Je rozdil v tom, pokud pouziva mikrofon, kdyz je to potreba a mezi tim, kdyz porad posloucha, zda nahodou nezaslechne neco, na co ma reagovat.
Dalsi vec je, zda ta data jdou nekam pryc, nebo je to jen zpracovano lokalne. U Googlu ale neverim tomu, ze by ta data nesbiral, prece jen ho to zivi.
8. 3. 2021, 15:40 editováno autorem komentáře
Tak teda "plác" ...
https://www.dreport.cz/blog/googlu-byla-udelena-pokuta-50-milionu-euro-za-poruseni-gdpr/
https://www.root.cz/clanky/co-mohou-zmenit-pokuty-za-zneuziti-dominantniho-postaveni-na-trhu/
A pak je samozřejmě otázka, co všechno nevíme. Obchodní model je jasný - je založený na až chorobném stalkování lidí ...
8. 3. 2021, 19:10 editováno autorem komentáře
Soukromí je narušeno globálně aniž by to byli lidé schopni plně reflektovat. Velké korporace to podporují, protože jim to umožňuje rozšiřovat moc a zisky. Nelibost kterou lidé projevují např. při použití mikrofonu prohlížečem Chrome je IMHO projevem správného reflexu - zdravého rozumu. Přijde mi, že zrovna na IT portálu ROOT by se v těchto věcech mělo jít víc do hloubky a vidět víc souvislostí. Není přitom potřeba jít do konspirací - stačí stavět na prokázaných faktech (Problémy procesorů INTEL, problém Intel AMT a kauza Facebook - to jsou snad dostatečně křiklavými případy ilustrující „novou normalitu“ dneška).
Myslím, že je to mimo jiné výsledkem určitého střetu zájmů. Většina z nás jsou technici a všechny ty (nejen šmírovací) technologie, big data apod. nás baví a vzrušují. Že se můžeme my nebo naši potomci probudit v nějaké (polo)totalitní společnosti s čínským sociálním kreditem apod., nás tíží míň. Na druhou stranu, na rozdíl od méně technologicky vzdělaných obyvatel máme větší možnost si to uvědomit a nějak reagovat.
Chroupací aplikace je dobrý symbolický příklad - chroupat chipsy "u televize" je poměrně dobrý dobrý způsob, jak se v covidové době pořádně vykrmit a přivodit si zdravotní riziko. Ajťák jásá - máme appku, která zapne titulky!
No, jsem technik, ale šmírovací technologie mě nevzrušují, spíš mě pěkně štve, jak je čím dál tím horší se jim bránit. Protože i když je já nepoužívám (resp. v nejnutnější malé míře), okolí je přijímá plnými hrstmi a má z nich ještě radost - jenže tím potenciálně(?) narušují i moje soukromí, ale je jim to fuk a když na to člověk poukáže, tak ho ještě mají za vola.
Ink: Promiň, to jsem špatně pochopil. Je to tak, že technologie sama o sobě není ani dobrá ani špatná, jde jen o to, jak ji kdo využije. Zároveň ale musím dodat, že taky skýtá větší či menší potenciál pro zneužití, ke kterému často i masivně dochází. A kdybych si měl hypoteticky vybrat, jestli svobodu nebo technologii, pak bych ani chvíli neváhal.
Ještě mě k tomu napadá další věc - spousta technologií nebo jejich implementací je naprosto zbytečná, jen marketingem zblblí lidi ji považují za užitečnou a jediným cílem je z nich vytáhnout další peníze a vnutit jim věc, kterou ve skutečnosti nepotřebují a nejlíp je ještě svazuje/zotročuje/šmíruje/degeneruje.
bez přezdívky:
„A kdybych si měl hypoteticky vybrat, jestli svobodu nebo technologii, pak bych ani chvíli neváhal.“
To jste napsal krásně - souvisí to s...
