Další nezbytnou kategorií jsou podrobnější analýzy návštěvnosti jednotlivých částí webu. Dozvíte se zde, které stránky jsou oblíbené a na které se zatím ještě nikdo nepodíval.. Rovněž vývoj v čase je jako na dlani… Nechybí hrst sloupcových grafů podobného ražení, jako jsou ty uváděné minule.
Trocha špionáže..
Zajímavé jsou statistiky průchodů webem – předně přehled vstupních a výstupních stránek v pěkné tabulce:

A co je možná ještě zajímavější, statistiky přechodů. Pro vybranou stránku webu přesně rozepíše, na jaké jiné stránky kolik návštěvníků přešlo. Taková statistika je neobyčejně praktická, pokud například ověřujete, zda je nějaký odkaz dostatečně výrazný, zda je dostatečně zřejmé, že je to vůbec odkaz, a tak podobně..

Klepnutím na vybranou stránku se zobrazí přehled přechodů z ní, můžete se tak proklikat skrz celý web a prověřit atraktivnost jednotlivých odkazů.
Míříte do Evropy nebo rovnou do celého světa?
Skutečnou lahůdkou je oddíl pro sledování lokalit, odkud návštěvy přicházejí. Jádrem je především mapa
s barevným znázorněním procentní návštěvnosti:

Klepnutím na vybranou část světa se zobrazí podrobnější statistika dle zemí:
Z ní je zřejmé, že nás v návštěvnosti stránky phpMyVisites zahanbují Slováci, Maďaři, Litevci a dokonce i Turci. Myslím, že s tím musíme něco udělat..
Pokud máte rádi koláče, nepřijdete zkrátka ani tentokrát:

Kromě statistik podle lokality sleduje phpMyVisites i ISP hostů vašeho webu.
Na jakých že to kalkulačkách si nás prohlížejí?
Další kategorií jsou statistiky podle prostředí na straně návštěvníků – takové ty věci jako operační systém, rozlišení obrazovky a barevná hloubka. Zajímavostí je rozdělení na majitele běžných a širokoúhlých obrazovek – pár procent se jich také najde, asi jde především o různé multimediální notebooky. Neodpustím si statistiku podle prohlížečů, protože je vcelku pozitivní – snad vás zahřeje na duši, pokud vás už článek nudí:

Last, but not the least: příchody
Nesmíme zapomenout na klíčovou oblast statistik příchodů („odkud přišli“), ošklivě nečesky též referalů (mimochodem – nevíte někdo, jak se stalo, že do návrhu HTML bylo zařazeno gramaticky špatné slovo referal?). Takové statistiky vám například řeknou, zda se vyplatí vydávat tučný peníz za uvedení ve všelijakých katalozích a vyhledávačích, seznamem počínaje a googlem konče. Dozvíte se nejenom, odkud lidé chodí, ale v případě vyhledávačů také jaká klíčová slova zabrala.
A co instalace?
Navnadil jsem vás trochu? Pokud ano, počkejte na další díl, popíšu instalaci a konfiguraci. Můžete se do ní pustit sami, v zásadě na tom nic není, ale možná narazíte sem tam na nějaký drobný zádrhel, který vás zdrží, zejména když nikde nenajdete potřebnou zmínku v češtině, ale ani v angličtině – ano, čtete dobře, phpMyVisites zatím nemá dokumentaci v angličtině. Snad to ale nebude trvat dlouho, po překladatelích se usilovně pátrá, a jakmile je vše nastaveno, v zásadě žádná vysvětlení nejsou třeba. Pokud disponujete obstojnou znalostí angličtiny a rovněž jazyka z pohledu phpMyVisites klíčového (rozuměj francouzského), brány překladatelské jsou vám otevřeny… :-)