykreslený trojúhelník
Dnes si ukážeme, jak vytvořit jednoduché shadery, jak zkonstruovat grafickou pipeline a jak vyrendrovat první trojúhelník. Kromě toho si řekneme i něco o SPIR-V a jak používat shadery napsané v GLSL.
Jan Pečiva
19. 8. 2021
Doba čtení:
14 minut
Vulkan: korektně vyrenderovaný obrázek
Minule jsme vyrenderovali první obrázek snad tím nejjednodušším způsobem. Avšak aplikace nefungovala na každém hardware. Dnes si ukážeme, jak renderovat obrázky řádným způsobem.
Jan Pečiva
12. 8. 2021
Doba čtení:
13 minut
Vulkan: první vyrenderovaný obrázek
V následujících třech dílech našeho tutoriálu si ukážeme základy renderování ve Vulkan API. Dnes vytvoříme základní pipeline, nastavíme barvu pozadí a výsledek uložíme do souboru.
Jan Pečiva
5. 8. 2021
Doba čtení:
13 minut
Vulkan: posílání příkazů
Aby zařízení používané s Vulkanem vykonalo jakoukoliv práci, musíme mu zaslat příkazy k provedení. Dnes si ukážeme, jak na to. Našemu zařízení pošleme práci. Počkáme, až ji dokončí a ukončíme aplikaci.
Jan Pečiva
29. 7. 2021
Doba čtení:
13 minut
Vulkan: informace o zařízení
Každé zařízení ve Vulkanu má hromadu vlastností, funkcionalit, limitů, dostupné paměti a dalších informací, které si o zařízení můžeme zjistit a které často potřebujeme, než vytvoříme konkrétní logické zařízení.
Jan Pečiva
22. 7. 2021
Doba čtení:
11 minut
Vulkan: architektura a ukazatele na funkce
Minule jsme úspěšně nainstalovali Vulkan, nyní je čas se podrobněji podívat na architekturu toho, co jsme zprovoznili. Snad nejlépe objevíme architekturu Vulkanu na ukazatelích na funkce.
Jan Pečiva
15. 7. 2021
Doba čtení:
14 minut
Vulkan: kompilace první aplikace
Vulkan je moderní grafické a výpočetní API. V dnešním díle našeho prázdninového seriálu si ukážeme, jak nainstalovat vývojové prostředí a jak zkompilovat a spustit první vulkanní aplikaci.
Jan Pečiva
8. 7. 2021
Doba čtení:
8 minut
Vulkan: představení a první jednoduchá aplikace
Vulkan je moderní grafické a výpočetní API. Ve svém oboru se stalo prakticky nejvýznamnější API, ke kterému se obrací jak herní, tak i profesionální počítačová grafika. Toto je první díl tutoriálu, který nás do Vulkan API uvede.
Jan Pečiva
1. 7. 2021
Doba čtení:
8 minut
1
–
13
/
13
Zprávičky
AMD vydala FidelityFX SDK 2.0 obsahující FSR 4
Nejnovější generaci technologií pro vylepšování běhu her FSR 4 přináší AMD a její tým GPUOpen, a to v rámci nové verze balíku FidelityFX SDK…
18:42
Chromium / Chrome dostává podporu správy barev na Waylandu a přehrávání HDR videa
Před několika hodinami by do vývojové větve projektu Chromium, na kterém zakládá řada dalších prohlížečů, začleněn balík změn, které na Linuxu…
16:00
Vyšla nová verze LibreOffice 25.8 s vylepšeným rozhraním i výkonem
Pravidelná půlroční aktualizace LibreOffice, nyní verze 25.8, je venku. Novinek je opět solidní množství, uživatelé by měli mezi prvními věcmi…
14:40
Další zprávičky
Napište zprávičku
Školení Hacking v praxi: využijte dotaci na školení 82 % z ceny!
TO CHCI
ČLÁNKY DO MAILU