„...spousta technologií nebo jejich implementací je naprosto zbytečná...“
Přééésně - protože to ty dodavatele živí. A pak ještě za takové zbytečné technologie vyměníte svobodu (za nadšeného hýkání lůzy), což je tragédií dnešní doby.
bez přezdívky: „No, jsem technik...“
To je naprosto přesné shrnutí situace. Vzdává-li se uživatel svých práv (na soukromí ap.), je to jeho volba, ale zasahuje-li již do práv druhých, je to nepřijatelné. Jelikož se tak děje zcela běžně, pak si i nadále myslím, že (jak napsal jeden diskutér) výpočetní technika nepatří lidu do ruky.
SB: Ano, přesně. Však jsem taky nedávno v nějaké diskuzi vyslovil názor, že od doby, co se internet začal dostávat masám do rukou, jde relativně ke dnu. Ne, že by se nevyskytla spousta zajímavých stránek, nástrojů a obsahu, jádro problému je ale v tom, že se [internet, a potažmo jiné technologie] začaly přiohýbat masám, které o tom ví houby, včetně rizik, a plnit spoustou odpadu. Ale to už trochu odbíhám.
@Petr Krčmář
Tak si to shrneme: málo informování uživatelů o cookies, nedostatečná transparentnost zpracování osobních údajů, zneužití dominantního postavení, žaloba (podezření) a vyšetřování (obavy).
Ano, to je nic. Běžná praxe, že? A v součtu - pohodinda ...
A ano, je to porušování soukromí, dokonce potvrzeno soudem a zpečetěno pokutou/pokutami. Poslední skandály s ukládáním polohy vlastně ani nijak nevybočují a že je podstatná složka businessu Google sbírat všemožná data o kterých běžní uživatelé ani netuší - hlavně co se z toho dá všechno vydedukovat - ano, to je u mě chorobné stalkování. Chodit do práce a vymýšlet, kam ještě strčit prstíček, co ještě kde zaznamenat a kam to prodat, to je možná dneska pro kdekoho normální, pro mě rozhodně ne.
8. 3. 2021, 23:34 editováno autorem komentáře
To už keď idem jesť čipsy a cez ne nepočujem video/film, tak si tie titulky zapnem ručne, na čo k tomu potrebujem doplnok? To vážne stojí za ten jeden klik riešiť to doplnkom, ktorý má prístup k mikrofónu, zbytočne žere výkon, a ešte môže nepresne detegovať zvuk čipsov, takže sa môže stať že tie titulky sa aj tak nerobrazia aj keď budeš chrúmať čipsy... ako na takéto veci márniť prostriedky je smutné.
8. 3. 2021, 12:12 editováno autorem komentáře
To je ale jen jedním zádrhelem celé věci. Dalším je skutečnost, že se počítač snaží (ještě k tomu zbytečně) být chytřejší než uživatel - to nikdy nedopadlo dobře, zcela typickým příkladem jsou widle. A třetím důsledkem je výroba ještě línějších a tlustších ( ! ) , vždyť přece stisknout jednu klávesu je takovým obrovským problémem.
To určitě ano, ale ony ty programy typu TeamViewer docela rády otvírají i audio kanál a to je pak pro mě docela nebezpečné podobně jako telefonování v autě.
To takhle měla nějaká paní asi tříminutový monolog a snažila se mi vysvětlit, co ji to (ne)dělá. Přesně jak skončila, tak mi do cesty vlezlo bez podívaní nějaké dítě. Sluchátka v uších, zrak na displayi mobilu, najednou se na chodníku otočilo a vlezlo do cesty, tak jsem dupl na brzdu a v autě zařval "no to si děláš prdel ty vole". Z reproduktoru se jen ozvalo "PROSÍM?!'". To se blbě vysvětluje.
Telefonování s HF není podle mě krom vytočení/přijetí hovoru o nic horší než se vykecávat se spolujezdcem. Koukat ale delší dobu na displej telefonu na teamviewer nebo podobné věci horší je, hlavně proto, že člověk ztratí vizuální kontakt s okolím. A u toho mluvení, ať už naživo nebo přes HF, je to pro každého různé.
Já se typicky dokážu během řízení normálně bavit se spolujezdcem, ale pokud to situace žádá, tak automaticky odfiltruju to co mi zrovna říká, přestanu na to reagovat a jakmile to situace dovolí, pokračuju v hovoru dál a nanejvýš požádám o zopakování toho co jsem odfiltroval :). Někoho to ale třeba může rozptylovat hodně, to je různé člověk od člověka.
