Hlavní navigace

Názory k článku Softwarová sklizeň (18. 2. 2015)

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 18. 2. 2015 0:37

    xkomczax

    Za eXtplorer díky, hodí se v situaci, kdy člověk nemá SSH přístup a potřebuje nahrát a následně rozbalit archiv se spoustou malých souborů (typicky různé CMS). FTP totiž rozbalování neumí (ještě aby, když jde o File Transfer Protocol, že) a ne každy FTP klient danou funkcionalitu nabízí (jelikož odmítají věci mimo specifikaci FTP).

  • 18. 2. 2015 15:59

    Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---

    Tak sice ne pod jménem "hyperloop", ale přesto se o této dráze uvažuje dlouhodobě i u nás v ČR. Podzemní dráha mezi Prahou a Brnem. Tunel s nízkým tlakem, kde by se vlak pohyboval rychlostí přes 600km/h. Místo kolejí maglev. Z Prahy do Brna by se tak dalo dostat pod půl hodiny. To by ta města víceméně spojilo. I na to byla minimálně jedna studie. Odhadované náklady 200 miliard Kč.

    Problémy byly tři: prototypy technologie mají jen v Číně, což není zrovna ideální partner. Zadruhé bezpečnost technologie jako takové. Není to ozkoušené a dá se (s ohledem na podtlak apod.) předpokládat, že to, stejně jako letadla, bude ze začátku "padat" a budou umírat lidé. Což by bylo fajn, kdyby odladili někde jinde. No a třetí problém je bezpečnost provozu. S ohledem na kapacitu vlaku ve stovkách pasažérů a rizikovosti prostředí by to byl snadný cíl útoku. Takže bezpečnost by musela být na úrovni letiště. Jenže to je vám pak prd platné, že cesta trvá 20 minut, když průchod terminálem a odbavení trvá hodinu.

    A nakonec detail: ta technologie existuje, v Číně to mají jako funkční prototyp, na kterém ji ozkoušeli. Již před lety začali plánovat postavit to ve velkém mezi nějakými městy. V té době se o tom psalo a pár firem ze světa se na to bylo dívat a připravovaly plány (včetně jedné z ČR). Pokud vím, tak z nich vesměs sešlo a jediný, kdo na tom aktivně pracuje, je právě Čína. Proto mi trochu vadí, že článek na Forbesu vypadá, jako kdyby první nápad byl starý teprve dva roky. Protože v číně "maglev jezdící v tubusu s vakuem nadzvukovou rychlostí" už v té době měli. Ovšem bez větráku.

  • 20. 2. 2015 22:11

    Jarda_P

    Uz neky pred deseti, mozna patnacti lety jsem mel v ruce nejaky propagandisticky platek EU nebo takoveho neco, kde se psalo o Eurometru. Tedy o siti vlaku v podtlakovych tunelech, ktera mela spojovat dulezita evropska mesta. Ovsem od te doby ticho po pesine. Asi to nedospelo dale, nez do stadia propagandy, protoze technicke problemy a cena asi nebyly zadna sranda. Tak se ted vsude misto toho stavi TGV. Eurometro upadlo do zapomneni tak dokonale, ze ani Google o nem nevi.