Rek bych ze tohle je dost specificky pro ten kurzor, protoze ten se musi stale prekreslovat v ocekavani, ze s nim budes hybat, zatimco u statickych objektu se nic takoveho nedeje.
Zajimavejsi to bude u widli, pust si okno nastaveni (myslim to od W10+) a vsadim se, ze spotreba vzroste radove. Specielne kdyz si pustis aktualizace na ciste nainstalovane win ... a CPU pojede na 100%. Protoze oni ten seznam asi tak 1000x za sekundu prekresluji, jinak to totiz vysvetlit nelze. Jakmile to okno zavres, aktualizace pobezi dal, ale zatizeni CPU velmi vyrazne klesne.
Takze 0.5W? Apropos, japa to dotycny meril? Bavime se totiz o rekneme 1%(up to = max) ... coz je IMO hluboko pod chybou mereni.
Ve skutecnosti se bavime spis o mnohem min nez 1% protoze nejmene zrava CPU uvedene kategorie maji v zatezi spis kolem 80W, ty nejvice kolem 200W. A autor se jaksi zapomel pochlubit konkretnim CPU. Stejen jako se nepochlubil zadnym dalsim udajem o sestave ani tim jakopu pitomost to vlastne meril.
Jinak receno, nekdo tu navrhuje dalsi zasmodrchani kodu na zaklade niceho.
"kdyz si pustis aktualizace na ciste nainstalovane win ... a CPU pojede na 100%. Protoze oni ten seznam asi tak 1000x za sekundu prekresluji"
Tak takovéto chování jsem nepozoroval.
Čisté instalace Win dělám několikrát do měsíce.
Ono je dobré jednou za rok stáhnout na USB aktuální obraz .ISO. A nepoužívat jedno DVD staré 5 let.
Možná máte na mysli situaci, kdy update najde deset malých aktualizací. A překresluje po každé úspěšně. Pak to dělá dost divné věci.
Typicky aktualizace Win jedou na jednom jádru.
Většinou se spustí druhá úloha které je opět singlthread. Viděl jsem i 4C plně vytížený po čisté instalaci.
Ale to se tam jen pripletl antivir a telemetrie.
Čekal jsem že 8 jader bude mít přínos. Ale ne. Samotný Win víc jak 4 játra nesežere.
Kdo nezažil kurzory ve tvaru animovaného dinosaura ve Win XP, jako by nebyl.
Já jsem měl jenom Windows 95 a pamatuju se, jak kolovaly velké sbírky různých pohyblivých kurzorů a my jsme nadšeně vybírali ten nejhezčí. Vypadalo to skvěle, když ten kurzor poskakoval jak hopík. Prvních pár minut to byla nejlepší věc na světě, ale pak to začalo rychle otravovat. Nakonec jsem tuším používal takový zvýrazněný šedivý, který vypadal trochu jako 3D a tenkrát mi to připadalo hrozně cool, protože ostatní měli obyčejný bílý.
Tak zhodou okolnosti Intel GPU maju pristupnu velmi dobru dokumentaciu; mozno az prilis obsiahlu (tisice stran pre kazdu generaciu).
Dokonca to nemusi byt ani problem ovladaca, moze to byt problem, ako userpace pouziva ten ovladac. Historicky totiz KMS, pred atomicom, vedelo robit iba jednu zmenu naraz, a ked userspcace chcel nieco dosiahnut, musel robit jednu zmenu po druhej, pricom v urcitych kombinaciach ovladac dosiel do situacie, ze danu kombinaciu nevie a rovnako nevie, co je zamyslany koncovy stav, takze ktorou cestou by mal ist. Toto sa zmenilo az s atomic settings, kde si userspace vie povedat, co chce dostiahnut, poslat vsetky zmeny naraz a ovladac vie, co je zamer, vie, ako ho dosiahnut, resp. rovno povedat, ze tato kombinacia nie je mozna.
No a tu sa dostavame k zivotnemu cyklu api pod linuxom: mame konzervativne distribucie, ktorym treba drzat stare api este po dlhe roky. Nie ako windows, kde cely release systemu pouziva danu verziu privatneho api a stara verzia moze ist prec.
No a inak Windows ovladace maju svoju vlastnu mnozinu problemov, s ktorymi musia zapasit.