Hovor přes HF vyžaduje více pozornosti. Nemusí být tak dobře rozumět, navíc volající s vámi není ve stejném kontextu, takže vám klidně říká věci, které vyžadují větší soustředění. Spolujezdec s vámi je ve stejném kontextu, vidí situaci v provozu – a nejspíš po vás nebude chtít vysvětlovat teorii relativity zrovna v situaci, kdy je potřeba vnímat spoustu věcí okolo.
Ano, stejně si myslím, že HF vyvinuly ženy, jedině ony mohou efektivně řešit paralelně dva kritické procesy :-)
Já sám vidím, že při řízení se mé oči a ruce přepnou na autopilota při mentální činnosti tam za membránou. A to se dá na dálnici ukočírovat, nikoliv v městském provozu, kde jde o okamžiky. Takže souhlas.
Někdo dokáže, někdo nedokáže a někdo dokáže s trochu cviku. Tyhle generalizace nemám rád. A co se týče desetin sekundy, myslím, že rozhoduje spíš řidičská dovednost. Znám lidi na volantem, kteří byť se maximálně soustředí, tak to jejich řízení stojí za velké h.... a jen zázrakem dosud neměli větší havárku. A naopak i takové jedince, kteří by u volantu mohli klidně svačit a na kvalitu to nemá vliv.
Podle průzkumů se nadpoloviční většina řidičů považuje za nadprůměrné řidiče. Reálně k té řidičské dovednosti patří i to věnovat se plně řízení. Ona totiž řidičská dovednost je ze značné části schopnost předvídat chování ostatních účastníků provozu – a nemůžete předvídat, když jim nevěnujete pozornost a nevíte o nich.
Skus niekedy ked bude nasnezene vyjst s autom na prazdne parkovisko (alebo inu prazdnu zasnezenu plochu) a normalne skus urobit par driftov v malej rychlosti. Alternativne namiesto driftov na snehu rozloz kuzele a rob slalom. A potom skus urobit to iste a zaroven vyratat uplne jednoduchy priklad typu 3+2+7.
Z mojej skusenosti je to extremne tazke. A ked uz to ako-tak davas, staci malinko zmenit trasu akou budes robit drift/slalom a opat je to tazke.
Ten multitasking je absolutna iluzia ktora funguje len do tej chvile dokedy mozes riadit instinktivne, ale akonahle sa vyskytne nejaka necakana situacia, tak proste nemas mentalnu kapacitu venovat sa obom veciam naraz.
Jenže tohle je právě ukázka nezvládnutí situace. Samozřejmě, že se nemůžu pokoušet o drift aniž bych se na to plně nesoustředil. Na co jsem narážel já je, že dovednost telefonovat před handsfree a zároveň řídit je, že dokážeš na základě dané dopravní situace vyrušit ten hovor a plně se soustředit na řízení a až to situace opět dovoluje, takže se omluvíš a necháš si poslední větu zopakovat.... Tedy schopnost okamžitě přepnout z modu "pohoda" do modu "nebezpečí". Analogicky s tou svačinou - když se nedá jinak, zahodíš svačinu na zem, tam se to ale už bohužel nedá vzít zpět :).
Samozřejmě, že multitasking v pravém slova smyslu u lidí neexistuje.
Jenže to vyhodnocení, že daná dopravní situace vyžaduje plné soustředění, právě vyžaduje nějaký čas. Navíc když se plně věnujete řízení, k té kritické situaci ani nemusí dojít, protože jí předejdete včas. Např. v tom případě na začátku diskuse by o tom dítěti věděl dřív a počítal by s tím, že může vlézt do silnice – takže by třeba už předem sundal nohu z plynu, zajel blíž k prostředku silnice apod.
Další věc je to, že přestat se věnovat hovoru je vůči druhé straně neslušné (která navíc neví, co se děje). Takže pro spoustu lidí to bude znamenat zpomalení toho rozhodnutí přestat se věnovat hovoru. (Není to racionální, ale tady se nebavíme o situaci, kde by byl čas na racionální uvažování.) Věřím, že tohle je jedna z mála věcí, které se dají opravdu natrénovat – ale kolik řidičů to reálně zvládá? Pět procent?
