Hlavní navigace

Steam nabízí už dva tisíce her pro Linux

1. 4. 2016

Sdílet

Jen rok a něco poté, co se počet her na Steamu podporujících Linux dosáhl tisícovky, už můžeme slavit dva tisíce. Znamená to, že tempo vydávání her pro Linux (resp. linuxových verzí) se stále zrychluje. Dvoutisící hrou se stalo RPG NeuroVoider. Z celého katalogu Steamu Linux podporuje čtvrtina titulů.

Bohužel statistiky hraní na Linuxu zdaleka tak pozitivní nejsou. Podle nich Steam na Linuxu používá cca jedno procento hráčů, přičemž toto číslo se dlouhodobě nemění, spíš lehce klesá. Rostoucí podpora Linuxu může být spíš znakem snadnější portace a multiplatformních enginů, než samotné poptávky po hraní na Linuxu.

(Zdroj: GamingOnLinux)

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 4. 2016 9:45

    j (neregistrovaný)

    ... a 1990 z toho jsou naprosty kraviny, tech 10 zbyvajicich pak 5+ let stary veci ... pletu se moc?

  • 1. 4. 2016 9:50

    Michal Smrž
    Stříbrný podporovatel

    Ano i ne. Těch <5 let her je tam více a ten poměr kravin vs hratelné bych opravil na 50-100 ku těm 1900. No, voda neteče, ale kape už slušně.

  • 1. 4. 2016 10:12

    Pavouk106

    Mám ve Steam knihovně cca 150 her, který jedou na Linuxu, myslím, že můžu hodnotit :-)

    Mám tam několik A titulů, některý starý (Half-Life 2, Witcher 2, ...), některý novější (Metro: Last Light, XCOM, Civilization V, Borderlands 2, Crusader Kings 2, ...). O těch nemá cenu se bavit, víme, že je dobře, že existujou pro Linux, protože dobře reprezentujou herní scénu.

    Mám tam několik her, který pro mě nejsou A titulem, ale za něco stojí. Třeba Don't Starve, The Cave, Limbo, Legend of Grimrock, Torchlight 2, X3 série, ...

    Potom mám dost her, který lze označit jako Indie. Například památná Thomas was alone, Splice, Transplan, Spacechem, Dungeons of Dredmor, ... Všechny se moc dobře hrajou, jsou nenáročný (na HW), stojí za to.

    Existuje ještě řada her, který jsou jen předelávkama starých verzí - Duke NUkem 3D, Half-Life 1 apod. Za ty jsem dal peníze rád, protože jsem je dřív hrával a chtěl jsem je hrát zase.

    No a nakonec jsou tady ty stovky her, který skoro nemusely ani vznikat. Pár takových taky mám.

    Steam pomáhá dostat hry na Linux. Jde to celkem dobře. Důkazem můžou bejt i nový hry, třeba Pillars of Eternity, XCOM 2, ... - u těch se Linux verze nedělala zpětně, ale hned od počátku. Má to smysl a myslím si, že nejde o slepou uličku. Valve se vydalo správným směrem.

  • 1. 4. 2016 15:10

    Milenius

    Já hraju docela rád Galcon :) To je docela návykový. A mladý hraje Crash Drive. Také velmi zábavné :)

    Jsem rád, že se rozšiřuje hraní na Linuxu, až mladý povyroste a bude chtít hrát nějé A tituly, tak nebudu muset instalovat Windows. Snad za 5 let bude pro Linux vše...

  • 1. 4. 2016 11:45

    Peter Fodrek
    Zlatý podporovatel

    O značke si tie, ktoré nie sú pre Linux V rebríčku najhraneších hier

    Aktivních hráčů Dnešní maximum Hra

    770,463 929,635 Dota 2
    290,594 771,967 Counter-Strike: Global Offensive
    43,407 62,113 Team Fortress 2
    33,983 54,414 Grand Theft Auto V NONLinux
    27,754 57,869 Football Manager 2016
    26,679 47,384 Tom Clancy's The Division NONLinux
    24,240 49,432 ARK: Survival Evolved
    23,684 39,149 Warframe NONLinux
    22,468 43,569 Sid Meier's Civilization V
    20,050 40,010 Garry's Mod

    http://store.steampowered.com/stats/

    Ostatné sú pod Linux

  • 1. 4. 2016 12:28

    source (neregistrovaný)

    Valve si pomalu otevírá další vrátka a dělá dobře. V očích krátkozrakých aktuálních ziskařů a číslařů se to může jevit jako hloupost (pche 1%....). Ale pokud by nechali monopol MS moc vyrůst, nakonec skončí na dlažbě. Z hlediska her mi pro ně přijde klíčové teď protlačit Vulkan.

