? toto se v mediich pretrasa uz nejmene dva mesice, cz napr. https://diit.cz/clanek/intel-pry-zvazuje-konec-grafickych-karet-arc. vzhledem k permanetnim posunum, absolutni nefunkcnosti po prvnich nezavislych testech a soucasne situaci intelu by mne spis prekvapilo kdy ve vyvoji pokracovali
...neschopnost soucasne generace dohledavat zdroje a davat si je do souvislosti mne neprestava udivovat ...napr. https://www.extremetech.com/?p=338772
howgh
> s vydáním verze 3.0 odstranil Blender generickou podporu akcelerace přes OpenCL a výrobci GPU tak byli nuceni reagovat vývojem podpory vlastních GPGPU rozhraní.
Kdyz pominu, ze si nemyslim, ze by si vyrobci GPU nechali neco diktovat od vyvojaru Blenderu... Jak to cele vzniklo? Cekal bych, ze vyuziti OpenCL bude z hlediska vyvoje lakavejsi, nez resit podporu pro kazdeho vyrobce zvlast. I kdyz moznosti budou zrejme omezene, protoze takove sjednocene API muze samozrejme pokryt jen schopnosti GPU dostupne u vsech vyrobcu. Kazdopadne je skoda, ze nedoslo spis k postupnemu vylepsovani generickeho standardu, ale hned to cele nahrazuji vendor-specific resenim...
Problém je v tom, že stejně jako Apple vytvořil OpenCL, tak ho nakonec i zabil. V nových Macách s M1/M2 už OpenCL není (je emulované pro emulované x86 aplikace kvůli kompatibilitě se starými programy, pro nativní již není). Spouštět OpenCL na NVidii je pomalejší a omezenější než použití nativní CUDA. Na AMD nikdy OpenCL pořádně nefungovalo (roky s nimi vývojáři řešili bugy a nakonec samo AMD navrhlo, ať se na to vy*erou - na AMD GPU se v Blenderu nyní používá HIP, což je něco jako CUDA, dokonce je dodáván skript, který automaticky zkonvertuje CUDA zdroják na HIP). Podpora OpenCL na Intelu nikdy neměla význam, protože Intel nikdy nenabízel grafické karty (iGPU je pomalé a jeho dGPU jsou nekonečný příběh a spíš jako špatný vtip).