Ta svačina je něco dost jiného, než telefonát. Nedožaduje se vaší pozornosti, nevyžaduje soustředění. Ale zase bude dost rozdíl, jestli máte v ruce housku v ubrousku, nebo jestli máte kelímek s horkým kafem.
K prvnímu odstavci - nesouhlasím. Trénovaný řidič dopředu dokáže předvídat bez potřeby plného soustředění. No možná, jsou k tomu potřeba i jiné vlohy, nevím, soudím dle sebe.
K druhému odstavci - nemyslím si, že by to bylo neslušné. Druhá strana moc dobře ví, že ji voláte během řízení a musí (podle mě slušnost) respektovat to, že v první řadě řídíte. A zase, soudím podle sebe, nepociťuji v tom problém.
K třetímu odstavci - to, že se cpete jídlem, které držíte v ruce nevyžaduje soustředění? Možná na dálnici po rovině, jinak to nevidím moc reálně.
Co se týče ale bezpečnosti v provozu, jsem toho názoru, že daleko horší než telefonování za jízdy je únava, nedostatek řidičských zkušeností nebo talentu a nepřizpůsobení tomu stylu jízdy. Nebo také stav vozovky. Takových věcí, studií a testů by se určitě našli kvanta. Jenže to by pak ale člověk nesměl mít snad ani zapnuté rádio. Ještě, že se život neřídí podle nějakých studií a je běžné přijímat určitá stupně rizika.
cziss: Jenže čím víc se bude (i trénovaný) řidič soustředit na řízení, tím dříve dokáže předvídat. Neporovnáváme tu trénovaného řidiče s netrénovaným, ale stále toho samého řidiče – jednou za plného soustředění, jednou rozptylovaného telefonátem. Ano, je možné, že trénovaný telefonující řidič zareaguje stejně rychle nebo rychleji, než netrénovaný soustředěný řidič. Ale zareaguje pomaleji, než kdyby netelefonoval. Někdy ten rozdíl nemusí být podstatný, protože stále stihne zareagovat včas. Ale někdy holt to zdržení způsobené telefonováním může být kritické. (A jindy to samé zdržení může být dané únavou, rozptýlením navigací, dopravní značkou, reklamou, zprávou v rádiu…)
Ad (ne)slušnost – jedna věc je racionální vnímání, druhá je nevědomé vnímání. Myslím, že jen tak bez varování přerušit hovor je něco, co podvědomě vnímáme jako nesprávné.
Ad jídlo – vyžaduje to méně soustředění, než telefonát. Samozřejmě v situaci, kdy vám k řízení pohodlně stačí jedna ruka. Aby nedošlo k mýlce – v žádném případě neobhajuju jídlo za volantem.
K poslednímu odstavci – souhlasím. Nicméně o tom, zda budu či nebudu telefonovat, se můžu v danou chvíli rozhodnout. Všechno ostatní nejsou věci, které bych v tu chvíli mohl ovlivnit. Bylo by fajn, kdyby lidé nesedali za volant unavení, ale většinou mají pocit, že musí – přece musí jet do práce, na nákup, odvézt dítě do školy. Navíc se dotyčný nejspíš považuje za nadprůměrného řidiče, vždy reaguje hned – takže ho přece nějaká únava nezastaví, jenom ho zmenší na průměrného nebo lehce nadprůměrného řidiče, ne?
@Filip Jirsák
Ad jídlo – vyžaduje to méně soustředění, než telefonát.
sice mene "mozkoveho", ale ignorovat probihajici hovor je mnohonasobne rychlejsi, nez zmatene odhazovat jidlo a "hledat" radicku (v horsim pripade volant)... ja ridim s jednou rukou na volantu, s druhou na radicce a v pripade potreby k brzdeni vzdy podrazuju pro soubezne brzdeni motorem...