  • 1. 4. 2016 16:02

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Tři roky zpátky měl Linux na Steamu 2%, a ta 2% šílela z toho že je k dispozici Team Fortress 2 for Linux. Situace o tři roky později: už půl roku jsou na trhu Steam Machines se SteamOS, ale ani pes po nich neštěkl. Linux na Steamu propadá, i přes příchod SteamOS a Steam Machines. Aktuálně je na 0.91%.

    Ad pokud by nechali monopol MS moc vyrůst, nakonec skončí na dlažbě - MS samozřejmě žádný monopol nemá. Pokud máte na mysli dominantní postavení na trhu, tak to má Valve velmi podobně jako MS. S tím rozdílem že Steam je DRM, a Valve nezveřejňuje obrat, zisk, ani podmínky pro vývojáře. Jinak souhlas, že zlaté dny Valve, kdy ta společnost vybírá od vydavatelů her blíže neurčené desítky procent z tržeb, možná skončily. MS už s partnery uvedl pár AAA her do Windows Store, a pracuje na dalším zlepšení distribuce Win32 aplikací přes Store.

    Pokud jde o Vulkan, tak tomu nedávám moc šancí. Jednak nemyslím že se rozšíří, protože k tomu chybí důvod. Potom si také nemyslím, že by rozšíření Vulkanu nějak zásadně promluvilo do uvádění her na Linux. API pro 3D zobrazení je jen část API použitého při vývoji hry, byť důležitá část. Už dnes vidíte podporu Linuxu a OpenGL v řadě enginů, a přesto je řada her na těch enginech uváděná jen pro Windows.

  • 2. 4. 2016 13:10

    g (neregistrovaný)

    "Linux na Steamu propadá, i přes příchod SteamOS a Steam Machines. Aktuálně je na 0.91%."
    Hráčů s linuxem na Steamu přibývá pomaleji než těch s Windows. Kolik Windows uživatelů používá Steam nehraje na rozhodování, jestli vydat hru pro Windows nebo nikoliv, žádný vliv. Hra se pro Windows vždy vyvine a prodejní kanál se dořeší později (Origin, Steam, GoG nebo retailový prodej fyzických médií). Na druhou stranu linuxové hry se efektivně distribuují k linuxovým hráčům jen přes Steam. Retailový prodej linuxových her neexisuje, protože stažení si linuxového instaleru k Windows-only hře na fyzickém médiu není v kolonce "prodej linuxové verze".

    Co jsem tím chtěl říct? Množství Windows uživatelů na Steamu není vypovídající. Naproti tomu množství linuxových uživatelů, kteří tam jsou "skoro všichni", vypovídá o trendu velmi hodně. Základna všech hráčů na linuxu roste.

    ilustrační příklad:
    minulost
    - 20% hráčů na Windows mělo před třemi lety Steam (196 milionů účtů a 98% zastoupení)
    - 90% hráčů na linuxu mělo před třemi lety Steam (4 miliony účtů a 2% zastoupení)

    současnost
    - 60% hráčů na Windows má Steam (594 milionů účtů a 99% zastoupení)
    - 90% hráčů na linuxu má Steam (6 milionů účtů a 1% zastoupení)

  • 3. 4. 2016 14:52

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad Hra se pro Windows vždy vyvine a prodejní kanál se dořeší později - to asi nemyslíte vážně. Hra je podnikatelský záměr, a samozřejmě se od začátku řeší kdo je cílovou skupinou, jaká zařízení a jaké distribuční kanály cílová skupina používá atd. BTW víte o nějaké úspěšné PC hře, která by v poslední době byla vydaná jen na fyzických nosičích?

    Ad linuxové hry se efektivně distribuují k linuxovým hráčům jen přes Steam - co GOG.com a Desura? V minulosti Tux Games, Gameolith, Wupra. Plus distra prodávají hry přes svůj vlastní kanál, například Ubuntu přes Software Center.

