Hlavní navigace

Krita hledá další sponzory

4. 12. 2009

Sdílet

Tým okolo editoru Krita hledá další sponzory. Krita (původně KImageShop a Krayon) je open source bitmapový editor z kancelářského balíku KOffice. Na serveru Kde.org vyšel rozhovor s Lukášem Tvrdým a Boudewijnem Remptem, oba jsou z týmu vývojářů Krita. Z rozhovoru se můžeme dozvědět, v jaké fázi vývoje se Krita právě nachází a proč potřebuje další finance. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 12. 2009 16:06

    Izak (neregistrovaný)

    No ja osobne si myslim, ze je v soucasne dobe uplne k nicemu, nebo teda jako male kreslitko na drobne blbosti pro takove to domaci pouziti.

    Ale na gimp to nema ani nahodou a je otazka, zda ma sanci dohnat spozdeni.

    Spise by mely vyvijet GIMP a maximalne prepsat gimp pro QT, kdyz jim tak jde o Koffice a integraci s KDE/QT.

    Je fakt otazka, zda je vodna doba nato, psat neco noveho.
    Gimp vznikl, protoze vse co bylo, nemelo budoucnost a vice mene umrelo.

    Ted je otazka, zda je zde cas pro tristeni sil.
    Ve svete windows a Mac kraluje photoshop, pak je Gimp a pak corel s koupenym paint shop pro … ktery ovsem bez koupenych pluginu moc neumi.
    Pak jsou zde male ale dobre editory, zamerene na jednoduchost a automatiku pro komercni unixy ze sveta filmaru.

    Takze nikdo se dnes nesnazi konkurovat photohopu na platformach, kde existuje, protoze ten skluz je sileny, konkuruji mu tak, ze do nej pisi pluginy, ktere si lide kupuji.

    Na Linuxu je produkt, ktery je svetvovou dvojkou, tedy nema cenu mu ted zacit konkurovat, ma cenu mu pomoct udelat zmeny rychleji, inspirovat se ve fcich v photoshopu a tlacit ho dal.
    Gimp ma dory design, GEGL/BABL ho posouva jeste dal, umi delat i bez GUI, tedy neni tak uplne svazan z GTK, tedy ackoliv je to jeho primarni toolkit, napsany puvodne pro gimp, ma velky potencial pro to, jej zaclenit i do kde, pokud o to ma nekdo zajem.

    Ale je otazka, zda je to potreba, kdyz QT/GTK/KDE/Gnome jsou jiz kompatibilni a vymenuji si dat stejnym zpusobem a to jak schranku, tak objekty …

  • 4. 12. 2009 16:40

    Tomáš Bláha (neregistrovaný)

    Krita se IMHO poslední dobou profiluje spíše jako program na malování, kdežto GIMP je editor obrázků. Nemyslím si tedy, že by si nutně museli konkurovat.

  • 4. 12. 2009 19:54

    faha (neregistrovaný)

    souhlas, presne tak ji pouzivam, nerikam casto, ale jako malovani mi vyhovuje, par krat do mesice ji urcite pouziji.


  • 5. 12. 2009 12:21

    Lukáš Tvrdý (neregistrovaný)

    >Ale na gimp to nema ani nahodou a je otazka, zda ma sanci dohnat spozdeni.
    >
    >Spise by mely vyvijet GIMP a maximalne prepsat gimp pro QT, kdyz jim tak jde o >Koffice a integraci s KDE/QT.

    Krita o maľovaní, podobne ako napr. MyPaint alebo ArtRage alebo Corel Painter.
    GIMP je o manipulovaní s obrazom. Myšlienka Krity je tvoriť rastrovú grafiku z ničoho (Create something from scratch po americky..). S GIMPom väčšinou filtrujete, upravujete nejaké hotové obrázky. Aspoň ja ho tak používam. Dá sa v ňom kresliť, ale to nie je jeho primárna funkcia. Preto napr. David Revoy používa pre nový Blender film nejakú opatchovanú verziu. A používal hlavne MyPaint. A prepínal hore-dole, viď http://durian.blender.org/…david-revoy/

    Krita by mu omožnila zostať v jednom programe bez prepínania. Ale keďže je pomalá, tak ju nepoužíval.

    >Na Linuxu je produkt, ktery je svetvovou dvojkou, tedy nema cenu mu ted zacit >konkurovat, ma cenu mu pomoct udelat zmeny rychleji, inspirovat se ve fcich v >photoshopu a tlacit ho dal.

    Krita nekonkuruje GIMPu, zapĺňa miesto v open-source pre ľudí, ktorí sa venujú digitálnemu maľovaniu.

  • 5. 12. 2009 9:27

    j3

    osobne pro rychle maluvky pouzivam kolourpaint a naprosta spokojenost

    muze nekdo, problematiky znaly, nastinit rozdil:
    krita x kolourpaint?

  • 5. 12. 2009 12:09

    Lukáš Tvrdý (neregistrovaný)

    Tento blogpost pekne zhrňuje fíčury Krity http://www.valdyas.org/…01-2009.html?…

    Ale tak skúsim vybrať pár:
    Krita má vrstvy, filtre, color management, farebné priestory s rôznou hĺbkou na farebný kanál, pokročilejšie štetce, podporuje nedeštruktívne editovanie, je integrovaná dobre s vektorovým editorom,má nekonečne veľké plátno a vrstvy…

    Stačí? :)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor zprávičky