@Filip Jirsák
pisu o dobe mezi tim kdy nastane krizova situace a jejim vyresenim, pokud telefonuju a skoci mi pred auto srnka, tak to vidim, resp. i pri telefonovani vnimam to ze z poza stromu vykoukla srnka, ktera nasledne skocila pred auto, reagovat zacnu uz kdyz vykoukne, ne az kdyz pred auto skoci...
tzn. neni to o problemu nesoustredeni se pri telefonatu ze se neco stalo, ale o tom ze nemam problem se pri (nejen) telefonatu soustredit na to co vse se muze stat predvidanim, proste kazda jizda probiha skrz tisice moznych krizovych scenaru...
k3dAR: Jenže to, že při telefonování zaznamenáte tu srnku stejně brzo a stejně rychle, jako kdybyste netelefonoval, je právě jen naivní představa neodpovídající realitě. Že vy sám to zvládáte dobře je váš ničím nepodložený pocit – člověk sám to nemůže určit, protože každý bude mít pocit, že zareagoval hned, jak tu srnku uviděl. Jenže ono to bude ve skutečnosti „hned, jak si jí uvědomil“.
Představte si taková ta měření reakční doby – třeba že se vám na bílé obrazovce v určitém okamžiku zobrazí červené kolečko a vy máte co nejrychleji po tom stisknout klávesu. Nedokážete bez pomoci nějakých přístrojů určit, jak dlouho to trvalo od zobrazení kolečka po okamžik, kdy jste si to kolečko uvědomil – protože logicky o tom kolečku nevíte dřív, než jste si ho uvědomil. (Resp. kdybyste to chtěl zkoumat opravdu detailně, ten proces uvědomění trvá pěkně dlouho – než to probublá až do vědomí, dávno už s tou informací pracují jednodušší části mozku, které ale nedokážou vyhodnotit, o co přesně jde. Takže maximálně třeba zrychlí tep a vyplaví adrenalin, ale rozhodně nezařídí, abyste přešlápl na brzdu, podřadil nebo točil volantem.)
Jak už tady zaznělo - ne nutně a nelze to generalizovat. Je to individuální jednak v tom, jak kdo dokáže vést hovor a řídit současně (a náležitě filtrovat, prioritizovat) a druhak v tom, jak je zodpovědný - tj. jestli bude během hovoru ještě zírat na mobil nebo na něm něco dělat. Ale to není vlastně už ani tak problém HF.
ty ses taky slepej?? Brk nemel HF, ale Sluchatka, ale HLAVNE koukal na LCD telefonu... HF u zajeteho ridice neni zadny problem, prototze vnima okoli a v pripade problemu se okamzite prepne z autopilota na maximalni rizeni, ovsem NEsmi pritom telefonovani "cumet do telefonu".... za chvili tu nekdo tam priklad "proti" HF ze je to problem kdyz se na telefonu pritom diva na film...
Předpokládám, že sluchátka v uších a oči na displeji mobilu neměl Brk, ale to dítě.
To, že handsfree u zajetého řidiče není žádný problém je podle mne jenom ničím nepodložené zbožné přání. Výše jsem dával odkaz na článek, kde je zmíněno několik studií, a všechny potvrzují, že i při telefonování s handsfree se reakce řidiče zpomalují. Věřil bych tomu, že telefonát, kterému nemusí věnovat pozornost (typu babička vypráví, co vařila k obědu), bude pozornost snižovat minimálně, asi jako puštěné autorádio. Nicméně to asi nebude případ hovoru s klientem, který potřebuje s něčím poradit.
To neni jen o Jirsakovi. Videl jsem jeden test. Jenom takovy malicky, kdy testovany ridic (novinar z auto.sme.sk) si sedl za trenazer a vedle sedel psycholog a rval to do neho skrz telefon. Ten redaktor chyboval a hodne. Pak ten psycholog vysvetloval ze kdyz vedle vas nekdo sedi tak vidi co se deje a prizpusobi rec ale kdyz je nekdo na telefonu tak muze od vas chtit soustredeni v ten nejmene vhodny okamzik.
