Hlavní navigace

Běžně konverzovat bude umělá inteligence do pěti až deseti let, říká Tomáš Zajíček z PromethistAI

15. 4. 2021

Sdílet

Amazon Alexa Autor: Depositphotos

Český start-up PromethistAI, který vznikl na ČVUT, pracuje na globální platformě pro vývoj konverzačních robotů. Start-up spoluzaložil Jan Šedivý, který na ČVUT působí a díky němuž na škole vznikl i bot Alquist, který již třikrát uspěl v mezinárodní soutěži Alexa Prize pořádané americkou společností Amazon.

O tom, co PromethistAI chystá, mluvil náš sesterský časopis Computerworld.cz se spoluzakladatelem firmy Tomášem Zajíčkem„Umělá inteligence povede běžnou konverzaci s člověkem do pěti až deseti let,“ říká v podcastu Zajíček. Robota by podle něj člověk pravděpodobně při konverzaci poznal, ale trvalo by mu to několik minut, podle náročnosti konverzace.

Rozhovor si Tomášem Zajíčkem si můžete ve formě podcastu pustit zde:

Velká část současných chatbotů je podle Zajíčka postavena na pevně daných rozhodovacích procesech, které vymýšlejí a stanovují lidé. Umělá inteligence proto zatím ještě nedovede rozhodovat, jak by celá konverzace měla vypadat a jak by se měla vést.

„To je svatý grál konverzačních aplikací, který hledají všechny týmy. Ale zatím to není dohledná realita, pohybujeme se v řádu desetiletí,“ upozorňuje Zajíček. Kromě hledání svatého grálu se český PromethistAI zabývá technikou budování generativních modelů, tedy schopností sestavit systém, který je určitým způsobem předtrénován a je schopen sám na určitý vstup vytvořit odpovídající výstup.

V podcastu mluví o tom, jaké technologie tým PromethistAI využívá. Popisuje ale i konkrétní situace, ve kterých mohou být chatboti lidem nápomocni. Zmiňuje třeba komunikaci s lidmi trpícím Alzheimerem nebo lidmi s psychickými problém. Zajíček ale věří, že by se komunikační roboti uplatnili i v jiných oborech, start-up proto hodlá se svou platformou pro vývoj konverzačních robotů expandovat do celého světa a nabízet ji jako komerční produkt dalším týmům věnujícím se umělé inteligenci a konverzačním aplikacím. Firma před měsícem spustila službu Flowstorm, pomocí které je možné si navrhovat vlastni digitální persony, se nimiž se dá komunikovat hlasem.

Podcast si můžete poslechnout na všech obvyklých službách jako Apple Podcasts, Spotify nebo Google Podcasts.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 4. 2021 23:34

    R.Y. Pák

    Možná do těch pěti nebo deseti let budou umět mluvítka typu Google Assistant, Siri a Alexa česky. A možná také ne. Ale na Siri se prý už pracuje. Zmiňuji to proto, že s těmi mluvítky si rády žvatlají děti. Ty české mají zatím smůlu, protože anglicky většinou neumí.

  • 16. 4. 2021 14:54

    okalousek (neregistrovaný)

    Já nějak moc ty asistenty nemusím. Používám to snad jen na nastavení časovače a spíše mě to obtěžuje (google asistent tlačítko, ehhh), než aby to pomáhalo. Jako vtipná věc, dobré, ale užitečnost v tom moc velkou nevidím.

  • 26. 4. 2021 12:42

    Aas

    Dovolim si predpovedat ako sa takato technologia bude vyuzivat.
    Nasadia to velke firmy typu Telekom aby zakaznici neotravovali ich call centrum a mohli usetrit viac penazi a odradit od telefonovania na technicku podporu co najviac ludi aby ich neotravovali ze nie su spokojni s dodanou sluzbou.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor zprávičky