    Ad Retailový prodej linuxových her neexisuje, protože... - protože je uživatelů příliš malé množství, a postupně díky online distribuci postupně zaniká i retailový prodej her pro PC a konzole.
    http://www.anotherdungeon.com/video-games-digital-vs-physical-distrbution/
    https://www.superdataresearch.com/blog/digital-games-set-outsell-retail/

    Ad množství linuxových uživatelů, kteří tam jsou "skoro všichni", vypovídá o trendu velmi hodně... - máte nějaká čísla která vypovídají o tom jak roste počet uživatelů Steamu a uživatelů Linuxu na Steamu, nebo jde jen o váš dojem? Otázkou je i jestli jsou linuxáci ještě pořád "skoro všichni" na Steamu.

    Ad 60% hráčů na Windows má Steam - to je opravdu jen ilustrační příklad. V roce 2014 totiž bylo na Steamu celkem 125M aktivních účtů, přitom podle MS používá Windows každý den cca 1.5G lidí. Z toho vychází, že cca 9% uživatelů Windows má aktivní Steam account. Pokud by ho mělo 100% uživatelů desktopového Linuxu, a přesto měli jen pod 1% účtů na Steamu, tak by to bylo pro Linux dost špatné.
    http://www.anandtech.com/show/9003/valve-to-showcase-steamvr-hardware-steam-machines-more-at-gdc-2015/
    https://news.microsoft.com/bythenumbers/ms_numbers.pdf

  • 2. 4. 2016 14:53

    ecm (neregistrovaný)

    > Tři roky zpátky měl Linux na Steamu 2%, a ta 2% šílela z toho že je k dispozici Team Fortress 2 for Linux. Situace o tři roky později: už půl roku jsou na trhu Steam Machines se SteamOS, ale ani pes po nich neštěkl. Linux na Steamu propadá, i přes příchod SteamOS a Steam Machines. Aktuálně je na 0.91%.
    Až na to, že SteamOS tam nie je vôbec zahrnutý. S ním to môže kľudne byť niekoľkonásobok.

    > Jinak souhlas, že zlaté dny Valve, kdy ta společnost vybírá od vydavatelů her blíže neurčené desítky procent z tržeb, možná skončily.
    Valve aj Microsoft berú zhruba 30%.

    > MS už s partnery uvedl pár AAA her do Windows Store, a pracuje na dalším zlepšení distribuce Win32 aplikací přes Store.
    Skutočne nevidím dôvod sa zaoberať nejakým Windows Store. Prečo by cez to niekto niečo kupoval? Okrem toho, že Steam je oveľa technicky vyspelejší, čo zákazníci, čo nemajú úžasný Windows 8/10? Mimochodom, stále je ich väčšina. So Steamom si hru stačí kúpiť raz a pobeží vám na všetkých dnešných aj budúcich OS.

    > Pokud jde o Vulkan, tak tomu nedávám moc šancí. Jednak nemyslím že se rozšíří, protože k tomu chybí důvod.
    Čo takto to, že hra pobeží aj inde ako na ~1/3 počítačov, ktoré majú Win 10? Ja skôr nevidím dôvod používať DX12, dokonca ani keby ste chceli vydať hru len pre Windows.

    >Potom si také nemyslím, že by rozšíření Vulkanu nějak zásadně promluvilo do uvádění her na Linux. API pro 3D zobrazení je jen část API použitého při vývoji hry, byť důležitá část.
    Je to tá časť, s ktorou boli na Linuxe vždy najväčšie problémy. Vulkan rieši množstvo týchto problémov s OpenGL. Podľa mňa hraniu na Linuxe pomôže. Čas ukáže.

    > Už dnes vidíte podporu Linuxu a OpenGL v řadě enginů, a přesto je řada her na těch enginech uváděná jen pro Windows.
    Áno, ale je ich čoraz menej a menej a aj tak tieto hry fungujú pod Wine oveľa lepšie ako tie používajúce len DirectX. Rovnaké to bude aj v prípade Vulkan vs. DX12.

  • 3. 4. 2016 15:44

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad SteamOS tam nie je vôbec zahrnutý - to je otázka. Valve oficiálně nic neříká.