Jestli nekdo tvrdi ze na nej to neplati pak lze sam sobe.
bez přezdívky: Reagujete úplně na něco jiného, než co psalo Poleno. Navíc já negeneralizuju ze svých zkušeností, ale vycházím z výsledků studií. Odkaz na článek, který na ty studie odkazuje, jsem uvedl výše. Je to přesně o jeden odkaz víc, než kolik tu máme odkazů na studie podporující tvrzení, že telefonování s handsfree nemá na pozornost žádný vliv.
Poleno: Á, vidím, že jsem zase vyfasoval svého osobního trola. Ale máte to jednoduché – nemusíte vůbec číst diskusi, jenom si přečtete mé jméno, a hned je vám jasné, že jsem napsal něco špatně. Vlastně ve vašem případě by čtení diskuse bylo nežádoucí, protože byste zjistil, že jste na své straně barikády zůstal sám.
@Filip Jirsák
Ale vůbec ne. Já se vyjádřil k textu čistě metodickou poznámkou, zatímco trollové se spíše vyjadřují k jednotlivým diskutujícím - jako Vy nyní - račte si povšimnout, že jste se vůbec ani nepokusil uchopit mou kratičkou poznámku, která může ušetřit sáhodlouhé diskuze plné domněnek, ale opět se vyjadřujete k osobě a jejím údajným motivům.
9. 3. 2021, 13:30 editováno autorem komentáře
Poleno: Když chcete ušetřit sáhodlouhé diskuse plné domněnek, nejprve si je přečtěte. Kdybyste to udělal v tomto případě, zjistil byste, že můj komentář – který se vám tolik nelíbil – předešel dalším nedorozuměním. První komentář, který je naprosto zbytečný a mimo téma, je ten váš. Vaše poznámka totiž ani nebyla tak čistě metodická, jako hlavně zbytečná a v kontextu diskuse vlastně hloupá. Na vaší kratičké poznámce tudíž nebylo co uchopovat, protože se mezi tím prokázalo, že byla naprosto zbytečná, ba dokonce kontraproduktivní.
A ještě jedna kratičká metodická poznámka – až zase příště budete chtít tvrdit, že netrolíte ale máte jen metodickou poznámku, ujistěte se nejdřív, že jste tu metodickou poznámku určil všem, kterých se týkala. Protože pokud někdo v diskusi něco mlčky předpokládá, já na něj zareaguji, že předpokládám, že je to jinak (a explicitně napíšu, že je to předpoklad), neměl byste svou metodickou poznámku směřovat jen ke mě.
neměl byste svou metodickou poznámku směřovat jen ke mě
Tak to bude asi ten problém. No možná ano. Na druhou stranu k čemu by byla někde uprostřed vlákna.
Zbytek je jenom lež o tom, že nečtu k čemu komentuju a dva odstavce dedukcí na této lži postavených.
Pro záchranu diskuze: HOWGH.
@Filip Jirsák
Předpokládám, že sluchátka v uších a oči na displeji mobilu neměl Brk, ale to dítě.
pokud to tak je (a priznavam ze po nekolikatem precteni "Brka" uz mi to ta moznost dava vetsi smysl :) se "Zdeno Sekerák" omlouvam za diagnostiku jeho zraku :)
ze studia mych zkusenosti vypliva ze pri hovoru sem nekolkrat resil situaci ktera vyzadovala 100% pozornost, v tom momente sem okamzite prestal vnimat hovor a zabrzdil (auta nedajici prednost, naskoceni oranzove na semaforu, nekolikrat skok zajice ci srnky do silnice a to i ve tme kdyz do posledni chvile nebyla videt) je pravda ze mam najeto pred pul milionu km, i to ze co plati u me nemusi platit u ostatnich i zajetejsich ridicu...
ze studia mych zkusenosti vypliva ze pri hovoru sem nekolkrat resil situaci ktera vyzadovala 100% pozornost, v tom momente sem okamzite prestal vnimat hovor a zabrzdil
Nemohu hodnotit vaši řidičské schopnosti (jenom bych podotkl to, co jsem psal už výš – podle průzkumů se nadpoloviční většina řidičů považuje za nadprůměrné řidiče). Ale k tomu „okamžitě jsem přestal vnímat hovor a brzdil jsem“ – to platí pro 100 % řidičů. Každý v okamžiku, kdy mu dojde, o jak vážnou se jedná situaci, přestane vnímat hovor a začne brzdit. Problém je ovšem v tom čase, který uplyne od prvních signálů naznačujících, že bude potřeba tomu věnovat pozornost, do okamžiku, než si to člověk uvědomí. A tenhle čas nedokáže nikdo vyhodnotit sám, protože o tom času, který ty informace mozek zpracovával, nic neví. To je věc mimo vědomí, nedokážeme si ji uvědomit, tudíž to sám nemůžete hodnotit (ani subjektivně).
