Uz jsem se jedne jiste osobe vyjadroval a zde to znova zopakuji:
- Timeline: kanon na vrabce, pres JS se to seka a zbytecne zere CPU. Neni jednodussi pouzit DIV s overflow a horizontalnim zcrolovanim? Autor pise, ze se to ma priblizit desktopove aplikaci, takze ten "sexy" posuvnik je vlastne na skodu ;)
- Obecne problem s logikou navigace. Vyberu-liz timelajny nejake podalbum, dostanu se na nahledy, ale neni jednoducha BFU-friendly cesta zpet. Ano, jsou tu 2 moznosti, bud back v prohlizeci, ktery je ovsem k nicemu kdyz jsem se podival na par fotek, protoze back vraci o krok zpet, tudiz na predchopsi fotky. Druhym prvkemje logo, to je v poradku z hlediska zavedenych pravidel, ale neni to jednosnacne vystizna cesta zpet, protoze ne kazdeho muze napadnout na logo kliknout.
- Chtel jsem bylo pochovalit implementaci velke fotky, ktera na rozdil ot vetsiny implementaci skutecne zasedne celou plochu, nikoliv jen to, co je aktualne videt ve viewportu. Ovsem lepsi by jeste bylo, kdyby pri vertikalnim scrolovani se posouvala i ta fotka. Pro rozumne prohlizece staci pouzit position:absolute (to bych pouzil i pro shader) a pro IE treba posun pomoci JS. Rovnez by klik mimo fotku mohl opet zpristupnit nahledy pod ni.
Celkove je projekt zajimavy a pro pre-alphu asi umi dost, ale porad je tam co dopilovavat (obzvlast v te logice), takze do ostreho provozu bych to nikomu nedoporucil.
1) timeline & kanon na vrabce: problem nizkeho vykonu jsem na zadnem ze svych tri testovacich stroju neokusil. Pripoustim, ze to nejsou zadne plecky, ale vsechny jsou 1-3 roky stare. Horizontalni overflow je moznost, pak ovsem nelze provadet posun stylem 'chytni kdekoliv v casove ose a tahni'; cela interaktivita je omezena jen na ten posuvnik. Cili to vybocuje z primarnich predstav o funkcionalite casove osy.
Pripominam, ze "pres JS se to seka" je dost pochybny argument: zaprve JS tam beztak musi btyt (stoji na nem cela galerie), zadruhe vykon JS muze zalezet na cele rade faktoru, zatreti z vlastni zkusenosti vime, ze napr. position:fixed firefox implementuje *pomaleji*, nez kdyz je position:absolute a scrollovani suplovano JavaScriptem
2) logika navigace - navrat zpet: ok, beru, doporucte neco pro BFU (zadny z pravidelnych "ctenaru" moji galerie si totiz v testovacim provozu na takove veci nestezoval). Opet ovsem pripominam, ze to neni otazka galerie jakozto sw produktu, ale me konkretni instance (tj. thematu, ktera mimochodem neni v defaultni distribuci zahrnuto).
3) Velka fotka - zajimavy napad (patrne vsak mate na mysli position:fixed; absolutni pozici IE umi, ovsem neni to to co chcete), asi to pridam do dalsi verze. Klik mimo fotku ovsem naopak odporuje konzistentnimu chovani 'modalniho' dialogu, ktery je fotkou samotnou predstavovan. Jednou je pozadi zatmene (sedive), tak by myslim nemelo byt interaktivni. To je ovsem vec na delsi diskuzi o UI obecne.
Oznaceni 'vhodne pro pre-alpha' mi prijde dost nemistne; cela vec 100% funguje, veskere stiznosti jsou v podstate opakovanou reinkarnaci poznamek o navigacnich sipkach (ktere beztak nikdo, kdo je obeznamen s lepsimi moznostmi navigace, nepouziva) a nedostatecnem UI pro posun na seznam galerii. Cela galerie navic prosla nekolikadennim testovanim, jehoz vysledky (od nezavislych testeru) byly zapracovany a opraveny.
Pro dalsi pripominky bych prosil striktni oddeleni vyhrad k me instanci galerie (tu pokladam za pomerne osobni, takze sance na zmenu neni prilis vysoka) a vyhrad ke galerii jako produktu samotnemu: takove posloucham rad a casto je zahrnu do nove verze (je-li o ni zajem, ze).