    Ad Valve aj Microsoft berú zhruba 30% - u MS je to jasné, má veřejně dostupnou smlouvu s vývojáři. Srovnejte s prohlášením Valve: We don't discuss our revenue split publicly. Podobně Valve nezveřejňuje ani smlouvu s vývojáři, tržby, objemy prodeje apod. Podle Jasona Holtmana si navíc Valve bere procento "flexibilně". K tomu si vybírají, které hry vůbec do katalogu zařadí. Pokud si vás Valve nevybere, tak máte - díky jejich "monopolu" na digitální distribuci - smůlu.
    https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps/hh694058.aspx
    http://www.steampowered.com/steamworks/FAQ.php
    http://www.sophiehoulden.com/fuck-steam/

    Ad Windows Store. Prečo by cez to niekto niečo kupoval - je součástí OS, a Universal Apps jinde nekoupíte.

    Ad Steam je oveľa technicky vyspelejší, čo zákazníci, čo nemajú úžasný Windows 8/10 - Steam distribuuje Win32 aplikace, kdežto UWP aplikace jsou sandboxované, nenadělají vám ze systému kůlničku na dříví ani kdyby se sebevíc snažily, a nemohou lézt kam nemají ani když to zkusí. Co je podle vás technicky vyspělejší? Ohledně Win8/10: souhlas, ale WinXP a 7 postupně dožívají. Pokud máte Win8+, tak úplně stejně nakupujete pro svůj dnešní OS a všechny budoucí.

    Ad Vulkan; hra pobeží aj inde ako na ~1/3 počítačov, ktoré majú Win 10 - Vulkan je podporovaný jen na novějších kartách, stejně jako DX12. Rozdíl je samozřejmě v podpoře starších verzí Windows. Ale pokud chcete podporovat staré stroje, stejně kvůli jejich HW potřebujete verzi hry, která používá DX11 (nebo starší) nebo OpenGL. Takže nevidím problém.

    Ad API pro 3D zobrazení je jen část API použitého při vývoji hry; časť, s ktorou boli na Linuxe vždy najväčšie problémy - OpenGL bylo a je k dispozici pro Windows, Linux i MacOS, a hraní na Macu ani Linuxu to nijak výrazně nepomohlo. Proč by mělo pomoci Vulkan API?

    BTW Vulkan přišel později než DX12, a samozřejmě nemá takovou podporu, takže ho herní studia nijak moc neberou. Koukněte na tohle. Na jedné straně řada áčkových titulů, na druhé celkem ticho.
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_support
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_Vulkan_support

    Ad vidíte podporu Linuxu a OpenGL v řadě enginů, a přesto je řada her na těch enginech uváděná jen pro Windows; je ich čoraz menej a menej - no to nevím. Na Linux se uvádějí především indie hříčky, áčkových titulů je pomálu. Ad tieto hry fungujú pod Wine oveľa lepšie ako tie používajúce len DirectX - Wine Linuxu uživatele nezíská. Ve hrách jeho použití typicky znamená propad výkonu (nebo a/vizuálu), problémy s instalací, nespolehlivost a/nebo nefunkčnost a vůbec hromadu komplikací. Je to dobré tak pro to 1% geeků, kteří se vyžívají ve složitém řešení problémů které si mohli na prvním místě ušetřit, ale ne pro masový trh.

  • 2. 4. 2016 15:10

    7R7

    Ak myslíš tie kiksy čo sa teraz podarili MS ohľadom distribúcie hier, tak to je naozaj rovné kvalite produktov MS. Chyby a zas chyby a nakoniec polovičná funkcionalita oproti konkurencii.

  • 4. 4. 2016 7:29

    mattyy1hp (neregistrovaný)

    "Linux na Steamu propadá, i přes příchod SteamOS" - Steam OS není v těch statistikach vůbec započítaný, Steam HW/SW survey nefunguje v BigPicture, takže to 1% se týká výhradně desktopových distribucí. Valve vývojář to potvrdil na GitHubu asi v lednu.

  • 4. 4. 2016 8:48

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    V takovém případě zbývá jen zjistit kolik Steam Machines se prodalo, případně kolik SteamOS machines se ke Steamu přihlašuje. Valve o prodejích Steam Machines mlčí. Nejspíš protože to nejsou nijak optimistická čísla. Okolo "console killerů" Steam Machines je ticho, mimo jiné protože hry (včetně těch od Valve) mají pravidelně horší frame rate než na tom samém HW na Windows, neumí SLI (což vylučuje silné herní stroje) atd.

