Říct o zásuvce autozapalovače větu „Přitom by šla nahradit mnohem pohodlnějším USB portem“ je skutečně jen profesionální deformace nebo výrok fanouška iPodu, kterému se nechce platit 100kč za „redukci“ a přitom o problematice nic bližšího neví.
1.) zásuvka zapalovače je na pevno napojená na baterku a tudíž dokáže dodávat slušný proud.
2.) autobaterka má napětí 12v, USB má napětí 5v, tudíž aby se dal zaručit bezproblémový odběr vysokých proudů z USB konektoru, musel by se celý motor auta přestavět na 5v, což je naprostá kravina.
3.) zásuvka zapalovače není v autě jen na nabíjení mp3jek. chtěl bych vidět, jak si z USB konektoru (btw max odběr tuším 1A) nabijíte třeba notebook nebo cokoli jiného. takhle se dají do zásuvky zapojit zařízení s vysokým odběrem, jako třeba měnič generující ~220V nebo třeba kompresor na dofukování pneumatik. i samotný zapalovač, který vám v nouzi může pomoct od umrznutí má asi taky brutální odběr.
4.) jakkoliv to zní neuvěřitelně, někdy se zásuvka zapalovače používá naopak na dobíjení baterie automobilu ( např. ze solárního panelu: http://www.electro24.cz/…ie-sunforce/ ) nebo třeba měření stavu nabití.
5.) jediné, co mi na konektoru nevyhovuje je jeho tvar, ale když uvážíme, k čemu by došlo při jeho zkratování, není divu, že inženýři chtěli mít jistotu, že kontakty budou dost daleko od sebe a že se nezkratují při zapojování (ála sluchátkový jack).
6.) kdo chce mít v autě USB, může si koupit za pár stovek redukci (některé z konektoru vůbec nevyčnívají), nebo třeba rovnou autorádio s USB hostem, které na nabíjení mobilů a mp3 přehrávačů poslouží stejně.
souhlasim s vami, k jednotlivym bodum
1) je to jisteno od 8 A az nevim ke kolika, to uz uzivi slusne zarizeni
2) redukce na nizsi napeti jsou komercne dostupne, lehce drazsi nez 200 Kc. Ale krome inteligentnich rychlodobijecek monoclanku typu Voltcraft IPC-1 (doporucuji) si zadny pristroj, ktery pouziva nizsi napeti a velke proudy nevybavuji.
3) ono je to dane i tim, ze prikon je soucinem napeti a proudu. Pro prenos 1 Wattu (resp. VA) pri vyssim napeti a nizsim proudu staci slabsi drat, nemluve o ztratach na vedeni. Proste Ohmuv zakon plati.
4) take takto dobijim, obycejnou dobijeckou s 4 A… Natahnete z okna kabel s konektorem „cigaretakem“ a dobijite, zadne vyndavani baterie, zadne nakodovavani autoradia a alarmu pri zpetnem zamontovani nabite baterie. V zimnim provozu se hodi. Solarni je dobra spise jako udrzovaci napr. pri dlouhodobem stani.
5) me take do auta nesedi, neni zrovna odolny vuci poskozeni pri castejsim pouzivani, tudiz pro dobijeni nevhodny
6) mam, vyborna vec za cca 120 Kc
Proboha jen ne USB, stačí o něj zavadit a konektor „na straně auta“ je v kopru. Navíc v autě se vyskytují ve větší míře nečistoty a vlhkost čemuž USB nevyhovuje. Nehledě na proudový odběr (velmi fajn je lednička a často bývá 12V zásuvka i „v zadu“ takže by musely být dva různé konektory.
1. a 2.) palubní napětí je 12V protože je to nejvyšší bezpečné napětí použitelné v daném prostředí. Čím nižší napětí by bylo použito, tím větší proudy by spotřebiče odebíraly atím více by vadily přechodové odpory.
3.) každé moderní auto má USB pro připojení přehrávače nebo flashdisku, případně není problém pořídit podobně vybavená autorádio.
Mnohem raději bych viděl popelníky jako doplňkovou výbavu, a místo něj použitelnou odkládací plochu, protože využívat popelník jako přihrádku je nešikovné.
Jinak podle mého, první technologie, která by měla zmizet je IPv4, kterou by nahradila IPv6. Ubylo by problémů spojených s NAT, například s VoIP nebo i se SPAMem a podobně.