@Filip Jirsák
@k3dAR
Za ůvahu by možná stálo, jestli to není obecně schopností se soustředit, protože nehod z nepozornosti bylo už dávno a kolik lidí z takových nehod má vůbec nějaké HF či někde zrovna ladilo rádio ...
Pak je tu otázka, kolik lidí je schopno vůbec čistě jenom tak nějakým zodpovědným způsobem řídit nějaké vozidlo. V armádě se dělaly běžně způsobilostní testy na řidiče a vždy se našli v družstvu jedinci, kteří buď neudělali vůbec, nebo měli výrazně omezené schopnosti a nebyli ani doporučení pro převozy osob, ne tak nebezpečného materiálu - pokud vím. Co když třeba 20 - 30% by nikdy neprošlo nějakým lehce pokročilým nebo pokričilým testem a pak dříve či později něco způsobí tak nebo tak z důvodu takového nebo makového? Provoz a složitost narostly.
9. 3. 2021, 13:40 editováno autorem komentáře
Tohle jsou docela normální situace, které komentuju tak maximálně "hele lumík", když vedle mě sedí žena. Že tam ten člověk pravděpodobně vkročí je ve valné většině případů jasné sekundy předtím, než se to stane a tak když netelefonujete a dáváte pozor, nemusíte dupat na brzdu, natož nadávat chudák ženský, se kterou mluvíte. Handfree je stejně k ničemu jako ten telefon držet u ucha.
Mně to nepřijde praštěné vůbec. Je to nové využití existujících technologií, jako když někdo sleduje křečka pomocí bluetooth nebo zabuduje do trabanta klimatizaci. Nemusí to zajímat každého, všichni si to instalovat nebudeme, ale může to třeba posunout věci zase o kousek dál, když pro podobnou věc někdo najde jiné využití. Já jsem rád, že lidi vymýšlejí neortodoxní způsoby, jak používat technologie.
Tak nové technologie mohou být jistě fajn, ale v tomto případě: 1. asi pro každého je mnohem přirozenější a příjemnější plně vnímat obraz a k tomu poslouchat zvukový doprovod, než muset luštit titulky a tím výrazně snížit "datový tok" zbytku obrazu, takže když jím tak si prostě zesílím zvuk (jednoduše klávesovou zkratkou). 2. technologie rozpoznání řeči jsou tady už hezkých pár let, takže poklud by někdo přece jen chtěl zapnout titulky (bez myši a klávesnice), program reagující na hlasový povel např. "zapni ku..a titulky" by byl velmi jednoduchý a plně by splnil požadované :-)
Ad 1 – No evidentně existují lidé, kteří si v takovém případě raději pustí titulky. Například protože nechtějí zvyšovat hlasitost a rušit tím okolí.
Ad 2 – Netuším, co tím chcete říci. Resp. navrhl jste tu funkci, kterou má doplněk prohlížeče, vyčlenit do samostatného programu, který by pak ovšem musel nějak nestandardně komunikovat s prohlížečem. Zatímco doplněk prohlížeče může s webovou stránkou komunikovat přímo, k doplňky na to mají API. Připadá mi, že váš návrh je ve stylu „je to sice dál, za to horší cesta“.
Ale to je přesně ono - protože je pro uživatele příliš složité zvednout tu svoji línou ( ! ) a stisknout jedinou klávesu, vymyslí doplněk, který se to pokusí(!) udělat za něj, ale že tím vyrobí další mnohem větší problémy jako nespolehllivost, omezená použitelnost, náročnost na zdroje, nebezpečnost, ..., řešit stejně nebude, on je totiž líný, nevzdělaný a zdegenerovaný.