    Mimochodem vidím že někteří členové komunity se na Linux na desktopu (včetně hraní) dívají podobně jako já.
    http://itvision.altervista.org/why.linux.is.not.ready.for.the.desktop.current.html#Summary

  • 4. 4. 2016 19:51

    nobody (neregistrovaný)

    a to sis vsiml i sekce Windows 10 Vs Linux?

    Windows 10 nepovazuje za vhodne nasadit z duvodu napadani soukromi a zbavovani kontroly uzivatele nad systemem...

    Doporucuje aby uzivatele z W7 a W8 ktere maji neprechazeli alespon do roku 2023...

    Pri nakupu noveho HW doporucuje zvazit instalaci Linux...

    takze za dneska premie zadne, kdyz brojis proti nasazeni Windows10 ;)

  • 4. 4. 2016 21:33

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Jistě že jsem si toho všiml, ale jeho článek jsem linkoval kvůli něčemu jinému. Nějaký komentář k tomu dlouhému seznamu problémů (který zahrnuje i většinu mých výtek na adresu Linuxu) byste neměl? Je autor placeným agentem MS? Co na to Jan Tleskač? :)

  • 5. 4. 2016 0:37

    nobody (neregistrovaný)

    me je jedno proc si to linkoval, ale pokud autorovi duverujes, tak asi duverujes i tomu ze jsou Windows10 pohroma, stavajici Windows 7/8 nechat dohnit a novej HW porizovat bez Windows a nainstalovat Linux, s tim souhlasim, pouze bych Win7/8 skartoval hned ani necekal nez vyhnijou :)

  • 5. 4. 2016 1:39

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    To že linuxák napíše "pokud se obáváte Windows 10, klidně zůstaňte u současné verze, a pokud kupujete nové stroje, tak můžete zvážit i Linux, aby z vás byl pokusný králík" pro mě není nijak překvapivé. Pro vás předpokládám také ne.

    Nicméně otázka stála jinak. Já se ptám jak komentujete ten seznam problémů Linuxu, který je v článku uvedený. Za mě to shrnuje většinu problémů, je jich zatraceně hodně, včetně zpětné a dopředné kompatibility, API/ABI, regresí, (ne)podpory HW, špatné dokumentace, nedostatku testování, roztříštění dister, věčných problémů se zvukem, dlouhého startování programů, nefunkčního power managementu a problémů se suspend/resume, příšernosti zvané X11 atd. Na rozdíl od oblíbeného (a iluzorního) spiknutí MS, židů, zednářů a cyklistů jsou právě problémy z toho listu reálným důvodem, proč je na tom Linux na desktopu tak mizerně.

  • 1. 4. 2016 19:18

    bedňa (neregistrovaný)

    Osobne si myslím, že Linuxáci sú tímový hráči a tímových hier pre Linux je celé roky viac ako dosť. Sám som neodskúšal všetky ktoré sú slobodné. Koľko z nich je na Seame som ale nikdy nezisťoval.

    To že na Linuxe hry neboli je sto krát opakované klamstvo. Grafika zďaleka nerobí hru, určite pomôže, ale je to len súčasť celku, väčšina hier, rovnako ako filmov sú bezduché omalované blbosti.

    Hoci už skoro nič nehrám, ale na Linuxe som prv odohral veľa, fakt veľa hodín a pokiaľ som mal Windejsi, ani som netušil, že také kvalitné hry existujú.

    Steam je len pre notorických hráčov noviniek, čo väčšina Linuxákov nieje, píšem len zo svojich skúseností.

  • 2. 4. 2016 11:40

    kk (neregistrovaný)

    jedno procento neni zas tak spatne, kdyz se na to podivate, jako na absolutni cislo. pocet uzivatelu steamu neustale roste, tzn i kdyz procentualne linux zustava na jednom procentu tak fakticky pocet hracu na linuxu roste s tim jak se zvetsuje pocet uzivatelu steamu.

  • 2. 4. 2016 14:15

    Pandau (neregistrovaný)

    Problem je mizerný výkon nových portů oproti windows verzi. Mám dualboot, tak mohu porovnávat. Většinou poloviční FPS. Teď me překvapil Payday 2. Ten běhá parádně.

  • 2. 4. 2016 21:13

    polo (neregistrovaný)

    Asi tam ams nieco rozbite ked polovicne FPS to plati tak u 1/10 hier.

    Nedavny update steamu sposobil bug pri hre Star Conflict (len Linux clien) na oficialnej podpore do 24h hlasilo problem cez stovka uizvatelov, sam to hram a nehlasil som rovnako poznam dalsich 4 ludi a tiez nehlasili. Uz po 8h bolo na fore neoficalne riesenie ako hru spustit a korektne hrat. Je to jedna nie az tak znama hra a cloveka docela zaskoci pocet Linux uzivatelov co hlasia problem.

    Do tochto 1% su zapocitany len uzivatelia, ktory sa zucastnili steam survey (mne naposledy dalo tuto moznost snad v lete) poznam minimalne 5 ludi(stea,/Linux) a tiez nikomu to tento rok to neponuklo.(aspon co si pamataju)
    Takze je hodne otazne ako je to presne ak sa do toho zapojit len 5-20% uzivatelov steamu.

  • 3. 4. 2016 1:38

    r4in

    Takhle, když to srovnáte se situací před pěti lety, tak je to nebe a dudy. Kdyby bylo nejhůř (desítky se mi úplně nezamlouvají) tak bych si s tím i vystačil (hlavně Borderlands 2). Fajn by byly dvě věci:

    1) Aby AMD konečně dala dohromady použitelný driver pro Linux. Catalyst je bordel na kolečkách.

    2) Vulcan. Tady by asi nejvíce pomohlo, kdyby ho začala používat Sony, protože velké hry jsou stejně tak z 90 % porty z konzolí. V minulé generaci se portovalo z Xboxu 360 (proto většina her jela na DX9 a DX10/11 se šířilo velmi pomalu). Aktuálně tipuju, že se portuje z Xbox One (bo DX11/12), přičemž Sony používá v dev kitech pro PS4 vlastní implementaci OpenGL (bo nebude platit MS licenci za DX). Pokud by nasadila Vulcan, tak by nemuselo používat schéma "konzolová verze -> port na Windows -> port na Linux (možná, jestli, snad, když zbudou peníze), ale rovnou "konzolová verze -> port na Windows/Linux/OS X". Dokážu si ale představit, že z tohoto důvodu se nasazení Vulcanu bude MS bránit zuby drápy. Však ono to šlo vidět na letošním keynote z Buildu, která by se dala shrnout "UWP pro všechny a za každou cenu! BUDETE ASIMILOVÁNI!"

  • 3. 4. 2016 7:29

    polo (neregistrovaný)

    Borderlands 2 ma Linux verziu a docela davno ju mam.

    AMD ovladace neviem tie open funguju bez problemov(AMD znacne prispieva) a ak to este nevies 15.12 bol posledny catalyst/fglrx vobec, dalej budes mat len open a ak chces AMD-PRO prorpietarnu nadstavbu zatial len pre R9 a UBUNTU 14.0.4.4/15.10 64bit ale funguje.

  • 3. 4. 2016 15:55

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad Sony používá v dev kitech pro PS4 vlastní implementaci OpenGL - PS4 používá pro zobrazování low level API GNM (podobné řekněme DX12 a Mantle) a high level API GNMX (podobné DirectX 11). XBox One používá DirectX 11 s pár featurami DX12, a nyní nově DX12.
    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-how-the-crew-was-ported-to-playstation-4

    XBox One nepodporuje (a zřejmě nebude podporovat) Mantle ani Vulkan. Herní studia samozřejmě potřebují podporovat XBox, takže se nabízí použít DX12 pro PC i XBox One.

    Ad UWP pro všechny a za každou cenu - myslím že ne pro všechny a za každou cenu. Ale určitě pro masový trh, protože sandboxované aplikace na rozdíl od těch nativních Win32 nemohou rozbít systém, ukrást data apod. Navíc je výhodou podpora veškerého Win HW od desktopu, přes tablet až po telefony.

  • 3. 4. 2016 16:13

    nobody (neregistrovaný)

    a ty se nechces osanboxovat? ze by jsi sve PR komentare psal treba doma na lednicku ;)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor zprávičky

Bývalý redaktor serveru Root.cz, dnes produktový manažer a konzultant se zaměřením na Bitcoin a kryptoměny.